|
|
|
|
Még mindig csak edzések (1. rész)
|
1989. augusztus 12. szombat (MTI) - Szombaton délelőtt a Hungaroringen több tizezer érdeklődő előtt folytatódtak a IV. Magyar Nagydij autós gyorsasági világbajnoki futam előcsatározásai. A másfél órás szabadedzésen az olasz Alessandro Nannini (Benetton) érte el a legjobb eredményt 1:21.231 perccel, megelőzve az előző nap is remeklő két másik itáliai pilótát, Alex Caffit (Scuderia Italia, 1:21.291) és Riccardo Patresét (Williams, 1:21.478). (folyt.köv.)
1989. augusztus 12., szombat 11:42
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Még mindig csak edzések (2. rész)
|
Második szabadedzés: -------------------- 1. Alessandro Nannini (olasz, Benetton-Ford) 1:21.231 - 175.854 km/órás átlagsebesség 2. Alex Caffi (olasz, Scuderia Italia-Ford) 1:21.291 3. Riccardo Patrese (olasz, William-Renault) 1:21.478 4. Gerhard Berger (osztrák, Ferrari) 1:21.907 5. Thierry Boutsen (belga, Williams-Renault) 1:21.919 6. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 1:21.977 7. Alain Prost (francia, McLaren-Honda) 1:22.066 8. Stefan Johansson (svéd, Onyx-Ford) 1:22.247 9. Martin Brundle (brit, Brabham-Judd) 1:22.278 10. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:22.373 11. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia-Ford) 1:22.535 12. Emanuele Pirro (olasz, Benetton-Ford) 1:22.538 13. Mauricio Gugelmin (brazil, March-Judd) 1:22.641 14. Eddie Cheever (amerikai, Arrows-Ford) 1:22.972 15. Szatoru Nakadzsima (japán, Lotus-Judd) 1:22.995 16. Derek Warwick (brit, Arrows-Ford) 1:23.066 17. Ivan Capelli (olasz, March-Judd) 1:23.076 18. Stefano Modena (olasz, Brabham-Judd) 1:23.103 19. Jean Alesi (francia, Tyrrell-Ford) 1:23.142 20. Nelson Piquet (brazil, Lotus-Judd) 1:23.305 21. Piercarlo Ghinzani (olasz, Osella-Ford) 1:23.752 22. Pierluigi Martini (olasz, Minardi-Ford) 1:23.799 23. Bertrand Gachot (belga, Onyx-Ford) 1:23.986 24. Jonathan Palmer (brit, Tyrrell-Ford) 1:23.995 25. Olivier Grouillard (francia, Ligier-Ford) 1:24.376 26. Michele Alboreto (olasz, Larrousse-Calmels) 1:25.330 27. Christian Danner (nyugatnémet, Rial-Ford) 1:25.765 28. Volker Weidler (nyugatnémet, Rial-Ford) 1:26.172 29. Luis Perez-Sala (spanyol, Minardi-Ford) 1:27.186 x x x (folyt.köv.)
1989. augusztus 12., szombat 12:36
|
Vissza »
|
|
Még mindig csak edzések (3. rész)
|
Tulajdonképpen az lett volna a nagy meglepetés, ha délelőtt bárki is Patrese péntek délutáni szenzációs időeredménye (1:19.726) közelébe kerül. Arra azonban talán csak kevesen számitottak, hogy sokáig 1:23 percen belül sem tudnak kerülni a még versenyben levők. (39-en kezdték meg a küzdelmeket, de már péntek reggel kilencen azonnal befejezték a magyarországi szereplést, s a szombat délutáni második időmérő edzés után ujabb négy pilóta készül majd bucsura, hiszen vasárnap már csak 26-an körözhetnek.) Félóra után Prost állt a legjobban 1:23.098 perccel, őt Patrese követte 1:23.277-tel és Cheever 1:23.398-cal. Az igazi szenzációt a rendre kiváló edzéseredményeket elérő Senna szokottnál halványabb produkciója jelentette: 1:25.026-tal csak a 13. poziciót foglalta el. Elsőként a ,,professzor,,, a már 38 futamgyőzelmet számláló Prost törte át az 1:23-as határt (1:22.971), aztán az igen tehetséges Gugelmin ment két nagyon jó kört (1:22.908, 1:22.728) a 3967 méteres pályán, s állt - rövid időre - az élre. Az egyórás részszakasznál azonban már Boutsen nevével kezdődött a lista, ő 1:21.919-et teljesitett, aztán Gugelmin jött az 1:22.728-cal, majd Mansell 1:22.756-tal. A világbajnoki cimvédő Senna ugyan többször is próbálkozott, de csak nem tudott megbirkózni a feladattal, egyre hátrább és hátrább csuszott, nem sokkal az edzés vége előtt 1:24.400-al már csak a 25. helyen állt. Az utolsó félórában megint egymást érték a jobbnál jobb eredmények. Előbb a Ferrari csapat figyelmét is felkeltő Caffi száguldott 1:21.291-et, majd Nannini vette át a vezetést 1:21.231 perccel. Az utolsó másodpercekben - amikor már viszonylag üres volt a pálya - Senna 1:21.977-et futott, s ezzel feltornázta magát az 5. helyre. Pozicióját azonban nem tudta megtartani, mert utána a magyarországi körrekordot tartó Patrese gyorsabb volt (1:21.478), de ezt követően már nem változott a sorrend. A versenyzők közül nem élt a szabadedzés kinálta lehetőséggel a francia Rene Arnoux (Ligier), az ő neve mellé egyetlen időeredmény sem került. (folyt.köv.)
1989. augusztus 12., szombat 12:39
|
Vissza »
|
|
Még mindig csak edzések (4. rész)
|
Megszakadt a McLarenesek egyeduralma, legalábbis ami az edzéseken nyujtott csucsteljesitményeket illeti: idén először fordul elő, hogy nem Senna vagy Prost indul a legkedvezőbb startkockából. A vasárnap 14.30 órakor kezdődő magyar Grand Prix-n ugyanis Patreséé lesz az egyes rajtrács, a 35 esztendős pilóta pályafutása során - 1981 és 1983 után - most harmadszor szerezte meg a pole position-t. (folyt.köv.)
1989. augusztus 12., szombat 14:38
|
Vissza »
|
|
Még mindig csak edzések (5. rész)
|
A két időmérő edzés összesitése alapján Arnoux, Grouillard, Danner és Weidler nem került be a legjobb 26 közé, igy négyük számára már szombaton délután befejeződött a magyarországi verseny. Második időmérő edzés: ---------------------- 1. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 1:20.039 p 2. Riccardo Patrese (olasz, William-Renault) 1:20.644 3. Alex Caffi (olasz, Scuderia Italia-Ford) 1:20.704 4. Thierry Boutsen (belga, Williams-Renault) 1:21.001 5. Gerhard Berger (osztrák, Ferrari) 1:21.270 6. Alessandro Nannini (olasz, Benetton-Ford) 1:21.301 7. Stefano Modena (olasz, Brabham-Judd) 1:21.472 8. Derek Warwick (brit, Arrows-Ford) 1:21.617 9. Jean Alesi (francia, Tyrrell-Ford) 1:21.799 10. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:21.951 11. Mauricio Gugelmin (brazil, March-Judd) 1:22.083 12. Ivan Capelli (olasz, March-Judd) 1:22.088 13. Alain Prost (francia, McLaren-Honda) 1:22.267 14. Martin Brundle (brit, Brabham-Judd) 1:22.296 15. Eddie Cheever (amerikai, Arrows-Ford) 1:22.374 16. Nelson Piquet (brazil, Lotus-Judd) 1:22.406 17. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia-Ford) 1:22.410 18. Jonathan Palmer (brit, Tyrrell-Ford) 1:22.578 19. Szatoru Nakadzsima (japán, Lotus-Judd) 1:22.630 20. Piercarlo Ghinzani (olasz, Osella-Ford) 1:22.763 21. Stefan Johansson (svéd, Onyx-Ford) 1:23.148 22. Emanuele Pirro (olasz, Benetton-Ford) 1:23.399 23. Bertrand Gachot (belga, Onyx-Ford) 1:23.720 24. Rene Arnoux (francia, Ligier-Ford) 1:24.003 25. Luis Perez-Sala (spanyol, Minardi-Ford) 1:24.188 26. Christian Danner (nyugatnémet, Rial-Ford) 1:25.017 27. Olivier Grouillard (francia, Ligier-Ford) 1:25.169 28. Michele Alboreto (olasz, Larrousse-Calmels) 1:25.660 29. Volker Weidler (nyugatnémet, Rial-Ford) 1:26.320 30. Pierluigi Martini (olasz, Minardi-Ford) 1:32.546 x x x (folyt.köv.)
1989. augusztus 12., szombat 15:03
|
Vissza »
|
|
Még mindig csak edzések (6. rész)
|
A hivatalos edzések alapján kialakult rajtsorrend: 1. sor: Patrese 1:19.726 p Senna 1:20.039 2. sor: Caffi 1:20.704 Boutsen 1:21.001 3. sor: Prost 1:21.076 Berger 1:21.270 4. sor: Nannini 1:21.301 Modena 1:21.472 5. sor: Warwick 1:21.617 Martini 1:21.746 6. sor: Alesi 1:21.799 Mansell 1:21.951 7. sor: Gugelmin 1:22.083 Capelli 1:22.088 8. sor: Brundle 1:22.296 Cheever 1:22.374 9. sor: Piquet 1:22.406 Cesaris 1:22.410 10. sor: Palmer 1:22.578 Nakadzsima 1:22.630 11. sor: Gachot 1:22.634 Ghinzani 1:22.763 12. sor: Perez-Sala 1:23.017 Johansson 1:23.148 13. sor: Pirro 1:23.399 Alboreto 1:23.733 (folyt.köv.)
