|
|
|
|
Balatoni hajózás - régiótanácskozás Veszprémben
|
1989. március 23., csütörtök - A balatoni kikötők rekonstrukciója 1991-re befejeződik; a nagyszabású munkálatokra a három Balaton-parti megye tanácsa, a Balatoni Intézőbizottság, a Közlekedési Minisztérium, valamint a MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalata összesen 65 millió forintot fordít. Ezt jelentette be többek között csütörtökön Veszprémben az észak- és közép-dunántúli közlekedési szakemerek tanácskozásán Szabó Sándor, a MAHART balatoni leányvállalatának igazgatója. Rámutatott arra is, hogy a 24. órában kezdődött meg a kikötők felújítása. A 70-80 éves építmények csak azért vannak még viszonylag épségben, mert annak idején az építő Kaáli Nagy Dezső európai hírű mérnök rendkívüli körültekintéssel alakította ki az öblöket, kikötőket. Az általános külföldi gyakorlat szerint a rekonstrukciót már 40-50 éve el kellett volna kezdeni. Az idén Tihanyban, Balatonfüreden és Fonyódon dolgoznak a felújításon, s a következő két évben mind a 22 kikötőre sor kerül. A rendelkezésre álló összegből a kikötőépületek rekonstrukciójára már nem jut, a tervek szerint erre már csak 1991 után kerülhet sor, kivétel a fonyódi állomás. A szakemberek optimisták, mert a tervet már valamennyi épületre elkészítették. Ha megvalósul elképzelésük, a felújítás után a századforduló stílusát és hangulatát idézik majd a kikötők épületei. Ehhez igazítják a vizi közlekedési eszközöket és az üzemeltetők öltözetét is. Már megkezdték a Csongor nevű hajó átalakítását, szintén a századforduló stílusában, a balatoni szezonra várhatóan el is készül. Ezt követi majd a Csobánc felújítása szintén a nosztalgia jegyében és százéves születésnapján, 1991-ben visszakapja eredeti külsejét, sőt gőzmeghajtását is a Kelén.
A veszprémi közlekedési tanácskozáson kiemelten foglalkoztak az idegenforgalmat érintő tervekkel, gondokkal. Ezek között bejelentették, hogy megkezdődött a Balaton-parti kerékpárút kialakítása. Szó volt arról is, hogy Észak- és Közép-Dunántúl útjainak zsúfoltsága az utóbbi időben megnőtt. A világútlevél birtokában minden eddiginél többen utaznak Ausztriába, így a nyári hónapokban megszokott forgalom több útszakaszon állandósult. A közutak zsúfoltságán csak jelentős beruházással lehet enyhíteni. (MTI)
1989. március 23., csütörtök 16:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"Elhatároztuk, amint Pestre érünk leadjuk a Fekete Doboz filmjeit, utána bemegyünk a rádióba, elmondjuk a Déli Krónikának, mi történt Prágában, s bejelentjük, hogy ülő- és éhségsztrájkot kezdünk a csehszlovák követség előtt."
D14, III/III-as Komárom megyei jelentés tatai ellenzéki gyűlésről
SZER-hallgató telefonja:
(NŐI HANG) "Én is magyar vagyok" jeligével kétoldalas levelet írtam önöknek, körülbelül egy hónappal ezelőtt. Várom, hogy a Hallgatók Fórumában reagáljanak rá, de nem történik semmi. Lehet, hogy nem kapták meg? Kérem, nézzenek utána és üzenjenek a Hallgatók Fórumában "Én is magyar vagyok" jeligére. Ha valóban nem kapták meg, akkor megpróbálom újra eljuttatni Önökhöz a levelet, másolatban. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|