|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Kecskemét tanácselnökének nyílt levele Németh Miklóshoz
"Kérem miniszterelnök elvtársat, hogy a következőkben ismertetett
tények alapján vizsgáltassa meg a laktanyákkal összefüggő
állásfoglalás városunkat érintő részét. Úgy gondoljuk, hogy csak
ezen teljes körű információk birtokában születhet végül is etikus,
jogszerű és a város közvéleménye részéről is elfogadható megoldás."
BBC, Panoráma:
A Fekete Doboz tervei
"Munkatársuk, Pesti László felvételeket készített a prágai
Vencel téren. Ezekből sikerült-e valamennyit kijuttatni
Csehszlovákiából?
- Igen. Már másnap reggel, azaz kedd reggel megkaptuk. Mécs
Mónika, a barátnője kapta el a felvevőgépünket, amikor éppen őt
elvitték, és aznap este már elindultak az anyaggal, illetve a
felvevőgéppel Budapestre, amit reggel megkaptunk, és tegnap este a
Magyar Televízió hiradójában én már tudtam csinálni ebből egy rövid
anyagot."
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki Osamu óvatosságra int
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. február 2. péntek /MTI-tud./ - Amennyiben a
magyarok elsietik majd az autók exportját és túlságosan erőltetik a
helyi alkatrész-beszállítást, úgy kudarcot vallanak -
figyelmeztetett Suzuki Osamu, a japán kiskocsi-gyártó cég
elnök-tulajdonosa, az egyik közelmúltban adott japán interjújában.
Az egyelőre távolinak tűnő veszélyre már ma úgy tekint a legnagyobb
japán-kelet-európai járműipari együttműködés atyja, mintha küszöbön
állna a kocsik értékesítése. A távol-keleti óvatos előkészítéshez és
tervezéshez azonban ez szervesen hozzátartozik, és egyben a siker
titkának az egyik legfontosabb nyitja.
Suzuki úr a Nihon Keizai Simbunnak nyilatkozva kifejtette, hogy a magyarországi Suzuki-program sikerét lépésről lépésre kell megalapozni. Amennyiben az alkatrészek nagy részét kezdetben Japánból szerzik majd be, úgy a kocsik minősége magas színvonalú lesz, és az előállítási költséget viszonylag alacsony szinten tudják tartani. Azonban, ha Magyarország a devizahelyzet miatt sok helyi alkatrészt akar felhasználni, az a minőség rovására megy és nem tudják majd exportálni az autókat, így a fizetőeszköz-hiány csak nőni fog. Tehát Magyarországon kezdetben a könnyebben előállítható vázszerkezeti elemek gyártását kellene meghonosítani, és csak fokozatosan növelni a helyi beszállításokat - mondotta.
Suzuki úr azonban bizakodó. Nem szabad egy kalap alá venni a kelet-európai országokat, amelyek közül szerinte Magyarország megy majd át legkorábban a piacgazdaságba. A Suzuki-együttműködés részleteinek a kidolgozása során a két társadalmi rendszer különbségei, az átmeneti magyarországi állapotokból származó tévelygések a felszínre kerülnek majd, azonban ezek a problémák a további tárgyalások és a kölcsönös megértés alapján megoldhatók lesznek - vélekedett. Mindez nem jelenti azt, hogy nem nagy a kockázat. (folyt.)
1990. február 2., péntek 09:23
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|