Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 26.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása

"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:

NDK - menekültek

"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli, legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."

Brüsszel: magyarok és az európai Art Deco (1.rész)

Brüsszel, 1989. március 15. (MTI-Panoráma) - A formájában kissé bumfordi, ám egyszerűségében mégis megkapó karosszék karfája piros, huzata szürke, s a beleszőtt minta a magyar népmesék kacsalábon forgó várát idézi. Igaz, csak afféle őrbódé-vár, egy kapuval és négy ablakkal, fölötte bonyolult ornamentikával, amely mintha valami különösen cirádás nemesi címerről érkezett volna. Kozma József alkotása a budapesti Iparművészeti Múzeumból jutott Brüsszelbe, a Palais des Beaux Arts egyik csarnokába, ahol március elején nyílt meg az ,,Art Deco Európában,, című kiállítás. A szék így puszta jelenlétével is érzékelteti, hogy mi magyarok is részt vettünk ennek a dekoratív és sokarcú művészeti irányzatnak tobzódásaiban és tévelygéseiben.

A brüsszeli kiállítás rendezői, óvatosan, alcímet is
biggyesztették díszes katalógusukra, amely mind a 276 (
) kiállított
tárgy - váza, plakát, hímzés, bútor, kisplasztika, ékszer,
térplasztika, tapéta, szőnyeg, lámpa, kerámia, stb. - fotóját
tartalmazza. ,,Dekoratív irányzatok az alkalmazott művészetekben
1925 körül,, - így hangzik az alcím, frappánsan érzékeltetve, hogy
az Art Deco fogalma mindmáig viták tárgya. Nálunk inkább a
szecesszió fogalomköre tapad hozzá, ha nem is mindenben azonos vele.
A katalógus tanulmányai pedig - köztük a kiállítás rendezésében
magyar részről részt vett Kiss Éváé a magyar Art Deco keletkezéséről
és forrásairól - még inkább érzékeltetik, hogy az 1925-ös nagy
párizsi kiállítással apoteózisához ért, aztán pedig a modernizmus
rohamai nyomán gyorsan háttérbe szorult stílus olyan sokfelől jött
hatásokat ötvözött és olyan sokfelé ágazott el, hogy pontos
meghatározása mindmáig viták tárgya.

    De talán éppen ezzel magyarázható, hogy reneszánsza, amely fél
évszázaddal e párizsi csúcs után kezdődött, azóta is tart, egyre
több kiállítás idézi-sorakoztatja fel a szemnek kétségkívül
tetszetős, csábítóan színes és csábítóan csábító alkotásait. Így nem
csoda, hogy a brüsszeli szépművészeti palota, fennállásának idei
hatvanadik évfordulójára készülvén, ehhez a témához fordult, de
eredeti megközelítéssel. Nem belga, hanem - mintegy Brüsszel, az
,,európai főváros,, hivatásából következően - európai
keresztmetszetet kívánt nyújtani erről a rafinált - sokak szerint
dekadens -, a múlt és a gyönyörök, ugyanakkor más ágaiban, az
egzotikus, illetve a népi-folklorisztikus források felé forduló
formaművészetről, annak is elsősorban alkalmazott, iparművészeti
részéről. (folyt.)


1989. március 15., szerda 11:06


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak

"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:

(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD