Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 26.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása

"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:

NDK - menekültek

"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli, legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."

Osztrák autókereskedelem

Sebestyén Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
Bécs, 1989. január 20. péntek (MTI-TUD) - Az osztrák autókereskedők arra számítanak, hogy forgalmuk idén is tovább növekszik, de ebben nem nagy része lesz a használt nyugati személykocsik iránti magyar keresletnek. Ezt közölték Bécsben a gépkocsikereskedők és -javitók szakmai szervezetének vezetőségi ülése után, amelyen a testület megvitatta a tavalyi év eredményeit és az ezévi kilátásokat.

Sajtóértekezleten a szervezet vezetője, Eduard Leischko
elmondta: tavaly Ausztriában az új személyautók és kombik eladási
forgalma 4,1 százalékkal emelkedett, meghaladta a 253 ezer darabot,
ez évben pedig becslések szerint a darabszám 255 ezerre növekszik.
Hasonlóan kedvező az irányzat a használt autók üzletágában is, amely
a múlt évben 2 és fél százalékkal tudta emelni forgalmát.

    Az autókereskedelem azonban nem fűz nagy várakozásokat a
használt nyugati kocsik magyarországi beviteli vámcsökkentésének
hatásaihoz, mert Ausztriában az árszinvonal adózási okok miatt
általában magasabb, mint a szomszédos NSZK-ban, és a magyarok
nagyrésze valószinűleg ott bonyolítja le vásárlásait. Hogy az új
üzleti lehetőségek mégse maradjanak egészen kihasználatlanul, egyes
osztrák kereskedők azt tervezik, hogy a nyugatnémet autópiacon
szerzik be a hazainál olcsóbb használt gépkocsikat, s ezeket adják
majd tovább a magyar vevőknek.

    Az autókereskedelmi szervezet tanácskozásán szó volt arról is,
hogy az ausztriai személyautó-kereslet 1988-ban eltolódott a nagyobb
teljesítményű kocsik irányában, s ezzel a 32 százalékos
többletérték-adó (Mehrwertsteuer) nélkül számított átlagos eladási
árak 120 ezerről 130 ezer schillingre növekedtek. Az új kocsik
osztrák piacát továbbra is a nyugatnémet gyártmányok uralják csaknem
48 százalékos aránnyal, mögöttük a japánok állnak 33 százalékkal, a
maradékon pedig főleg a francia és az olasz szállítók osztozkodnak.
A tavaly eladott autók közül minden negyedik volt dizelmotoros.

    Az osztrák autókereskedők változatlanul követelik, hogy a
személyautók túl magasnak ítélt 32 százalékos többletérték-adóját a
kormányzat csökkentse 20 százalékra - mondta a sajtóértekezleten
vezetőjük, Eduard Leischko. +++


1989. január 20., péntek 17:52


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak

"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:

(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD