|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
A Suzuki még nem döntött - Sajtótájékoztató
|
1989. november 10., péntek - A japán Suzuki autógyártó cég elnöke, aki három napig Budapesten tárgyalt egy gépkocsi-összeszerelő üzem létesítéséről, még nem mondta ki az utolsó szót a magyarországi Suzuki-gyártásról.
Elutazása előtt, pénteken az Atrium Hyatt Szállóban tartott sajtótájékoztatóján arról számolt be: négy éve folytatnak tárgyalásokat; Ő maga először járt hazánkban, és több tucat magyar vállalatot, üzemet keresett fel, olyan cégeket, amelyek a tervek szerint bekapcsolódnának az összeszerelésbe, mindenekelőtt az Ikarust és az Esztergomi Labor MIM telepét látogatta meg. Tárgyalt Medgyessy Péter miniszterelnök-helyettessel, Horváth Ferenc ipari miniszterrel és a Magyar Hitel Bank vezetőivel is. Mint mondta, néhány héten belül az autógyár igazgató tanácsa dönt a vegyesvállalati formában tervezett összeszerelő üzem magyarországi létesítéséről. Az újságírók többször is feltett kérdésére kerülő választ adott saját véleményét illetően, és azt sem volt hajlandó elárulni, hogy miként kívánja befolyásolni - mint a Suzuki elnöke - az igazgatótanács döntését. Arra a kérdésre, hogy miért éppen Magyarországra esett a választás, szintén kitérően reagált, mondván, hogy a jelenlévők bizonyára ismerik ezeket a körülményeket, és ő nem kíván részletekbe bocsátkozni. Sajtónyilatkozatában óvott attól, hogy a magyar ipar csak alkatrészek gyártására vállalkozzon, amelyekért cserébe gépkocsikat kaphat. Azt igyekezett bizonyítani, hogy hazánknak érdeke a személygépkocsi-gyártás meghonosítása. Azt is kifejtette, hogy egy ilyen üzlethez nagy ipari háttérre van szükség, több iparág összefogásával. Suzuki úr végül is csak 50 százalékos esélyt adott arra, hogy az igazgatóság pozitív döntést hoz. (MTI)
1989. november 10., péntek 18:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|