1989. augusztus 12., szombat 15:14
|
Vissza »
|
|
Még mindig csak edzések (7. rész)
|
A szombat délutáni időmérő edzésen többen várakozó álláspontra helyezkedtek, s jó ideig csak a boxutcából figyelték a társak próbálkozásait. Már 20 perc is eltelt a rendelkezéssre álló egy órából, de a pénteki eredmény alapján éllovas Patrese, valamint Berger, Martini, Pirro és Grouillard még mindig nem hajtott ki a pályára. Félidőben Senna neve mellett 1:20.209 percet, Boutsené mellett 1:21.001-et, Bergeré mellett pedig 1:21.270-et jegyeztek. Nem sokkal később Senna hajtott egy remek kört, de nem tudott 1:20 percen belülre kerülni - igaz, csak 39 századmásodperccel maradt el a büvös határtól. Ezt már nem hagyta annyiban Patrese sem, s bemutatkozásként - remek formáját igazolva - 1:20.644 percet autózott. A szakemberek szerint teljesitményének értékét növeli, hogy csapattársához, Boutsenhez hasonlóan még mindig a tavalyi kocsival versenyez, mert a régóta beigért uj tipus nem készült el. Mult az idő, s mire az 50. perchez érkezett az óramutató, utólsóként Grouillard is elhagyta a boxutcát. Közben Senna levetette versenyruháját, s rövidnadrágban, röviduju pólóban már csak az időeredmények alakulását figyelgette az egyik monitoron. A hajrában még a fiatal Caffi is ment egy remek 1:20.04-es időt, s ezzel Patrese és Senna mögött kibérelte magának a 3. rajtkockát. Ugyanakkor meglepetés, hogy a pontversenyben vezető Prost összesitésben csak az ötödik legjobb időt érte el - szombaton nem volt képes 1:22-őn belül kerülni, igy a 3. sorból kell nekivágnia a 77 körös, valamivel több, mint 305 km-es erőpróbának. Pénteken bucsuzott négy csapat, a Coloni, az EuroBrun, a Zakspeed és az AGS, szombaton csatlakozott hozzájuk a Ligier és a Rial, igy a vasárnapi folytatásra már csak 14 versenyistálló készülődik. x x x (folyt.köv.)
1989. augusztus 12., szombat 15:52
|
Vissza »
|
|
Még mindig csak edzések (8. rész)
|
Ecclestone rosszkedvüen távozott -------------------------------- Pénteken délután Bernie Ecclestone, a Forma-1-es Konstruktőrök és Gyártók Szövetsége (FOCA) elnöke, valamint a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) alelnöke a Kereskedelmi Minisztériumban tárgyalt Dunai Imre kereskedelmi minisztériumi államtitkárral és dr. Udvari László közlekedési, hirközlési és épitésügyi minisztériumi államtitkárral. A megbeszélésről, amelyen a magyarországi Forma-1 jövője volt a téma, még szombaton sem adtak ki közleményt. A 40 perces eszmecseréről mindössze annyi szivárgott ki, hogy a Forma-1-es futamok elsőszámu szervezőjének számitó Ecclestone a tervezettnél jóval korábban, igen rosszkedvüen távozott. x x x Módosul a felállás ------------------ Ha a sajtó munkatársait nem is, legalább az érintett csapatokat értesitették: a sportfelügyelői testület ugy döntött, hogy a korábbi évek gyakorlatával ellentétben ezuttal változtat a rajtrácsok számozásán. A belső ivnél lévő 1-es kocka üresen marad, s igy a többi egyet ,,előrelép,, tehát Patrese az élről, de az eddigi 2-es helyről indul. Azért határoztak igy, mert a kocsik általában ezen az egyenes szakaszon, a külső iven haladnak, ott jobb a gumik tapadása, igy nyilvánvalóan kedvezőbb is lehet onnan startolni. Patrese a következő szavakkal kommentálta a változtatást: - Az a fontos, hogy legelőlről indulhatok. Különösebben nem számit, hogy jobbról, vagy balról. Egy a lényeg: jól rajtoljak, s elsőként érjem el az első kanyart. A tapadás miatt talán valamivel mégis szerencsésebb, hogy a külső iven lévő starthely lesz az enyém. x x x (folyt.köv.)
