|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
A FIDESZ oktatáspolitikai vitája
|
1989. március 20., hétfő - A Fiatal Demokraták Szövetségének oktatáspolitikai csoportja hétfőn a HNF I. kerületi székházában ,,Iskola a láthatáron,, címmel vitát rendezett.
A független demokratikus szervezetek, pártok, egyesületek, valamint számos szakértő, pedagógus és diák részvételével zajló rendezvényen ismertették a FIDESZ oktatáspolitikai programtervezetének alaptéziseit. A tézisek legfontosabb mondandója, hogy az állami költségvetés tételei között részletesen szerepeljen az oktatás, s hogy az alapellátás összegét az állam minden állampolgárnak köteles legyen biztosítani. Javasolják, hogy minden nagykorú állampolgárnak legyen joga bankhitelt felvenni tanulási célokra. Ajánlják azt is, hogy az oktatási intézményeket teljesen vagy részlegesen finanszírozhassák magánszemélyek, jogi személyek, társadalmi szervezetek, alapítványok, egyesületek és önkormányzati szervek. Nincsen szükség a tankönyvek állami támogatására - szögezi le egyebek között a programtervezet. A leghangsúlyosabb - s a vitában a legtöbbet idézett - programpont, hogy az óvodák, iskolák és felsőoktatási intézmények létrehozásának és fenntartásának joga illessen meg minden nagykorú magyar állampolgárt és minden jogi személyt. A FIDESZ oktatáspolitikai elgondolásai szerint a minisztériumok információs bázisként, tanácsadó központként működhetnének, és ugyanakkor nincsen szükség a Tervhivatal és a tanácsok művelődési osztályainak ellenőrző és elosztó munkájára. Új oktatási törvény megalkotását javasolják, amelynek ideológiai megkötések nélkül kellene leírnia az állampolgárok jogait az oktatáshoz, az oktatási intézmények jogait és mindezek garanciáit. A vitában sokan bírálták az oktatás-művelődés mai, elhanyagolt állapotát, és próbáltak a legkülönbözőbb modellek, elképzelések, valamint hazai és külhoni oktatási kísérletek alapján kiutat keresni. (MTI)
1989. március 20., hétfő 20:24
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|