|
|
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (1. rész)
|
1990. augusztus 10. péntek (MTI) - Ahogy ez más helyeken is lenni szokott, a 35 pilótát számláló mezőnyből öt versenyzőnek csak egy órán keresztül tartott a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futam, amelynek ezen a hétvégén a Hungaroring ad otthont.
A péntek reggeli előselejtezőre kötelezettek közül a két Ligier-versenyző (az olasz Nicola Larini és a francia Philippe Alliot), valamint a két AGS-pilóta (a francia Yannick Dalmas és az olasz Gabriele Tarquini) hajtott a leggyorsabban a 3968 méter hosszú pályán, így ők az edzéseken még mindenféleképpen folytathatják a küzdelmeket, míg öten - a francia Olivier Grouillard (Osella), a belga Bertrand Gachot (Coloni), a brazil Roberto Moreno (EuroBrun), az olasz Claudio Langes (EuroBrun) és a szintén olasz Bruno Giacomelli (Life Racing) - máris csomagolhattak.
Tulajdonképpen érvényesült a papírforma, hiszen a Ligier az év első felében a hockenheimi futam előtt nem is volt az előselejtezősök mezőnyében (az első nyolc verseny alapján az Espo Larrousse és a Ligier helyet cserélt).
Ami a többieket illeti, Gachot, Langes és Giacomelli az idén még egyszer sem tudott bekerülni a legjobb 30 közé, sőt, Langes neve mellett egyetlen GP-rajt sem áll.
Az előselejtező eredményei:
továbbjutottak: 1. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:21.518 p 2. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:21.710 3. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:23.227 4. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:23.406
kiestek: 5. Olivier Grouillard (francia, Osella) 1:23.582 6. Bertrand Gachot (belga, Coloni) 1:23.670 7. Roberto Moreno (brazil, EuroBrun) 1:24.386 8. Claudio Langes (olasz, EuroBrun) 1:26.514 9. Bruno Giacomelli (olasz, Life Racing) 1:41.431 (folyt.köv.)
1990. augusztus 10., péntek 11:20
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (2. rész)
|
Rögtön az előselejtező után a Camel vezetői fontos sajtótájékoztatóra invitálták az 5. Magyar Nagydíjról tudósító újságírókat.
W. Duncan Lee, az R. J. Reynolds Tobacco International szponzori tevékenységéért és speciális rendezvényeiért felelős igazgatója bejelentette, hogy az év végén lejáró négyéves szerződésüket a Lotusszal nem hosszabbítják meg. A Forma-1 világából azonban nem vonulnak ki, csak csapatot váltanak, s az elkövetkező két esztendőben, tehát 1991-ben és 1992-ben a Benettont támogatják.
- Úgy határoztunk, hogy szövetségre lépünk a Benettonnal, mert a csapatnak minden feltétel biztosított a sikerhez - jelentette ki W. Duncan Lee.
Már az is eldőlt, hogy a Benetton jövőre változatlan összeállításban szerepel a világbajnoki futamokon, mivel jelenlegi két versenyzőjük, a háromszoros világbajnok brazil Nelson Piquet és az olasz Alessandro Nannini már aláírta az újabb szerződést.
- A két remek pilóta mellett kiváló Ford-motoros autóval, rendkívül jó tervező és konstruktőr gárdával, valamint erős kezű kereskedelmi vezetéssel rendelkeznek - folytatta az igazgató.
A Benetton valóban nagyszerű eredményeket ért el eddig is, 1986-os premierjük óta az F-1-es mezőny élcsapatai közé verekedte be magát. A márkák világbajnoki pontversenyében 1986-ban a hatodik, egy évre rá az ötödik helyet szerezte meg. Aztán 1988-ban bronzérmes lett a versenyistálló, a tavalyi negyedik hely után pedig idén kilenc futamot követően szintén az előkelő harmadik helyen áll. Ez idő alatt két futamgyőzelem lett az övék: 1986-ban a Mexikói Nagydíjat, az elmúlt évben pedig a Japán Grand Prix-t nyerték meg.
Az sem titok már, hogy a Camel a következő két évben a Williams versenyistállót is szponzorálni fogja, ha nem is olyan jelentős összeggel, mint a Benettont. Annyi biztos, hogy a Williams 1991-ben is Renault-motort használ, viszont az még nem ismert, hogy kik kapnak helyet a csapatban, amely a Camel sárga-kék színeit fogja viselni.
- Célunk, hogy olyan együtteseket és pilótákat támogassunk, akiknek a legjobbak az esélyei a futamok megnyerésére, a világbajnoki címek elhódítására. Hisszük, hogy a Forma-1 legjobb csapatai közül kettővel kötöttünk egyezséget, ezért örömmel tekintünk az együttműködés elé - fejezte be mondandóját W. Duncan Lee. (folyt.köv.)
1990. augusztus 10., péntek 12:44
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (3. rész)
|
A délelőtti másfél órás szabadedzés kisebbfajta szenzációval szolgált: a 26 éves francia Jean Alesi érte el a legjobb köridőt. A Tyrrell pilótájának - aki csak a 18. vb-futamán vesz részt - fantasztikus száguldása azért nem teljesen váratlan, hiszen a szakemberek közül többen jelezték előre: a rendkívül tehetséges, időnként vakmerő autósnak kedvez a Hungaroring vonalvezetése. Ezen a pályán ugyanis a sztárcsapatok, így a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Benetton nem mindig tudják érvényesíteni motorjaik nagyobb teljesítményéből adódó előnyüket.
- A Hungaroring kedvez nekünk, mert nem leszünk akkora hátrányban, mint a gyors pályákon - vélekedett Ken Tyrrell, a Tyrrell csapatfőnöke. - Nagyon készülünk erre a versenyre, szerintem jó esélyünk van a pontszerzésre. Alesit egyébként a negyedik-ötödik, a japán Nakajimát pedig a hetedik-nyolcadik helyre várom. Alesi - akit több csapat is szívesen szerződtetne, de állítólag ő mégis a Williamshez tart - az utolsó, 18. körében repesztett a leggyorsabban, s egyedüliként a mezőnyben az 1:20 perces bűvös határon belül, 1:19.528 alatt teljesítette a 3968 métert.
Úgy tűnik, hogy két versenyzőnek, az olasz Gabriele Tarquininek és a világbajnoki címvédő francia Alain Prostnak gondjai lehettek a kocsival, mert csak három, illetve hat kört futottak. Ezzel szemben a tavalyi magyarországi futamon győztes brit Nigel Mansell 26 alkalommal száguldotta végig a csaknem négykilométeres aszfaltcsíkot. Prostnak be is kellett érnie a 9. legjobb időeredménnyel, míg Mansell - Alesi és a brazil Ayrton Senna (ő eddig mindig dobogós volt a Hungaroringen, egyszer nyert, háromszor pedig második lett) - mögött a harmadik leggyorsabb kört könyvelhette el.
A délelőtt krónikájához tartozik még, hogy az ausztrál David Brabham egy ízben megpördült, s ettől olyan zavarba jött, hogy métereken keresztül a mezőnnyel szemben autózott. A furcsa irányváltásból szerencsére nem kerekedett nagyobb kalamajka... (folyt.köv.)
1990. augusztus 10., péntek 13:30
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (4. rész)
|
Az első szabadedzés eredményei:
1. Jean Alesi (francia, Tyrrell) 1:19.528 perc 2. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20.120 3. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:20.129 4. Eric Bernard (francia, Espo Larrousse) 1:20.968 5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 1:21.027 6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:21.043 7. Pierluigi Martini (olasz, Minardi) 1:21.102 8. Stefano Modena (olasz, Motor Racing Developement) 1:21.406 9. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:21.480 10. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia) 1:21.703 11. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 1:21.780 12. Derek Warwick (brit, Lotus) 1:21.780 13. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:21.859 14. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 1:21.971 15. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:22.257 16. Emanuele Pirro (olasz, Scuderia Italia) 1:22.367 17. Paolo Barilla (olasz, Minardi) 1:22.557 18. Martin Donnelly (brit, Lotus) 1:23.040 19. Mauricio Gugelmin (brazil, Leyton House Racing) 1:23.165 20. Alex Caffi (olasz, Arrows) 1:23.230 21. Ivan Capelli (olasz, Leyton House Racing) 1:23.313 22. Michele Alboreto (olasz, Arrows) 1:23.431 23. Aguri Suzuki (japán, Espo Larrousse) 1:23.545 24. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:23.550 25. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:23.801 26. Gregor Foitek (svájci, Monteverdi) 1:23.810 27. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:24.093 28. Satoru Nakajima (japán, Tyrrell) 1:24.336 29. David Brabham (ausztrál, Motor Racing Developement) 1:24.405 30. Jyrky Jarvi Lehto (finn, Monteverdi) 1:25.516 (folyt.köv.)
1990. augusztus 10., péntek 13:33
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (5. rész)
|
Sokáig úgy tűnt, hogy az idén már két GP-második helyezést szerző Alesi lesz a leggyorsabb az első időmérő edzésen is, de a hajrában az osztrák Gerhard Berger és a brit Nigel Mansell is túlszárnyalta.
Alesi egyre-másra futotta az 1:20 percen belüli köröket, s közben elsőként átlépte a 180 km/órás átlagsebességet is.
A hajrá rendkívül izgalmasan alakult, előbb a Hungaroring tavalyi edzéskirálya, az olasz Riccardo Patrese még csak megközelítette Alesi teljesítményét, majd Mansell és Berger is megelőzte a nagy jövő előtt álló francia versenyzőt. Közben az olasz Nannini és a belga Thierry Boutsen is 1:20-on belülre került, így összesen hat versenyzőnek sikerült nyolcvan másodpercnél rövidebb idő alatt megtenni a 3968 méteres távot.
A meglepetések közé sorolható, hogy sem az edzések császárának tartott Senna, sem a professzornak titulált Prost nem került a legjobb hat közé. De ez még nem jelent semmit, ez csak amolyan ,,részpozíció,,, hiszen szombaton újabb egy óra áll a pilóták rendelkezésére, hogy javítsanak jelenlegi helyzetükön. (folyt.köv.)
1990. augusztus 10., péntek 14:38
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (6. rész)
|
Az első időmérő edzés eredményei:
1. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 1:18.127 2. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:18.739 3. Jean Alesi (francia, Tyrrell) 1:19.042 4. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 1:19.300 5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 1:19.419 6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:19.619 7. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:20.309 8. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20.389 9. Emanuele Pirro (olasz, Scuderia Italia) 1:21.070 10. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:21.109 11. Derek Warwick (brit, Lotus) 1:21.154 12. Pierluigi Martini (olasz, Minardi) 1:21.242 13. Martin Donnelly (brit, Lotus) 1:21.324 14. Satoru Nakajima (japán, Tyrrell) 1:21.449 15. Ivan Capelli (olasz, Leyton House Racing) 1:21.512 16. Aguri Suzuki (japán, Espo Larrousse) 1:21.577 17. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia) 1:21.675 18. Eric Bernard (francia, Espo Larrousse) 1:21.692 19. Stefano Modena (olasz, Motor Racing Developement) 1:22.024 20. Mauricio Gugelmin (brazil, Leyton House Racing) 1:22.198 21. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:22.584 22. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:22.701 23. Paolo Barilla (olasz, Minardi) 1:22.784 24. Michele Alboreto (olasz, Arrows) 1:22.909 25. Alex Caffi (olasz, Arrows) 1:22.986 26. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:23.116 27. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:23.827 28. David Brabham (ausztrál, Motor Racing Developement) 1:23.923 29. Gregor Foitek (svájci, Monteverdi) 1:24.361 (folyt.köv.)
1990. augusztus 10., péntek 15:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydij (7. rész)
|
Bernie Ecclestone, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) alelnöke, a Forma-1-es Konstruktőrök és Gyártók Szövetsége (FOCA) elnöke péntek délután a Hungaroringen nemzetközi sajtótéjékoztatón jelentette be, hogy Magyarországon az elkövetkezendő öt évben, tehát 1991 és 1995 között is lesznek F-1-es autós gyorsasági világbajnoki futamok.
A nagy befolyással biró brit sportvezető azt is hozzétette, hogy egyelőre nem irtak alá semmiféle dokumentumot a magyar kormány megbizott képviselőjével, Siklós Csaba közlekedési és hirközlési miniszterrel, de uriemberek között a szóbeli egyezség egyenértékü az irásos megállapodással. Siklós Csaba azt emelte ki, hogy nem a régi, 1985-ben aláirt szerződést hosszabbitják meg, hanem teljesen ujat kötnek, olyant, ami mindkét fél számára előnyös. A miniszter megerősitette, hogy a Hungaroring teljes egészében magyar tulajdonban marad, a részvények 70 százaléka lesz az államé, 30 százalék pedig az érdekelt vállalatoké. A pályát hasznositásra valószinüleg bérbeadják, mégpedig mindenképpen oly módon, hogy abban maga Bernie Ecclestone is érdekelt legyen. Ecclestone ezzel kapcsolatban megjegyezte: amennyiben a gazdaságosság ugy kivánja, a Forma-1-en kivül más versenyeket is megszerez a Hungaroringnek.
Azt már Kálnoki Kis Sándor, a minisztérium helyettes államtitkára árulta el, hogy a tárgyalások május óta gyorsultak fel, s a jól sikerült előkészitésnek köszönhetően hogy a Siklós-Ecclestone találkozón rövid idő alatt megszülethetett az egyezség.
A hirek szerint a jövő évre tervezett előzetes Forma-1-es versenynaptárban szintén augusztusi időponttal már szerepel is a Magyar Nagydij. (folyt.köv.)
1990. augusztus 10., péntek 16:17
|
Vissza »
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydij (8. rész)
|
Szombaton 10 órakor az ujabb másfélórás szabadedzéssel folytatódik a program, majd 13 órakor következik a második időmérő edzés, amely után kialakul a vasárnap 14 órakor kezdődő vb-futam rajtsorrendje.
A szervezők biznak abban, hogy már szombaton is több tizezren lesznek kiváncsiak a csatározásokra. Jó jelnek tekintik, hogy pénteken mintegy 15-18 ezren látogattak ki a Hungaroringre.+++
x x x
A szerkesztőségek figyelmébe
----------------------------- E hirünk 3. részének (mtis4025) 3. bekezdését (Ugy tünik ... könyvelhette el.)
visszavonjuk, helyette az alábbi szöveget kérjük felhasználni:
Meglepetésre a világbajnoki cimvédő francia Alain Prostnak be kellett érnie a 9. legjobb időeredménnyel, a tavalyi magyarországi futamon győztes brit Nigel Mansell pedig Alesi és a brazil Ayrton Senna - ő eddig mindig dobogós volt a Hungaroringen, egyszer nyert, háromszor pedig második lett - mögött a harmadik leggyorsabb kört könyvelhette el.
A délelőtt krónikájához...
1990. augusztus 10., péntek 16:42
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. augusztus 18. Az EKA ülésén meghívásunkra részt vett Boris-Ivanovics Sztukalin szovjet nagykövet és öt munkatársa.
SZER-hallgató telefonja:
"A Nagy László Kör meghívására Halda Aliz, az SZDSZ tagja, előadást tart a Szövetség jelen politikai feladatairól, legsürgősebb tennivalóiról, bemutatja a Szabad Demokraták Női Csoportját, Miskolcon, 1989. augusztus 24-én, 18 órától "Hazánk hazánkban, s a világban" címmel, diósgyőri Vasas Művelődési Központ, Marx Károly utca 36. Tehát nem 17 órakor lesz, ahogy ezt leközöltettem az augusztus 15-i Magyar Hírlapban, hanem 18 órakor."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|