Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 26.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása

"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:

NDK - menekültek

"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli, legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."

Jóváhagyták az idei útgazdálkodási tervet

1990. március 14., szerda - Jóváhagyták az útgazdálkodás 1990. évi tervét az Útalap Társadalmi Bizottság ülésén.


A bizottság megállapította, hogy a korábbi évek gyakorlatától
eltérően az idén - mivel a költségvetési támogatás megszűnt - az
útalapot az üzemanyagfogyasztási adó egy részéből és más
bevételekből, vállalkozáscentrikus gazdálkodási rend alapján kell
előteremteni. Az előirányzott 12,4 milliárd forintos alapból az
üzemanyagfogyasztási adó a fogyasztástól függően várhatóan 9,6
milliárd forintot tesz ki.

    Ebben az évben a főbb fejlesztési elképzelések között a már
folyamatban lévő munkák mielőbbi befejezése, az autópálya-építések
előkészítése, az építések gyorsítása, valamint az útüzemeltetés és
-fenntartás színvonalának emelése szerepel. Várhatóan októberben
adják át az M0-ás autóútnak a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya
közötti szakaszát Budapest határában, ez világbanki
hitelkonstrukcióban valósul meg. A beruházás új Nagy-Duna-hidat és a
Soroksári-Duna-ág hídját is tartalmazza. E szakasz átadása után
megkezdik az M0-ás autóútnak az M1-es autópályáig terjedő újabb
szakaszának építését is. Ugyancsak októberben fejeződik be az M1-es
autópálya jobboldali sávjának múlt év októberében megkezdődött
építése Tatabánya irányából Győr felé. Ehhez a beruházáshoz a hitelt
nemzetközi versenytárgyalás eredményeként a Magyar Hitel Bank Rt.
adja.

    Az autópályán kívül a főváros agglomerációjában és a 3-as számú
főút Mezőkövesdet elkerülő szakaszán lesznek építési munkák.
Folytatódik a 47-es számú főút Szeged és Algyő közötti szakaszának
négysávossá bővítése, és befejeződik a 4-es számú főút debreceni
bevezető szakaszának átépítése. A Szolnoki Városi Tanáccsal és a
Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Minisztériummal közös
beruházásként folytatódik a szolnoki Tisza-híd építése; júniusban
pedig befejezik a bajai Duna-híd átépítését. Gyalogos aluljáró épül
a 70-es számú főúton Velencén és a 7-es számú főúton Fonyódon. A
kerékpárút- és járdaprogramon, valamint a hidak és forgalmi
csomópontok korszerűsítésén kívül az országos közutak
legforgalmasabb szakaszainak burkolatmegerősítéseként mintegy 350
kilométeres útszakaszt aszfaltoznak majd. (MTI)



1990. március 13., kedd 23:08


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak

"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:

(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD