|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Csatlakozás a húsáremelés elleni tiltakozáshoz
"Az volna a helyes fejlődési irány, ha a társadalom terheit
azokra a többségben vezetői rétegekre terhelnénk, akik az adósságok
felgyülemléséért, a szervezetlenségekért, a pazarló
költséggazdálkodásért, döntő mértékben felelősek."
DLF, Esti híradó:
Román ellenzéki memorandum
"Románia olyan
országnak számít, ahol temetői csend honol. Mégis egyes személyek,
vagy kisebb csoportok bátor akciói ellenállásról tanúskodnak. A
másként gondolkodók mögött persze még nem áll széles bázis, de
létjogosultságot ad nekik a román lakosság elégedetlensége és dühe,
az ellátás katasztrofális helyzete és a teljes jogfosztottság miatt."
|
|
|
|
|
|
|
Elcsendesedtek a hajógyári viták - Újfajta hajók Óbudáról új piacokra (2. rész)
|
Szerintük a gyakran hangoztatott hajóipari válság nem általános jelenség, s főleg a tengerihajó építést érinti. Az elmúlt 1O-15 évben Nyugat-Európában sok hajógyárat bezártak, de amelyik túlélte a felszámolási hullámot, nagyobb piachoz jutott. Az óbudaiak is igen sok külföldi megrendelést kapnak, most 15 tőkés céggel tárgyalnak tengeri kikötői vontatók, tengeri-folyami áruszállító hajók, halászbárkák és speciális partraszállítók exportjáról. Hazánkban sincs szó a hajópark leépítéséről, a MAHART és a többi mintegy 150 hajózási engedélyes rendszeresen rendel tőlük. Más Duna menti országok, továbbá bolgár és szovjet hajózási cégek is több hajót vennének tőlük, de a szocialista kereskedelemben kialakult tetemes magyar rubelaktivum erőteljes fékezőerő. Az óbudaiak ezért a vállalati szintű dollárelszámolásról tárgyalnak két szovjet tengerhajózási társasággal, amelyek számára még ilyen feltételekkel is megérné magyar hajókat beszerezni. Az óbudai igazgató szerint ma termékeik iránt nagyobb az érdeklődés, mint a sziget területhasznosítása iránt. Ami 1989 eddigi eredményeit illeti: hét hónap alatt 735 millió forint árbevételt értek el, 25-30 százalékkal nagyobbat, mint az előző év hasonló időszakában. Az egész évre 1,5 milliárd forint bevétellel számolnak. Nyereségüket viszont elviszi az adósságtörlesztés, ami évi 50 millió forint négy éven át. Ráadásul 150 millió forint kiesést jelent az idén az állami támogatás megszüntetése. Így 1989-ben nem marad náluk nyereség, ám veszteségesek sem lesznek. Azt is fontosnak tartják, hogy azon kevés iparvállalat közé tartoznak, amelyek nem állnak sorba partnereiknél pénzükért. A következő években az óbudaiak szakítanak monokultúrás, egypiacu szemléletükkel, és rövidesen 10-15 féle hajót is kinálnak majd vevőiknek. A szocialista piac részesedését 95-ről 65 százalékra mérséklik a kivitelben. Ezt számos előzetesen jelzett igényre alapozzák. A tervezett Budapest-Bécs világkiállításra például 500-600 személyes gyorsjáratu katamaránokkal kívánnak megjelenni, a SZOT-tal és egy amerikai utazási irodával személyhajók építéséről tárgyalnak. A Hungarocamionnal ,,viziországút,, kialakításán fáradoznak, vagyis egyes nyugat-európai közúti szállításokat viziútra terelnék át. (MTI)
1989. augusztus 15., kedd 21:36
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
" Kőszeg Ferenc, az SZDSZ politikusa augusztus közepén a Magyar Hírlap szerkesztőségében járt. Egy kollégám, aki tudta, hogy Prágába készülök, mert tudósítani akarok az ottani, várható eseményekről, összehozott bennünket. Kiderült, hogy ő is oda készül. Hogyan megy - kérdeztem..."
SZER-hallgató telefonja:
"Jónapot kivánok, Böde Sándorné vagyok lo82 Budapest, Leonardo da Vinci u. 32. Tel: 341-432. Kérném szépen Tibor nevű fiammal a kapcsolatomat 1989. aug. közepén teljesen megszakították. Illetve július 12-én kaptam utoljára levelet. Fiam Sydneyben él, fiamtól június óta semmi értesítést nem kapok júniusra pénzt ígért, levelet igért, a világon minden kapcsolatot megszakítottak vele, még az Anyák napi üdvözletet sem kézbesítették ki, a születésnapit is úgy, hogy lenyalták róla a bélyeget, meg a bélyegzőt, telefonon hívott, levették úgy a hangot, hogy alig tudtam beszélni. Ezt Szép úr részére szerettem volna elmondani."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|