Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 26.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása

"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:

NDK - menekültek

"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli, legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."

Veszélyessé váló utak - egyre kevesebb a pénz karbantartásra, fejlesztésre (1. rész)

1989. február 24., péntek - Egyre sötétebb kép festhető hazai útjaink állapotáról: a szükségesnél évről évre jóval kevesebb pénz jut az utak üzemeltetésére, fenntartására s fejlesztésére. Amint azt egy most elkészült kimutatás tanúsítja, az idén mindössze 5,2 milliárd forint jut a 30 ezer kilométernyi országos közúthálózat üzemeltetésére, fenntartására. Ez az összeg 1975 óta gyakorlatilag változatlan. A számítások szerint évente legalább 8 és fél milliárd forintra lenne szükség ahhoz, hogy az utak állapota legalább ne romoljék. Miután ezt az összeget nem sikerül biztosítani, a becslések szerint minden évben legalább 1-2 százalékkal romlik az utak állapota.

Ebből az alig több mint 5 milliárd forintból sokféle feladatra
kell hogy fussa. Így például az utak tisztítására, a forgalom
biztonságához nélkülözhetetlen jelzések, útburkolati jelek
festésére, karbantartására, a közlekedési csomópontok kisebb mértékű
átépítésére, jelzőlámpák, gyalogátkelőhelyek telepítésére,
autóbusz-megállóhelyek létesítésére. A keretből kell fedezni a
kisebb burkolatjavítások, az úgynevezett kátyúzások költségét is.
Évente legalább 1200 kilométeren kellene az utak burkolatát
megerősíteni, ezzel szemben mindössze 300 kilométernyi út javítására
kerülhet sor.

    Mindehhez azt is tudni kell, hogy a közúti forgalom évente 5
százalékkal növekszik. Egyre több út kénytelen elviselni az
eredetileg tervezettnél jóval nagyobb forgalmat. Ötszáz kilométerre
becsülik azoknak az utaknak a hosszát, amelyeken körülbelül kétszer
annyi jármű halad át naponta, mint amennyit a tervezésnél
optimálisnak tartottak. A forgalom növekedésével - valamint a
szükséges útjavítások elmaradásával - együtt jár, hogy mind több
úton alakulnak ki úgynevezett vályúk, amelyeknek a mélysége már sok
helyen elérte a balesetveszélyesnek minősített 2 centimétert. Nő
azoknak az utaknak a száma is, amelyeknek elégtelen a teherbírása, és
nem megfelelő az áteresztő képessége sem. A helyzetet nehezíti, hogy
a magyarországi hidaknak több mint 40 százaléka valamilyen
szempontból (így például szélesség vagy teherbírás) nem felel meg a
forgalom igényeinek. Az utóbbi öt év alatt százzal nőtt az elégtelen
teherbírású hidak száma. (folyt.köv.)


1989. február 23., csütörtök 23:01


Vissza »


Veszélyessé váló utak - egyre kevesebb a pénz karbantartásra, fejlesztésre (2. rész)

Fejlesztési forrásokkal nem bővelkedik a közlekedési tárca. Erre
az évre 3,3 milliárd forintot irányoztak elő különböző közlekedési
beruházások megkezdésére, illetve folytatására. Ezzel szemben
mindössze 0,5 milliárd forint jutott erre a költségvetésből. A tárca
pótlólagos forrásokért folyamodik, hiszen az ez évre tervezett, már
megkezdett munkák értéke 2,3 milliárd forint, s ebből csaknem 1
milliárd forintot kellene fordítani az M0-ás autópálya
továbbépítésére. Az idei tervek között szerepel egyébként még a
polgári Tisza-híd, a bajai Duna-híd konzoljának építése, a 82-es,
83-as főutak győri bevezető szakaszának folytatása, továbbá két
kisebb hídnak és tízegynéhány összekötőútnak a megépítése.

    Mivel a forráshiány következményeként gyorsult a közutak romlási
folyamata, nagy ütemben nőnek az ebből származó veszteségek. A
szakemberek úgy becsülik, hogy az a többletköltség, amelyet az utak,
hidak rossz állapota miatt fizetnünk kell, legalább 6-szorosa annak
a különbségnek, amely a szükségesnek tartott, illetve a tényleges
fejlesztési-fenntartási ráfordítás között mutatkozik. Mindent
egybevetve évente csaknem 40 milliárd forintnyi veszteséget kell a
,,takarékos,, útfejlesztési politika miatt a népgazdaságnak
elviselnie. (MTI)


1989. február 23., csütörtök 23:01


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak

"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:

(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD