|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
Bővült az ólommentes benzint árusító kutak hálózata
|
1989. január 30., hétfő - Megjelent az ÁFOR új térképe, amelyen a 95 oktános euroszuper minőségű ólommentes benzint árusító kútjait tünteti fel. Lényegesen bővítették ezt a hálózatot, s tavaly megnégyszereződött e környezetkímélő üzemanyag forgalma. Vidéken a korábbi 25 helyett 40 benzinkutat rendeztek be az ólommentes üzemanyag kiszolgálására. Ebből hét töltőállomás azonban csak az idegenforgalmi főidényben, májustól szeptember végéig árusít ilyen benzint. Budapesten négy benzinkút készül fel az ólommentes üzemanyag állandó, három pedig szezonális árusítására. Az autósok tájékoztatására adták ki az ólommentes benzinkutak térképét, amelyet a külföldiek a magyar követségeken, az utazási irodáknál és valamennyi magyar szállodában megtalálnak. Természetesen a töltőállomásokon is kifüggesztették ezt a térképet.
Az autósok körében gyakran felvetődik, hogy szabad-e ólommentes benzint használni a katalizátor nélküli gépkocsihoz. A Magyar Szénhidrogénipari Kutató- és Fejlesztő Intézet véleménye szerint a hazánkban futó kocsitípusok legnagyobb része káros hatás nélkül működtethető ezzel az üzemanyaggal, sőt a környezet védelme érdekében egyenesen kívánatos is ennek használata. Ezt a megállapítást támasztják alá a hazánknak szállító külföldi autógyárak is. A nyilatkozatokból - amelyet a MERKUR összegezett - kitűnik, hogy a Skoda és a Polski Fiat 126 p/650E kocsik kivételével valamennyi Ladához, Volgához, továbbá a Dácia 1310-hez, a Trabant Specialhoz, a Wartburg 1,3-hez, a Moszkvics 21.412-höz, a Barkas B 1000 mikrobuszhoz használható ólommentes benzin. A nálunk gyakoribb nyugati kocsik közül az Opel Kadett LS, a Maruti 800 és a Volskwagen Golf is működtethető ilyen üzemanyaggal. Kívánatos azonban, hogy minden harmadik vagy negyedik tankolás a hagyományos, tehát az ólmot tartalmazó üzemanyaggal történjen. (MTI)
1989. január 29., vasárnap 22:50
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|