1989. augusztus 12., szombat 16:23
|
Vissza »
|
|
Még mindig csak edzések (9. rész)
|
Patrese célja: gumicsere nélkül hajtani --------------------------------------- A pole positiont elérő Patrese a Forma-1 hagyományainak megfelelően rövid ideig az ujságirók rendelkezésére állt, s láthatóan felszabadultan, szivesen válaszolt a kérdésekre. - Sokáig csak az foglalkoztatott, mire lesznek képesek az ellenfelek. Amikor azonban láttam, hogy a legnagyobb vetélytársak már elhasználták egyik készlet gumijukat, s még mindig az én péntek délutáni eredményem a legjobb, akkor kezdtem megnyugodni, bizni abban, hogy a hátralévő időben sem szárnyalnak tul. A két edzésnapon nagyjából megegyeztek a körülmények, s igy külön öröm, hogy a szombati időmérő edzésen is sikerült megközeliteni legjobb időmet. Nagyon boldog vagyok, hogy hat év után ismét az első helyről indulhatok, ezért köszönet a Williams és a Renault szakembereinek. Ami a vasárnapi versenyt illeti, szerintem sok függ a gumik megválasztásától. Én például azt szeretném, ha egyszer sem kellene kiállnom kerékcserére. Bizom a jó szereplésben, de a versenyen bármi történhet. Véleményem szerint mindenképpen számolni kell a McLarenekkel, a Ferrarikkal és a Benettonokkal, vagy éppen a fiatal Caffival is. Egyáltalán nem lennék meglepve akkor sem, ha valamilyen váratlan eredmény születne a Hungaroringen - fejezte be a ropppant szimpatikus, 35 esztendős olasz pilóta, aki azt is elmondta, hogy még 1990-re is szerződés köti a Williamshez, igy neki nem áll szándékában megválni a csapattól. x x x Zsembery tart a rajttól ----------------------- - Nagy érdeklődés, mintegy 40-45 ezer néző, a vártnál izgalmasabb küzdelmek, zökkenőmentes lebonyolitás - e szavakkal jellemezte a szombati edzésnapot Zsembery Jenő versenyigazgató, majd hozzátette: - A rendezők helyzetük magaslatán állva ez idáig remekül látják el a rájuk bizott feladatokat, igy a vendégek továbbra is dicsérőleg nyilatkoznak a lebonyolitásról. Mondtam is, ha a gazdasági háttér csak feleennyire lenne kidolgozott, akkor most nem fájna a fejünk a magyarországi futam jövőjét illetően. Azt sem titkolom, hogy kicsit tartok a vasárnapi rajtceremóniától, mert az nem a legszerencsésebb, hogy a jól startolók a hátsóbb sorokba kényszerültek. Valahogy az az érzésem, ezuttal nem lesz olyan sima a rajt, mint az előző három évben. x x x (folyt.köv.)
1989. augusztus 12., szombat 17:14
|
Vissza »
|
|
Még mindig csak edzések (10. rész)
|
Néhány versenyzői vélemény -------------------------- Alex Caffi: - Azt hiszem, a vasárnapi világbajnoki futamon még gyorsabb is lehetek, legalábbis az utolsó körök, amelyeket már versenygumikkal tettem meg, erre engednek következtetni. Sajnos, a végén elromlott a motorom, s emiatt be sem tudtam fejezni az utolsó kört. Az mindenesetre biztató, hogy jól megy a kocsi, s ugy tünik, sikerült eltalálnunk a megfelelő kiegyensulyozást is. Alain Prost: - Még mindig katasztrófálisan rossz a beállitás, ráadásul a gép a próbagumikkal egyszerüen nem akart menni. Valamivel biztatóbb volt ugyan a helyzet a kerékcsere után, de az az igazság, a harmadik sorból rajtolni ezen a keskeny pályán nem tul nagy öröm. Gerhard Berger: - Szinte mindent kicseréltünk a kocsin, próbáltam én menni kemény rugózással és lággyal is, aztán változtattunk a légterelők állásán is. Az autó érezhetően jobb lett, csakhát az időeredmények nem javultak ugy, ahogy szerettük volna. x x x A vasárnapi nap részletes müsora: 10.00-10.30 ó: Forma-1 bemelegitő edzés 10.40-11.30 ó: Nemzetközi turakocsi verseny a Camel Kupáért (10 kör) 11.40-12.25 ó: Nemzetközi kerékpáros verseny (7 kör) 12.30-13.10 ó: Légibemutató 13.15-13.20 ó: Ünnepélyes megnyitó 14.00 ó: A Forma-1 rajtceremónia kezdete 14.30 ó: Forma-1 startja zöld zászlóval, felvezető kör 14.33 ó: A 4. Magyar Nagydij kezdete (77 kör) 16.35-16.50 ó: Forma-1 dijkiosztó ünnepség 17.15-17.45 ó: Ladás amatőrök tehetségkutató viadala a Vasért Kupáért (10 kör)+++
1989. augusztus 12., szombat 17:34
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|