|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
Tovább épül az M1-es autópálya
|
1989. szeptember 19., kedd - A Betonútépítő Vállalat nyerte azt a versenypályázatot, amelyet az M-1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti 45 kilométeres szakasza jobb pályájának megépítésére írtak ki. A pályázat eredményeit kedden a Közúti Beruházó Vállalat épületében hírdette ki Kálnoki Kis Sándor közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhelyettes.
A nemzetközi finanszírozási és építési versenyfelhívást ez év júliusában tette közzé a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium. A felhívás élénk érdeklődést váltott ki a hazai és a nemzetközi bankvilágban és a közlekedési építőipari vállalkozók között. Ezt bizonyítja, hogy összesen 31 ajánlat érkezett magyar, nyugat-európai és lengyel pályázóktól. Az ajánlatokat az e célra létrehozott bizottság értékelte, ennek munkájában az érintett minisztériumok, bankok, megyei tanácsok, tudományos egyesületek és egyetemek képviselői vettek részt. A bizottság értékelése, javaslata alapján a tárca minisztere úgy döntött, hogy a műszaki és pénzügyi szempontokból egyaránt legkedvezőbb ajánlatával a Betonútépítő Vállalat nyerte a versenyt. A magyar ajánlat szerint a beruházás teljes költsége 1 milliárd 425 millió forint, amelyre a vállalat partnere, a Magyar Hitel Bank 1995-ig hitelt nyújt. Az építés ez év októberében kezdődik, és 1990 októberében fejeződik be. A beruházás eredményeként az ország egyik legforgalmasabb és legbalesetveszélyesebb szakaszán sikerül a mainál lényegesen kedvezőbb utazási körülményeket teremteni. A KÖHÉM határozott szándéka, hogy az M1-esen e szakasz után tovább folytatódjon az építés, és minél előbb megkezdődjék az ugyancsak kritikus győri elkerülő szakasz megépítése is. (MTI)
1989. szeptember 19., kedd 16:51
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|