|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
Miniauto-láz Dél-Koreában
|
Tokió, 1989. szeptember 9. szombat (MTI-tud) - Heves verseny bontakozott ki Dél-Korea három vezető gépkocsigyártó cége között a kilencvenes évek olcsó miniautójának a kifejlesztésében. A Hyundai 800 köbcentis kiskocsijával 1991-ben akar megjelenni a belföldi piacon. A Daewoo Motor Co. jelenleg építi összeszerelő üzemét, ahonnan 100 ezer miniautó gördül majd ki 1991-ben és évi 15 százalékkal akarják bővíteni a termelést. A KIA autógyár a Daihatsu japán gépkocsigyártó cég technologiai eljárásának megvásárlását tervezi, jelenleg folynak a tárgyalások a típus kiválasztásáról.
A Hyundai szóvivője pénteken jelentette be, hogy a Mitsubishi rangos japán céggel szerződést kötöttek, amelynek értelmében az ulszani gyárat 373 millió dollár összköltséggel alakítják át kisautók és mikrobuszok gyártására, 200 ezer darabos kapacitással. A Daewoo Csangvonban épít gyárat a 800 köbcentis kocsik előállítására, a Suzuki licence alapján. Ez a gyár a kilencvenes évek második felére akarja felfuttatni termelését. A minikocsi-láz mögött a szöuli kormány ösztönzése húzódik meg, amellyel az alacsony üzemanyag-fogyasztású, környezetkímélő gépkocsik gyártásának meghonosítását szorgalmazzák, megfelelő kedvezmények nyújtásával.+++
1989. szeptember 9., szombat 07:27
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|