|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
Már 70-re emelkedett a Szigetköznél veszteglő hajók száma
|
1989. február 9., csütörtök - Csütörtökön reggelre már 70-re emelkedett Szigetköznél a partok mentén veszteglő hajók száma. Az áruval megrakott uszályok és vontatóhajóik Dunakiliti fölött és alatt tartanak kényszerpihenőt a magyar és a csehszlovák partoknál. Emellett sok hajó a bécsi, a komáromi, a budapesti és más kikötőkből már el sem indult a hajózási zárlat miatt. A zárlatot február 2-án délután rendelték el egyetértésben a magyar és a csehszlovák vizügyi szervek.
A Pozsony alatti folyószakasz egyik legveszélyesebb gázlója Dunakilitinél van. Itt több hajó is zátonyra futott január második felében. A kiszabadításukkal járó munkálatok még inkább tönkretették a hajózó mederszakaszt, s ezért rendeltek el hajózási zárlatot. A zárlat idején nagy teljesítményű kotrógéppel megkezdték a kotrást. A munkát szerdán a köd nehezítette, a kikotort kavicsot az uszályok emiatt nem tudták elszállítani, csütörtökön azonban ismét folytatódott a kotrás. Összesen mintegy 80-100 ezer kilométer kavicsot kell itt a gázlóból kikotorni. Elsőnek egy csatornát nyitnak a gázlóban, ha ez sikerül, akkor korlátozásokkal megindulhat a hajóforgalom. A korlátozást akkor szüntethetik meg teljesen, amikor a gázlót már megfelelő szélességre kotorják ki. A Duna Pozsony és Gönyü közötti szakaszán egyébként több mint egy tucat, s Gönyü alatt még további hat gázló nehezíti a hajózást. Ezek a gondok véglegesen 1990 elején szünnek meg, amikor a folyószakasz hajóforgalmát a vízlépcsőrendszerrel kiépülő üzemviz-csatornába terelik. Ebben a csatornában állandóan 3,5 méter mély és 180 méter széles hajózási út lesz. (MTI)
1989. február 9., csütörtök 13:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|