|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi
gyártásáról
|
1990. január 9., kedd - A Suzuki személygépkocsik magyarországi gyártásáról tájékoztatták kedden délelőtt az újságírókat az Állami Fejlesztési Intézet épületében. Elmondották: a személygépkocsikat az Autókonszern Rt, a Suzuki, a japán C. Itoh és az IFC (a világbank leánybankja) alapította vegyesvállalat fogja gyártani. A beruházást Esztergom térségében közel 30 hektáros területen kezdik meg. A vegyesvállalat az egyliteres és az 1,3 literes Suzuki Swift személygépkocsi összeszerelését végzi majd. A tervek szerint az első kocsit 1992. második felében szerelik össze, és 1995-re szándékoznak felfuttatni a termelést. Ekkor a vegyesvállalat mintegy 50 ezer japán személygépkocsi összeszerelését végezné hazánkban. (MTI)
1990. január 9., kedd 11:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi
gyártásáról (1. rész)
|
1990. január 9., kedd - A Suzuki személygépkocsik
magyarországi gyártásáról tájékoztatták kedden az Autókonszern
képviselői az újságírókat az Állami Fejlesztési Intézet épületében.
Mint a sajtótájékoztatón elmondották: hamarosan aláírják azt az
alapmegállapodást, amelynek értelmében 10 milliárd yen (mintegy 70
millió dollár) alaptőkével létrehozandó vegyesvállalat fogja
összeszerelni a japán személygépkocsikat hazánkban. A
vegyesvállalatban magyar részről az Autókonszern Rt., japán részről
a Suzuki és a C. Itoh kereskedőház, valamint az IFC (a Világbank
szakosított leánybankja) vesz majd részt.
A 20 milliárd yenes beruházást Esztergom térségében, közel 30 hektáros területen kezdik meg. A vegyesvállalatnál az 1000 köbcentis és az 1300 köbcentis Suzuki Swift személygépkocsikat szerelik össze, a tervek szerint az első kocsit 1992 második felében. A termelést 1995-re szándékoznak felfuttatni, ekkor a vegyesvállalat mintegy 50 ezer japán személygépkocsit szerelne össze hazánkban.
A tervek szerint az alkatrészek gyártásában kezdetben 20 százalékkal vesz részt a vegyesvállalat, emellett további 30 százalékot más magyar cégek fognak gyártani. A magyar alkatrészbeszállítás arányát fokozatosan növelik, 70 százalékra.
A sajtótájékoztatón elmondották, az Autókonszern Rt. szervezés alatt áll. Eddig 21 pénzintézet és gyártócég (elsősorban azok, akik a gépkocsik összeszerelésében beszállítóként érdekeltek) jegyeztek részvényeket. A leendő vegyesvállalatból az Autókonszern részesedése, induláskor, körülbelül kétmilliárd forint lesz. A tervek szerint a Suzuki cég és a C. Itoh kereskedőház további vegyesvállalatokat fog létrehozni Magyarországon, ezek szintén a személygépkocsigyártás háttériparának megteremtését segítik elő. (folyt.köv.)
1990. január 9., kedd 15:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi
gyártásáról (2. rész)
|
Mint elmondották, a tervek szerint az első időszakban az összeszerelt 50 ezer személygépkocsiból Magyarországon 30 ezret értékesítenének, később, a 90-es évek vége felé, amikor a leendő gyár mintegy 100 ezer Suzuki személygépkocsit gyárt majd, 40 ezret adnának el itthon.
Az autók árát - 1989-es árakon - a következőképpen kalkulálták: az 1000 köbcentis Suzuki Swift-é: 385 ezer forint, az 1300 köbcentisé: 425 ezer. A Nyugat-Európába exportált kocsik után - jelenlegi árakon számítva - mintegy 80 millió dolláros bevételre számítanak. (MTI)
1990. január 9., kedd 15:13
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|