|
|
|
|
Súlyos gondok a szovjet-magyar nemzetközi vasúti személyforgalomban (1. rész)
|
1989. augusztus 24., csütörtök - A nyári főszezon kezdete óta a magyar-szovjet vasúti személyforgalomban résztvevő nemzetközi járatok több órás késéssel közlekednek - ezzel a problémával kapcsolatban tájékoztatta Mészáros András, a MÁV vezérigazgató-helyettese az újságírókat csütörtökön a MÁV Vezérigazgatóságán. Bevezetőben elmondotta, hogy a fennakadások, hosszadalmas várakozások a szovjet vasút problémáiból adódnak.
A késések elsősorban a Moszkva-Budapest között közlekedő Budapest és Tiszaexpresszt, valamint a Moszkva-Belgrád között közlekedő, tranzitkocsikat is továbbító Puskin expresszt érintik. A Budapest expressz késése a nyár folyamán gyakran elérte az 5-6 órát is. Ezért a Moszkvából Zágráb-Róma-Torino felé menő tranzit hálókocsikat is súlyos késéssel tudta a MÁV továbbítani. A Keleti pályaudvarról induló Dráva expressz helyett gyakran a Déli pályaudvarról mintegy hat órával később induló MAESTRAL vonattal adták át ezeket a jugoszláv vasutaknak, s így Jugoszláviában újabb több órás csúszással, esetleg egy nappal később indultak tovább. A Puskin gyakori késése is jelentős problémákat okozott. Minthogy Kiskunhalason a vonathoz athéni, isztambuli és bulgáriai tranzitkocsikat is kapcsolnak, a vonat késedelmes érkezése gyakorlatilag lehetetlenné tette a menetrend betartását. A jugoszláv vasút szakemberei szerint a helyzet már-már tarthatatlanná vált. Július közepétől Záhony határállomáson is zavarok keletkeztek. A kilépő vonatok augusztus első felében mintegy 70 percet, augusztus második felében már átlag 130 percet vártak arra, hogy a szovjet vasút fogadja a szerelvényeket. A helyzet normalizására a MÁV számos kezdeményezést tett. A szovjet kereskedelmi kirendeltség képviselőivel felvették a kapcsolatot, s a problémákat jelezték a szovjet vasutaknak. Magyar részről több operatív jellegű intézkedés is született. A helyzet rendezésére a tervek szerint szeptember 1-jétől Csap és Szabadka között ülőkocsis nemzetközi vonatok fognak közlekedni Budapest kikerülésével, a túlterhelt Puskin expressz mentesítésére. (folyt.köv.)
1989. augusztus 24., csütörtök 14:48
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Súlyos gondok a szovjet-magyar nemzetközi vasúti személyforgalomban (2. rész)
|
Augusztus 19-e óta ha a Budapest expressz 90 percnél többet késik, akkor a Moszkvából Jugoszláviába és Olaszországba indított hálókocsik csak Budapestig közlekednek, innen az utasok több óra múlva, más nemzetközi vonatokkal utazhatnak tovább Zágrábig. Az emiatti isszatérítési igényeket a szovjet vasúttól kérhetik az utasok. A Magyarországról a Szovjetunióba utazók számára is igyekeznek megkönnyíteni a hosszadalmas várakozást. Eddig, mivel a vonatokon útközben ellenőrizték az útleveleket, utasok már nem hagyhatták el a vonatot Záhonyban. Most már - a MÁV kérésére - a vonatokon közvetlenül továbbindulás előtt van az útlevél- és vámvizsgálat, így addig Záhonyban leszállhatnak, felkereshetik az állomás helyiségeit. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy a MÁV vétlen a helyzet kialakulásában. Folyamatosan tárgyalnak a szovjet vasút képviselőivel a késések megszűntetéséről, a helyzet normalizásáról. Ezidáig azonban nem sok előrelépés történt. (MTI)
1989. augusztus 24., csütörtök 14:52
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. augusztus 24. Az Országgyűlés képviselői között feszültség volt tapasztalható, mert közülük sokon úgy vélték, hogy a tárgyalások megkérdőjelezik a parlament döntési kompetenciáját. A probléma rendezése érdekében - Antall József javaslatára - az EKA úgy döntött, hogy meghívja a Parlament elnökeit és titkárait."
SZER-hallgató telefonja:
"Bécsből beszélek, Horváth Gyula vagyok. Azt szeretném meg tudni, hogy 18 év után, 18 éve hogy élek Ausztriában, kijövetelem után három évi börtönbüntetésre ítéltek, mert nem tértem vissza Magyarországra. Azt szeretném tudni, hogy ez a 18 év utáni büntetés elévült-e már vagy nem? Erre kérném, szeretném, hogyha válaszolnának. Köszönöm szépen. Viszonthallásra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|