|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Országgyűlés - harmadik nap (12. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
Nobis Ferenc (Budapest, 66. vk.), a Budafoki Építőipari ------------ Szövetkezet elnöke a 6-os főút új budapesti bevezetésének az M0-ás autópályával együtt történő kiépítése tárgyában interpellált a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez. A képviselő szerint az érintett kerületek lakosai félnek attól, hogy ennek az útnak az építése inkább hátrányos lesz, mint előnyös, az amúgy is túlzsúfolt útszakasz tovább terhelődik. Ezért igénylik a lakosok, hogy a 6-os főutat - az M0-ás autópályával egyidejűleg - új nyomvonalon építsék ki, a XI. kerületi Hunyadi János útig, s teremtsék meg a megfelelő csatlakozási pontokat is. Derzsi András válaszában rámutatott, hogy az M0-ás autópálya tervezése és építése a legkorszerűbb módszerekkel történik. A beruházás egyik legfontosabb célja a belső városrészek tehermentesítése. Jelenleg a 6-os út és az M5-ös autópálya közötti mintegy 15 kilométeres szakasz kiépítése folyik, az átadás 1990 második félévében várható. A 4,5 milliárdos költséggel megvalósított útszakasz kétségkívül tehermentesíti a kerületet, elsősorban a Dunántúlról Pest irányába tartó forgalmat tereli el. A miniszter annyiban osztotta a képviselő aggodalmát, hogy ha az M0-ás autópálya második szakasza is megvalósul az M1-es és az M7-es autópályák között, akkor ez már jelentősen terheli a 6-os út belső szakaszát. A feszültségek elkerülésére a tárca több egyeztető megbeszélést tartott a lakosság képviselőivel, és az útépítés ütemezésében messzemenően figyelembe vették a kerület lakosainak véleményét. Mindezeknek megfelelően a 6-os út külső szakasza 1991-ben. a leginkább túlzsúfolt belső szakasza pedig 1993-ban készül el. A képviselő megköszönte az interpellációra adott választ, és egyúttal a miniszter korrekt, segítőkész magatartását, amelyet a korábbi egyeztető tárgyalásokon tanusított. Az Országgyűlés ugyancsak elfogadta a miniszter válaszát. (folyt.köv.)
1989. május 12., péntek 13:10
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"Öt órakor a Mustek utca előtt laza láncban felálltak a magyarok. Nem történt semmi, csak a rendőrök és a civil ruhás kopók rajzottak egyre idegesebben mindenfelé. A feszültség kezdett elviselhetetlenné válni. Odasodródtam Deutsch mellé: mi lesz már, mikor kezditek, elmúlt öt óra - nógattam. Félek, Zolikám, érted, félek - mondta. Értettem. Mi tagadás én is féltem."
D13 III/III as Komárom megyei jelentés, FKgP gyűlésről
SZER-hallgató telefonja:
"Pomogesné, Liszkai Klára vagyok, Győrből, a 15-789-es telefoinról. Kérdésem, illetve kérésem az lenne, amennyiben segítségemre tudnának lenni valamilyen fajta tevékenység folytatásában, kérném értesítésüket. Képesítésem építészmérnök, 40 éves vagyok, kisgyerekem 2 éves, most végeztem el egy felsőfokú kereskedelmi szakiskolát, egy vendéglátóipari szakiskolát. Német nyelvvizsgára készülök. Valami kétmillió forint rendelkezésemre áll, valami külkereskedelmi tevékenység vagy egyéb vállalkozásban partner lennék. Kérem értesítésüket. Viszonthallásra."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|