Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 26.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása

"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:

NDK - menekültek

"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli, legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."

Részletes tájékoztató az autópálya-használati díjról és az útalapról (1. rész)

1989. április 6., csütörtök - A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban Nagy Ervin miniszterhelyettes tájékoztatta az újságírókat csütörtökön az autópálya-használati díj és az útalap bevezetésének részletkérdéseiről. Elmondta: a díj bevezetését kényszerhelyzet indokolja. Egyre fejlődik a motorizáció, ugyanakkor a 60-as években megindult hazai autópálya-építés - pénzhiány miatt - csak nagyon lassú ütemben halad előre. A május 1-jei, igen közeli határidő oka: el kívánták kerülni a folyamatban lévő út- és hídépítések munkálatainak leállítását.

A szerdai bejelentésnek megfelelően a nyári idegenforgalmi
idénydíj (július-augusztus-szeptemberre) 800 forint lesz
személygépkocsinként, az I., a II. és a IV. negyedévre pedig 700-700
forint. A teljes évre szóló bérlet 1500 forintba kerül. A
tehergépkocsikra és az autóbuszokra különböző tarifákat állapítottak
meg. A legmagasabb éves díj összege 18 ezer forint lesz. A
motorkerékpárosok éves díja 500 forint.

    A használati díj megfizetését címke igazolja, amelyet a
szélvédőre kell ragasztani. Az útellenőrök távcsővel,
fényképezőgéppel kísérik figyelemmel a forgalmat. Azok, akik az
autópályát használják, de nem fizették meg a díjat, tízszeres
büntetést fizetnek. Jelenleg Magyarországon 210 kilométer az
autópálya és 110 kilométer a félautópálya hossza, erre az alig több
mint 300 kilométerre kell a használati díjat megfizetni.

    Az előzetes számítások szerint mintegy 1,8 milliárd forintra
tehető az autópálya-használati díjakból származó éves bevétel. Ebből
a forrásból tervezik továbbépíteni az M5-ös autópályát; az út a
nyári szezonra elkészül Kecskemétig. Folytatják az M0-ás autóút
építését is, ennek első, 15 kilométeres szakaszát a jövő évben
helyezik forgalomba. A szakemberek szerint az autópálya-használati
díj megteremti a feltételeket a külföldi működőtőke bevonásához a
magyar autópálya-hálózat fejlesztésébe. Az M1-es autópálya
továbbépítését Hegyeshalom és Győr között, valamint bővítését
Tatabánya és Győr között külföldi vállalkozók végzik majd. Ez a 15
milliárd forintos beruházás várhatóan 1995-ben fejeződik be. A
miniszterhelyettes bejelentette: a kormány vállalt garanciát arra,
hogy az autópálya-használati díjból származó bevétel csak közúti
beruházásokra, illetve autópálya-építésre használható fel.
(folyt.köv.)


1989. április 6., csütörtök 15:08


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak

"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:

(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD