Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 26.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása

"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:

NDK - menekültek

"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli, legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."

Demonstráció a környezeti ártalmak ellen Győrött

1989. szeptember 25., hétfő - Tekintélyes kocsisort kényszerített várakozásra hétfőn Győr határában a Reflex Környezetvédő Egyesület, az osztrák ,,zöldek,, és a bécsi székhelyű Alpok-Adria Alternatív Szervezet közös akciója. A demonstráció résztvevői félszélességben, pontosan 30 percre lezárták az M1-es nemzetközi főútvonal belvárosba vezető szakaszát. A közvélemény figyelmét akarták ezzel felhívni a várost elkerülő út haladéktalan megépítésének fontosságára. A kényszerűen várakozó autósokat magyar és német nyelvű röplapokon tájékoztatták arról az áldatlan helyzetről, amelyet a várost elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a győrieknek kell immár hosszú idő óta elszenvedniük. A nyomasztó arányú tranzitforgalomból származó zajártalom és légszenyezés emberek tízezreinek egészségét veszélyezteti. A tiltakozó akció szervezői ennek megszüntetését követelik.

A lezárt úton veszteglő autók vezetőinek egy része megadással,
sőt egyetértéssel vette tudomásul a történteket, mások viszont
türelmetlenek voltak: hangos dudálással, indulatos kiabálásssal
nyilvánították ki, hogy nem érzik saját ügyüknek a tüntetést.

    Az autósok türelmét próbára tevő demonstráció annak a hétfőn
Győrött, osztrák és svájci szakemberek részvételével megkezdődött
kétnapos tanácskozásnak a része volt, amelyen éppen a közúti
közlekedés környezeti ártalmait, a Magyarország ,,átjáróház,,
szerepéből adódó gondokat és az úgynevezett ,,tranzitterror,, elleni
védekezés lehetséges módjait vitatják meg. A burgenlandi ,,zöldek,,
a Közös Piac közlekedéspolitikájáról szólva a közúti forgalom
liberalizálása mellett emelték fel szavukat. Hangoztatták: a
prognózisok szerint a következő két évtizedben a közuti teherfogalom
megduplázódására lehet számítani. Megítélésük szerint a várható
növekedés együtt jár a környezeti ártalmak növekedésével. Az ellenük
való védekezés érdekében követelték a felesleges áruszállítások
kiküszöbölését, a tehergépkocsi-forgalom fokozott adóztatását, az
éjszakai szállítások betiltását és ezzel együtt a vasúti áru-, és
személyszállítás feltételeinek javítását. A környezeti terhelés és a
közlekedési hálózat összefüggéseivel kapcsolatban a hazai
szakemberek elsősorban a településközpontokat tehermentesítő utak
kialakítását szorgalmazták. (MTI)


1989. szeptember 25., hétfő 18:37


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak

"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:

(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD