Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 24.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Szent Korona Társaság nyilatkozata

"A Magyar Szent Korona Társaság megdöbbenéssel értesült a sajtóból, hogy az Ellenzéki Kerekasztal csomagtervében az ország hivatalos címerévé a Kossuth-címert teszi, míg ünnepi alkalomra a koronás címer használatát javasolja."
Amerika Hangja, Reggeli műsor:

Emberi jogok Romániában

"... míg románok milliói kétségbeesett küzdelmet folytatnak a mindennapi kenyér előteremtéséért, vezetőik fényűzésben dőzsölnek és mindenfajta földi jóban dúskálnak."

Súlyos gondok a szovjet-magyar nemzetközi vasúti személyforgalomban (1. rész)

1989. augusztus 24., csütörtök - A nyári főszezon kezdete óta a magyar-szovjet vasúti személyforgalomban résztvevő nemzetközi járatok több órás késéssel közlekednek - ezzel a problémával kapcsolatban tájékoztatta Mészáros András, a MÁV vezérigazgató-helyettese az újságírókat csütörtökön a MÁV Vezérigazgatóságán. Bevezetőben elmondotta, hogy a fennakadások, hosszadalmas várakozások a szovjet vasút problémáiból adódnak.

A késések elsősorban a Moszkva-Budapest között közlekedő
Budapest és Tiszaexpresszt, valamint a Moszkva-Belgrád között
közlekedő, tranzitkocsikat is továbbító Puskin expresszt érintik. A
Budapest expressz késése a nyár folyamán gyakran elérte az 5-6 órát
is. Ezért a Moszkvából Zágráb-Róma-Torino felé menő tranzit
hálókocsikat is súlyos késéssel tudta a MÁV továbbítani. A Keleti
pályaudvarról induló Dráva expressz helyett gyakran a Déli
pályaudvarról mintegy hat órával később induló MAESTRAL vonattal
adták át ezeket a jugoszláv vasutaknak, s így Jugoszláviában újabb
több órás csúszással, esetleg egy nappal később indultak tovább. A
Puskin gyakori késése is jelentős problémákat okozott. Minthogy
Kiskunhalason a vonathoz athéni, isztambuli és bulgáriai
tranzitkocsikat is kapcsolnak, a vonat késedelmes érkezése
gyakorlatilag lehetetlenné tette a menetrend betartását. A jugoszláv
vasút szakemberei szerint a helyzet már-már tarthatatlanná vált.

    Július közepétől Záhony határállomáson is zavarok keletkeztek. A
kilépő vonatok augusztus első felében mintegy 70 percet, augusztus
második felében már átlag 130 percet vártak arra, hogy a szovjet
vasút fogadja a szerelvényeket.

    A helyzet normalizására a MÁV számos kezdeményezést tett. A
szovjet kereskedelmi kirendeltség képviselőivel felvették a
kapcsolatot, s a problémákat jelezték a szovjet vasutaknak. Magyar
részről több operatív jellegű intézkedés is született. A helyzet
rendezésére a tervek szerint szeptember 1-jétől Csap és Szabadka
között ülőkocsis nemzetközi vonatok fognak közlekedni Budapest
kikerülésével, a túlterhelt Puskin expressz mentesítésére.
(folyt.köv.)


1989. augusztus 24., csütörtök 14:48


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Súlyos gondok a szovjet-magyar nemzetközi vasúti személyforgalomban (2. rész)

Augusztus 19-e óta ha a Budapest expressz 90 percnél többet
késik, akkor a Moszkvából Jugoszláviába és Olaszországba indított
hálókocsik csak Budapestig közlekednek, innen az utasok több óra
múlva, más nemzetközi vonatokkal utazhatnak tovább Zágrábig. Az
emiatti isszatérítési igényeket a szovjet vasúttól kérhetik az
utasok.

    A Magyarországról a Szovjetunióba utazók számára is igyekeznek
megkönnyíteni a hosszadalmas várakozást. Eddig, mivel a vonatokon
útközben ellenőrizték az útleveleket, utasok már nem hagyhatták el a
vonatot Záhonyban. Most már - a MÁV kérésére - a vonatokon
közvetlenül továbbindulás előtt van az útlevél- és vámvizsgálat, így
addig Záhonyban leszállhatnak, felkereshetik az állomás helyiségeit.

    A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy a MÁV vétlen a
helyzet kialakulásában. Folyamatosan tárgyalnak a szovjet vasút
képviselőivel a késések megszűntetéséről, a helyzet normalizásáról.
Ezidáig azonban nem sok előrelépés történt. (MTI)


1989. augusztus 24., csütörtök 14:52


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. augusztus 24. Az Országgyűlés képviselői között feszültség volt tapasztalható, mert közülük sokon úgy vélték, hogy a tárgyalások megkérdőjelezik a parlament döntési kompetenciáját. A probléma rendezése érdekében - Antall József javaslatára - az EKA úgy döntött, hogy meghívja a Parlament elnökeit és titkárait."
SZER-hallgató telefonja:

"Bécsből beszélek, Horváth Gyula vagyok. Azt szeretném meg tudni, hogy 18 év után, 18 éve hogy élek Ausztriában, kijövetelem után három évi börtönbüntetésre ítéltek, mert nem tértem vissza Magyarországra. Azt szeretném tudni, hogy ez a 18 év utáni büntetés elévült-e már vagy nem? Erre kérném, szeretném, hogyha válaszolnának. Köszönöm szépen. Viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD