Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 26.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása

"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:

NDK - menekültek

"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli, legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."

Mi számít jó autónak - Amerikában? (1.rész)

Washington, 1989. január 2. hétfő (MTI-Panoráma) - Az amerikai fogyasztók érdekvédelmi szervezete rendszeresen tanácsadó évkönyvet ad ki, s ebben az év autó-újdonságairól is részletes teszt-összeállítást közöl. Elfogulatlan értékítéletekkel látja el a szüntelenül özönlő hirdetésektől elkábult vásárlókat, akik új vagy használt kocsit akarnak venni. Az évekre visszamenőleg összegyűjtött adatokból megtudhatják, hogy melyik kocsi miben bizonyult jónak vagy rossznak, mely területen szorul javításra. A kötet szerkesztői a műhely-vizsgálatok eredményei mellett az autósok véleményét is közreadják.

Az európaiaknak talán meglepő a vizsgálatok egyik visszatérő
tanulsága az, hogy a legjobban bevált, legmegbízhatóbb és
leggazdaságosabb kocsik az európaiak és a japánok, a hazai
gyártmányok csak utánuk következnek. A japán autók közül kiemelkedő
minősítést kapott a Honda szinte valamennyi típusa, így a Civic, az
Accord és a Honda luxusautója, az amerikai piacon forgalomban levő
Acura. Hasonlóan kitűnő minősítést kaptak a Mitsubishik, a nagyobb
Galant és a kisebb Colt, amelyet egyébként az amerikai Chrysler cég
is, saját márkaneve alatt, forgalmaz. Amerikában is abszolút márka,
főként megbízhatósága miatt, a Toyota és a Mazda valamennyi autója,
míg a Nissan minőségben valamelyest lemaradt; ez amerikai
forgalmának jelentős csökkenésében is meglátszik.

    Az európai kocsik közül Amerikában is vitathatatlan a
Mercedes-ek minősége, megbizhatósága, bár velül nem foglalkozik a
tömegeket szolgáló fogyasztói szervezet; az európai kocsik (részben
az eltérő szabványok miatt) gyakran 50-100 százalékkal magasabb áron
kerülnek forgalomba az Egyesült Államokban, így az ötvenezerdolláros
autók keveseket érdekelnek. Jegyzik viszont a BMW-k elérhetőbb árú,
kisebb típusait - ugyancsak igen magasan. Meglepő, hogy az Európában
abszolút tekintélynek örvendő Audinak itt távolról sincs ilyen
tekintélye, főként azért, mert gyári hibás automata sebességváltói
az elmúlt években több halálos balesetet okoztak. Az olasz Alfa
Romeo és a francia Peugeot Amerikában ,,a futottak még,,
kategóriában szerepel: szakértői vizsgálatok szerint ezek semmilyen
szempontból nem túl jó, nem túl tartós autók. Nem övezi dícsfény,
mint Európában a svéd Volvo-kocsikat sem; a felmérés elmarasztalja a
féket, a karosszériát, a hűtést. Az újabb Volvok, a 740-760-as
típusok hiba-gyakorisága pedig a legmagasabbak között van. (folyt.)


1989. január 2., hétfő 15:56


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak

"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:

(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD