Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 16.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Fidesz-állásfoglalás egy tervezett MNB-intézkedésről

"A fiatal szociálliberálisok szerint csak olyan tulajdonreformnak van értelme, amely során magánszemélyek, illetve külföldiek lesznek a tulajdonosok."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:

Felvillant a magyar politika jövőképe

"Több párt részvételével már jövő júniusban választásokat tarthatnak, hogy a jelenlegi, kommunisták által dominált országgyűlést demokratikus parlamenttel váltsák fel."

Egyelőre zavartalan, de csökkentett ütemű a termelés az Ikarusban - Értékesítési gondok a szocialista piacon (2. rész)

Az Ikarus gyáraiban ezekben a nyári hónapokban a gyártósorok
kapacitásai csökkentett terheléssel dolgoznak, a folyamatos munkát
kizárólag így tudják biztosítani. A mátyásföldi üzemben napi 20 busz
helyett 16-ot készítenek, Székesfehérvárott pedig hasonló arányu a
termelés visszafogása. Igaz, jelenleg még több ezren szabadságon
vannak, de szeptembertől sem számítanak változásra, amikor szinte
mindenki ismét munkába áll. Az alacsonyabb teljesítményszázalék
érződik a dolgozók keresetében, ami feszültségeket okoz.

    A vezérigazgató szerint a kilátások 1990-re nem túl kedvezőek a
szűkülő szocialistaexport-lehetőségek, a honi infláció és a
szocialista piac alacsony árai következtében. A gondokat jól
mutatja, hogy a nagyvállalat tavalyi 1 milliárd forintos nyeresége
megcsappant: az idén az első félévben már csak 100 millió volt a
nyereség.

    Kiutat jelenthet, ha a hazai beszállítókkal valamiféle
érdekközösséget alakítanak ki, ám egyelőre még teljesen eltérő
szervezeti elképzelése van az Ikarusnak és a Csepel Autógyárnak. Szó
van egy nyugati céggel való széles körű kooperációról is, az erre
vonatkozó tárgyalások már megkezdődtek. Emellett az egyesült
államokbeli Boston cég szakembereivel átvilágíttatják az
autóbuszgyártás teljes vertikumát, és az amerikai szervezők
ajánlásait figyelembe véve dolgozzák majd ki végső elgondolásaikat
az Ikarus jövőjére vonatkozóan.

     X X X

    Újabb 40 autóbusz kuvaiti értékesítésére született szerződés.
Ennek értelmében az Ikarus 263-as típusú, 12 méter hosszú, holland
DAF motorral és NSZK-beli automata sebességváltóval felszerelt
városi buszt szállít a közel-keleti államba, 1990-ben. A 3,5 millió
dollár értékű szerződést az Ikarus a kuvaiti Public Transport
Company-val kötötte meg.

    Az autóbuszgyár az idén már szállított Kuvaitba 50 városi
autóbuszt és októberben ad át további 30-at; ez utóbbiak
légkondicionált, luxus távolsági járművek. (MTI)


1989. augusztus 9., szerda 21:33


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Molnár úr legyen szives hívja fel ezt a számot 8 óra körül 060734434.Itt van neki egy üzenete."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD