|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Kecskemét tanácselnökének nyílt levele Németh Miklóshoz
"Kérem miniszterelnök elvtársat, hogy a következőkben ismertetett
tények alapján vizsgáltassa meg a laktanyákkal összefüggő
állásfoglalás városunkat érintő részét. Úgy gondoljuk, hogy csak
ezen teljes körű információk birtokában születhet végül is etikus,
jogszerű és a város közvéleménye részéről is elfogadható megoldás."
BBC, Panoráma:
A Fekete Doboz tervei
"Munkatársuk, Pesti László felvételeket készített a prágai
Vencel téren. Ezekből sikerült-e valamennyit kijuttatni
Csehszlovákiából?
- Igen. Már másnap reggel, azaz kedd reggel megkaptuk. Mécs
Mónika, a barátnője kapta el a felvevőgépünket, amikor éppen őt
elvitték, és aznap este már elindultak az anyaggal, illetve a
felvevőgéppel Budapestre, amit reggel megkaptunk, és tegnap este a
Magyar Televízió hiradójában én már tudtam csinálni ebből egy rövid
anyagot."
|
|
|
|
|
|
|
Középkori város - Víz alatti alagút - Javaslatok a visegrádi partszakasz helyreállításához
|
1989. november 9., csütörtök - A nagymarosi vizierőmű építésének elhagyásáról hozott parlamenti döntés nyomán máris megélénkült az érdeklődés külföldi cégek részéről különféle idegenforgalmi beruházások megvalósítása iránt a Dunakanyarban. A javaslatok elsősorban a visegrádi tanácshoz futnak be. Fieszl Béla tanácselnök, az MTI munkatársának elmondta: többek között egy belga vállalat fontolgatja, hogy a lepencei termálvíz-forrás mellé gyógyszállót épít, egy svéd vállalkozó pedig nemzetközi jachtkikötő és szálloda beruházási költségeit fedezné. Korábbi keletű javaslat egy osztrák-magyar vegyesvállalat részéről, hogy a Budapest-Bécs Világkiállításhoz kapcsolódó beruházásként a visegrádi Duna-parton turisztikai látványosságot kínáló középkori város épülne fel. E célra másfél milliárd forintot áldozna a cég. A tanulmánytervet Makovecz Imre el is készítette már, ám az erőműépítés kétségessé tette a különleges város megvalósítását. Az építés leállítása növeli a terv valóra váltásának esélyeit. A tanács mindenesetre felkészült, hogy az építkezések miatt megbolygatott partszakaszt úgy állítsák majd helyre, hogy az alkalmassá váljon a fejlesztési elképzelések megvalósítására. A tereprendezés a számítások szerint 1,1 milliárd forintot emésztene fel. Eszerint másfél millió köbméter földet kell majd megmozgatni, és a nagymarosi óriás munkagödör miatt a visegrádi oldalon kialakított ideiglenes Duna-meder ismét szárazra kerülne, ahol öblözetek, kisebb tó tehetné értékesebbé ezt a partszakaszt. Felvetődött az is, hogy Nagymaros-Visegrád között - részben a már elkészült munkagödör felhasználásával - alagút épülhetne meg a meder alatt, így a táj összképének megváltoztatása nélkül is megindulhatna a forgalom a két part között.
Mindezekkel a javaslatokkal, számításokkal a tanács felkészült arra, hogy a helyreállítási munkák megindulásához a kivitelezőknek kész tervezési programjavaslatot adjon majd, amelyet a további tervkészítésekhez támpontul felhasználhatnak. (MTI)
1989. november 8., szerda 21:57
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|