|
|
|
|
MDF - Közlekedési fórum (1. rész)
|
1990. augusztus 24., péntek - A vártnál jóval több
nehézséggel találta szemben magát hivatalba lépésekor Siklós Csaba
közlekedési és hírközlési miniszter, a tárca helyzete a
feltételezettnél is rosszabb volt. Egyebek között erről beszélt a
miniszter az MDF székházában pénteken rendezett fórumon a tárcához
tartozó vállalatok képviselői és az újságírók előtt.
A tárca helyzetéről adott rövid elemzésében a negatívumok között említette, hogy kevés a közlekedési végzettségű mérnök, közgazdász, a vasúttal foglalkozó, vasúthoz értő, illetve a hírközlési szakember. A koncepcionális kérdések megoldása az év eleje óta szinte állt, mindenki a rendszerváltásra várt. A tárcához tartozó ágazatok gondjait elemezve ismert tényeket sorolt: a nagyvárosok vasúton még ma is három óra távolságra vannak Budapesttől, szinte alig épült autópálya, nincsenek dunai hajókikötők, a repülés helyzete mélyponton van, a szovjet gépek elöregedtek, alkatrész-utánpótlásuk megoldatlan, ha lesz is alkatrész, azért hamarosan dollárban kell fizetni. A telefonigénylőknek több mint 12 évet kell várniuk, a telefonhiány az üzleti élet kialakulását is hátráltatja, mert megfelelő telekommunikáció híján a működő tőke megáll a határnál. A települések 10-15 százalékában még mindig nincs vezetékes ivóvíz, s gond a szennyvízelvezetés is.
A miniszter a legfontosabb célok között említette a megfelelő szervezet kialakítását mind a minisztériumban, mind pedig a tárcához tartozó vállalatoknál. Az év végéig 60 százalékban megújul a vezetés, s remélhetőleg az új gondolatok az eredményesebb működést szolgálják majd. A fejlesztéshez meg kell találni a finanszírozási forrásokat, s egyértelműen meg kell határozni, hogy abban mekkora rész terheli az államot, illetve a vállalatokat. A lehetséges pénzügyi források között említette a különböző hiteleket, a hazai, illetve a működő tőke bevonását. A miniszter elkerülhetetlennek ítélte az inflációt követő tarifaváltozásokat. Szólt arról, hogy 1991 és 1994 között változatlan áron számítva mintegy 400 milliárd forintot kívánnak fejlesztésre költeni.
A terveket részletezve elmondta, hogy 1993 végéig befejeződik mintegy 300 kilométer hosszúságú autópálya, illetve úthálózat területi előkészítése. A 2000-ig szóló autópálya-program szerint a következő tíz évben határtól határig kiépül az M1-es, az M5-ös és az M7-es autópálya, illetve Polgárig lehet autózni az M3-ason. Az M0-ás körgyűrű az M1-es és az M3-as autópálya között teremt kapcsolatot. (folyt.köv.)
1990. augusztus 24., péntek 17:11
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem láttam győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"Az ismert magyar ellenzéki politikusok közül egyedül Kőszeg jutott át a szűrőn. Ez nem kis kunszt volt, hiszen a csehszlovák titkosrendőrség (is) jól ismerte, mivel a chartásokkal 12 éve, azaz 1977 óta tartotta a kapcsolatot. Mondhatni a magyar demokratikus ellenzék és a Charta közötti egyik hídember volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Kérem szépen, a küszöbönálló húsemelés előtt több helyen lehetett olvasni arról, hogy a jelenlegi áremelést többek között az indokolja, hogy a húsboltok egy 120 kilós sertésből körülbelül 4.800 forintot tudnak kitermelni. Ezzel szemben a tenyésztőnek körülbelül 6.000 forintos felvásárlási árat fizetnek ki. Kérem szépen, kérdezem én önöket, ki az ma Magyarországon, aki ennek az érvelésnek egyáltalán hitelt ad? Ennek ellenére, azt szeretném önöktől kérdezni, hogy Önök szerint ennek az állításnak van valamilyen reális alapja? Köszönöm szépen."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|