|
|
|
|
Balatoni hajózás - régiótanácskozás Veszprémben
|
1989. március 23., csütörtök - A balatoni kikötők rekonstrukciója 1991-re befejeződik; a nagyszabású munkálatokra a három Balaton-parti megye tanácsa, a Balatoni Intézőbizottság, a Közlekedési Minisztérium, valamint a MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalata összesen 65 millió forintot fordít. Ezt jelentette be többek között csütörtökön Veszprémben az észak- és közép-dunántúli közlekedési szakemerek tanácskozásán Szabó Sándor, a MAHART balatoni leányvállalatának igazgatója. Rámutatott arra is, hogy a 24. órában kezdődött meg a kikötők felújítása. A 70-80 éves építmények csak azért vannak még viszonylag épségben, mert annak idején az építő Kaáli Nagy Dezső európai hírű mérnök rendkívüli körültekintéssel alakította ki az öblöket, kikötőket. Az általános külföldi gyakorlat szerint a rekonstrukciót már 40-50 éve el kellett volna kezdeni. Az idén Tihanyban, Balatonfüreden és Fonyódon dolgoznak a felújításon, s a következő két évben mind a 22 kikötőre sor kerül. A rendelkezésre álló összegből a kikötőépületek rekonstrukciójára már nem jut, a tervek szerint erre már csak 1991 után kerülhet sor, kivétel a fonyódi állomás. A szakemberek optimisták, mert a tervet már valamennyi épületre elkészítették. Ha megvalósul elképzelésük, a felújítás után a századforduló stílusát és hangulatát idézik majd a kikötők épületei. Ehhez igazítják a vizi közlekedési eszközöket és az üzemeltetők öltözetét is. Már megkezdték a Csongor nevű hajó átalakítását, szintén a századforduló stílusában, a balatoni szezonra várhatóan el is készül. Ezt követi majd a Csobánc felújítása szintén a nosztalgia jegyében és százéves születésnapján, 1991-ben visszakapja eredeti külsejét, sőt gőzmeghajtását is a Kelén.
A veszprémi közlekedési tanácskozáson kiemelten foglalkoztak az idegenforgalmat érintő tervekkel, gondokkal. Ezek között bejelentették, hogy megkezdődött a Balaton-parti kerékpárút kialakítása. Szó volt arról is, hogy Észak- és Közép-Dunántúl útjainak zsúfoltsága az utóbbi időben megnőtt. A világútlevél birtokában minden eddiginél többen utaznak Ausztriába, így a nyári hónapokban megszokott forgalom több útszakaszon állandósult. A közutak zsúfoltságán csak jelentős beruházással lehet enyhíteni. (MTI)
1989. március 23., csütörtök 16:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem láttam győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"Az ismert magyar ellenzéki politikusok közül egyedül Kőszeg jutott át a szűrőn. Ez nem kis kunszt volt, hiszen a csehszlovák titkosrendőrség (is) jól ismerte, mivel a chartásokkal 12 éve, azaz 1977 óta tartotta a kapcsolatot. Mondhatni a magyar demokratikus ellenzék és a Charta közötti egyik hídember volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Kérem szépen, a küszöbönálló húsemelés előtt több helyen lehetett olvasni arról, hogy a jelenlegi áremelést többek között az indokolja, hogy a húsboltok egy 120 kilós sertésből körülbelül 4.800 forintot tudnak kitermelni. Ezzel szemben a tenyésztőnek körülbelül 6.000 forintos felvásárlási árat fizetnek ki. Kérem szépen, kérdezem én önöket, ki az ma Magyarországon, aki ennek az érvelésnek egyáltalán hitelt ad? Ennek ellenére, azt szeretném önöktől kérdezni, hogy Önök szerint ennek az állításnak van valamilyen reális alapja? Köszönöm szépen."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|