|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Nyitott szemmel:
Mélypontok
"Tessék mondani,
van önnek ünneplő ruhája, önálló lakása, tévéje, 10 évesnél
fiatalabb télikabátja, olvas Ön napilapot, eszik gyümölcsöt, húst,
és egyáltalán eszik naponta meleg ételt, vásárol könyvet, jár
színházba, moziba? Ezek a kritériumai a szegénységnek, és persze az
örökös gond, mely a nyomort kíséri és az anyagi nincstelenséget
lelki kifosztottsággá teszi. Ma már ott tartunk, hogy az utcaképet
is jellemzik a csoszogó, elhanyagolt külsejű öregemberek, a rongyos
ruhák, széteső cipők, a gondozatlanság. Még jó, hogy nyáron mindez
nem olyan feltünő. S ami a legszomorúbb, hogy a jövőben sem a
szegénység enyhülésére, hanem fokozódására lehet számítani."
|
|
|
|
|
|
|
Forgalomtechnikai intézkedések az M1-es autóúton
|
1990. január 4., csütörtök - Az M1-es autóút Tatabánya és
Győr közötti szakaszán forgalomtechnikai intézkedéseket vezetnek be
a napokban - erről tájékoztatta az MTI-t Törőcsik Frigyes, a
Közlekedési-, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium közúti
főosztályának vezetője.
Köztudott, hogy az Ausztria és Magyarország közötti közúti forgalom legnagyobb része a M1-es autópályán és autóúton bonyolódik le. A két ország fővárosa közötti forgalom az elmúlt években - ismert okok miatt - jelentősen megnőtt. A közlekedésbiztonsági szakemberek mindkét oldalon, a forgalombiztonság érdekében, intézkedéseket vezettek be. Az ausztriai B10-es úton például sokkoló táblákkal hívják fel a figyelmet az óvatos közlekedésre, és rendszeres sebességkontroll-mérésekkel, valamint rendőri jelenléttel törekednek a szabályos közlekedés betartatására. A veszélyes útszakaszon a fényszóró nappali használatát is javasolják.
A magyar területen megnövekedett forgalom - különösen a Tatabánya-Győr közötti autóúton - szintén különböző intézkedések bevezetését indokolta. Több figyelemfelkeltő, és a helyes közlekedésre utaló táblát helyeztek ki. Időközben, 45 kilométer hosszon, az autóúti szakasz mellett, megkezdődött az autópálya jobb oldalának építése is; az építési terület mellett szalagkorlátot helyeztek el. Már a szalagkorlát építése során is megfigyelhető volt azonban, hogy a munkaterület mellett a korlátozó jelzéseket a közlekedők nagy része figyelmen kívül hagyta. A közlekedési morál - a sebességtúllépések, a másik jármű leállósávra szorítása, a veszélyes előzések, valamint más szabálytalanságok miatt - ezen a szakaszon romlott, és emiatt a balesetek száma kritikus mértékűvé vált. Ez indokolta, hogy januártól a teljes szakaszon 90 kilométerre csökkentsék a megengedett legnagyobb sebességet, valamint további figyelemfelkeltő táblákat helyezzenek el. E jelzéseken túl a rendőri ellenőrzés fokozásával is tervezik a szabályos közlekedés betartatását és egyben az útszakasz közlekedésbiztonságának javítását. (MTI)
1990. január 4., csütörtök 15:17
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|