![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Ülést tartott a kormány - László Balázs szóvivő tájékozatója
|
![](../img/spacer.gif)
1990. augusztus 2., csütörtök - A csütörtök délutáni
parlamenti plenáris ülést megelőzően délelőtt a kormány is
tanácskozott. Az ülésen született döntésekről László Balázs
kormányszóvivő tájékoztatta a Magyar Rádió, a Magyar Televízió és
az MTI munkatársát.
A kormányszóvivő elmondta, hogy a Minisztertanács döntött a gépjárműfelelősség-biztosítás rendszerének módosításáról. Ennek értelmében január 1-jétől a kötelező felelősségbiztosítás keretében a biztosítás költségeit - mind a magánszemélyek, mind a közületek esetében - maguknak a biztosítottaknak kell fedezniük. A jövő év elejéig a kérdésben illetékes tárcák vezetői dolgozzák ki az új biztosítási rendszer mikéntjét, lehetőleg úgy, hogy egyetlen biztosító társaság se kerüljön monopolhelyzetbe. A kormányszóvívő szólt arról is, hogy az illetékesek elképzelései szerint lépcsőzetes biztosítási szisztémát kívánnak létrehozni, amely a minimálistól a teljes körű biztosításig terjedne.
A továbbiakban László Balázs elmondta, hogy a kormány foglalkozott a nehéz helyzetben lévő iparvállalatok ügyével is. A kormány több kategóriába kívánja sorolni a hazai iparvállalatokat, s már a közeljövőben hét teljesen fizetésképtelenné vált cég ellen kezdeményezi a csődeljárást. A többi fizetésképtelen iparvállalat sorsát később, több lépcsőben rendezik majd, hiszen százegynéhány nagyvállalat sorolható az úgynevezett nehéz helyzetűek kategóriájába. A kormányszóvivő említést tett arról is, hogy mindamellett vannak olyan nagyvállalatok - mint például a Csepel Autógyár, az Ikarus, a Videoton - amelyek teljesen egyedi kezelést igényelnek.
A szóvivői tájékoztatóból kiderült: a kormány csütörtöki ülésén döntött arról is, hogy október 31-e után az ipari és kereskedelmi miniszter felügyelő bizottságot nevez ki az államigazgatási hatáskörbe tartozó vállalatok élére. A hat-hét főből álló felügyelő bizottság azonban nem helyettesíti az igazgatót, hiszen nem operatív, hanem stratégiai szerepet tölt be, azaz egyfajta szakmai jellegü felügyeletet, szakértői kontrollt gyakorol az egyes cégeknél. (MTI)
1990. augusztus 2., csütörtök 17:41
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|