|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Nyitott szemmel:
Mélypontok
"Tessék mondani,
van önnek ünneplő ruhája, önálló lakása, tévéje, 10 évesnél
fiatalabb télikabátja, olvas Ön napilapot, eszik gyümölcsöt, húst,
és egyáltalán eszik naponta meleg ételt, vásárol könyvet, jár
színházba, moziba? Ezek a kritériumai a szegénységnek, és persze az
örökös gond, mely a nyomort kíséri és az anyagi nincstelenséget
lelki kifosztottsággá teszi. Ma már ott tartunk, hogy az utcaképet
is jellemzik a csoszogó, elhanyagolt külsejű öregemberek, a rongyos
ruhák, széteső cipők, a gondozatlanság. Még jó, hogy nyáron mindez
nem olyan feltünő. S ami a legszomorúbb, hogy a jövőben sem a
szegénység enyhülésére, hanem fokozódására lehet számítani."
|
|
|
|
|
|
|
M0-ás autóút - sajtótájékoztató (1. rész)
|
1990. november 15., csütörtök - Holnap avatják fel és adják
át a forgalomnak az M0-ás autóút most elkészült részét, nevezetesen
a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya közötti szakaszt -
jelentette be Kálnoki Kis Sándor helyettes államtitkár csütörtökön a
Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumban tartott
sajtótájékoztatón.
Mint mondotta, az ország közúthálózatának történelmileg kialakult sugaras rendszere és Budapest-centrikussága egyre nagyobb terhet ró a fővárosra, jelent a közlekedésben és a környezetvédelemben. A főutak közötti, fővároson kívüli kapcsolat megteremtésének gondolata már a 40-es években felvetődött, de a körgyűrű megépítése mégiscsak 4 évtizeddel később, 1986-ban kezdődhetnek. A főváros körül tervezett 100 kilométer hosszú autópályagyűrű (jelentős beruházási költsége miatt) a külföldi városok példáihoz hasonlóan csak ütemezetten valósulhat meg. A körgyűrű forgalmilag legjelentősebb szektora az M1-M7-M5 autópályákat összekötő szakasz. Pénzhiány miatt azonban ez sem egyszerre, hanem több lépcsőben készül el. A pénteken átadásra kerülő 15 km hosszú útív, amely a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya között fut, 50-50 százalékban érinti a főváros, illetve Pest megye területét. A Duna főágát a Háros-sziget déli csúcsánál keresztezi, míg a Csepel-szigeten a főváros határa közelében halad. Dunaharaszti északi részén keresztezi a ráckevei (soroksári)-Dunát, majd a főváros területére fordul, és Pestimre térségében csatlakozik az M5-ös autópálya 17. kilométerszelvényéhez.
Az M0-ás autópálya első szakaszának megépítése - bár ez az egész körgyűrű egytizenhatodát jelenti csak - jelentős esemény a magyar hidak történetében is. Kerek 40 év - az Árpád-híd átadása - után új közúti kapcsolat létesült a Duna két partja között: Budatétény és Dunaharaszti között megépült a Hárosi-dunahíd és a soroksári Dunaág-híd. A déli szektor további része, tehát az M1-es és a 6-os számú főút közötti szakaszt előreláthatóan 1994-ben helyezik forgalomba. A keleti szektor, vagyis az M5-ös és az M3-as autópálya összekapcsolása nyomvonalának tervezése - a régi terveket elvi vonalként kezelve - január-februárra fejeződik be - mondotta az államtitkár-helyettes.
A pénzügyi források szűkössége miatt azonban nem készült el a 6-os számú főút fővárosba vezető szakasza, amely az eredeti elgondolásban szerepelt. Ez a munka 1991-ben folytatódik, és a tervek szerint 1993-ig fejeződik be. (folyt.köv.)
1990. november 15., csütörtök 17:31
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
M0-ás autóút - sajtótájékoztató (2. rész)
|
A most elkészült autóút a hazai gyakorlatban az első autópályát jelenti, amely tervezésénél már figyelembe vették a környezetvédelmi szempontokat, és a lakott területre való tekintettel, zajcsökkentő berendezéseket is létesítettek.
A tárca jövő évi feladataival kapcsolatosan az államtitkár hangsúlyozta, hogy ha az Útalap a jelenlegi szinten marad, akkor a növekvő árak miatt szinte csak a megkezdett beruházások befejezésére (az MO-ás autópálya továbbépítésére a mezőkövesdi elkerülő útszakaszra, a szolnoki Tisza-híd építésének folytatására), lesz elegendő . Márpedig új beruházásokat is el kell kezdeni, másokat befejezni, így például folytatni kell az M1-es győri elkerülő szakaszát, elő kell készíteni az M5-ös, M3-as autópályák továbbépítését, az 51-es taksonyi elkerülő utat, ,,el kell indítani,, a 2-es út váci elkerülő szakaszát, a 84-es út Sopront kerülő ívét, és be kell fejezni a 47-es út négysávosítását, s nem kevésbé fontos a 4-es út átkötése az 5-ös autópálya felé. Ezek a feladatokra legalább 18 milliárd forint kell, amit biztosítani kell a tárca számára, hogy a legégetőbb kérdéseket megoldhassa. (MTI)
1990. november 15., csütörtök 17:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|