Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 19.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC:

MSZMP PROGRAM

"A legmeglepőbb a dokumentumban, ami még eddig nem hangzott el, hogy párt igazi története az elmúlt évtizedekben a belső reformerők törekvéseinek és kudarcainak és eredményeinek története. Én úgy gondolom, hogy ez nagyon kevéssé igaz."

Balatoni hajózás - régiótanácskozás Veszprémben

1989. március 23., csütörtök - A balatoni kikötők rekonstrukciója 1991-re befejeződik; a nagyszabású munkálatokra a három Balaton-parti megye tanácsa, a Balatoni Intézőbizottság, a Közlekedési Minisztérium, valamint a MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalata összesen 65 millió forintot fordít. Ezt jelentette be többek között csütörtökön Veszprémben az észak- és közép-dunántúli közlekedési szakemerek tanácskozásán Szabó Sándor, a MAHART balatoni leányvállalatának igazgatója. Rámutatott arra is, hogy a 24. órában kezdődött meg a kikötők felújítása. A 70-80 éves építmények csak azért vannak még viszonylag épségben, mert annak idején az építő Kaáli Nagy Dezső európai hírű mérnök rendkívüli körültekintéssel alakította ki az öblöket, kikötőket. Az általános külföldi gyakorlat szerint a rekonstrukciót már 40-50 éve el kellett volna kezdeni. Az idén Tihanyban, Balatonfüreden és Fonyódon dolgoznak a felújításon, s a következő két évben mind a 22 kikötőre sor kerül. A rendelkezésre álló összegből a kikötőépületek rekonstrukciójára már nem jut, a tervek szerint erre már csak 1991 után kerülhet sor, kivétel a fonyódi állomás. A szakemberek optimisták, mert a tervet már valamennyi épületre elkészítették. Ha megvalósul elképzelésük, a felújítás után a századforduló stílusát és hangulatát idézik majd a kikötők épületei. Ehhez igazítják a vizi közlekedési eszközöket és az üzemeltetők öltözetét is. Már megkezdték a Csongor nevű hajó átalakítását, szintén a századforduló stílusában, a balatoni szezonra várhatóan el is készül. Ezt követi majd a Csobánc felújítása szintén a nosztalgia jegyében és százéves születésnapján, 1991-ben visszakapja eredeti külsejét, sőt gőzmeghajtását is a Kelén.

A veszprémi közlekedési tanácskozáson kiemelten foglalkoztak az
idegenforgalmat érintő tervekkel, gondokkal. Ezek között
bejelentették, hogy megkezdődött a Balaton-parti kerékpárút
kialakítása. Szó volt arról is, hogy Észak- és Közép-Dunántúl
útjainak zsúfoltsága az utóbbi időben megnőtt. A világútlevél
birtokában minden eddiginél többen utaznak Ausztriába, így a nyári
hónapokban megszokott forgalom több útszakaszon állandósult. A
közutak zsúfoltságán csak jelentős beruházással lehet enyhíteni.
(MTI)


1989. március 23., csütörtök 16:19


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak

"Az ismert magyar ellenzéki politikusok közül egyedül Kőszeg jutott át a szűrőn. Ez nem kis kunszt volt, hiszen a csehszlovák titkosrendőrség (is) jól ismerte, mivel a chartásokkal 12 éve, azaz 1977 óta tartotta a kapcsolatot. Mondhatni a magyar demokratikus ellenzék és a Charta közötti egyik hídember volt."
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok! Kérem szépen, a küszöbönálló húsemelés előtt több helyen lehetett olvasni arról, hogy a jelenlegi áremelést többek között az indokolja, hogy a húsboltok egy 120 kilós sertésből körülbelül 4.800 forintot tudnak kitermelni. Ezzel szemben a tenyésztőnek körülbelül 6.000 forintos felvásárlási árat fizetnek ki. Kérem szépen, kérdezem én önöket, ki az ma Magyarországon, aki ennek az érvelésnek egyáltalán hitelt ad? Ennek ellenére, azt szeretném önöktől kérdezni, hogy Önök szerint ennek az állításnak van valamilyen reális alapja? Köszönöm szépen."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD