Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 11.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Mosonmagyaróvári szervezetek felhívása

"Közadakozásból állítsunk emléket az 1956. október 26-i tragédia, és az azt követő események áldozatainak. Felkérünk mindenkit..."
Amerika Hangja, Fókusz:

Reflektorfényben a magyar ellenzék

"Magyarország a legnagyobb kavarodásban rohan a 45 éves kommunista diktatúrából a liberális demokrácia felé. A cél mindenki - a kommunista reformerek és a demokratikus ellenzék - számára is ugyanaz: meg kell szünnie a sztálinista uralomnak..."

Száguldás a korlátok közé?

Bonn, 1989. augusztus 11.(MTI-Panoráma)

Ha autópálya-díjjal nem is, az életükkel mindenképpen fizetnek a
korlátlan száguldásért a nyugatnémet autósok. Sebességkorlátozás nem
lévén, joggal érezhetik magukat az ,,utak királyának,,: a maximumot
,,hozhatják ki,, kedvenc járművükből, maguk pedig a határtalan
szabadság érzetét kapják ajándékba.

    Csak a környezetvédők és a politikusok tiltakoznak, mindeddig
eredménytelenül: az aszfalt-lobby keménysége nem olvad. A
nyugatnémet politikai élet személyiségei a liberális centrumtól
balra elsősorban biztonsági okokból szeretnék megzabolázni a
rohanást. ,,Az utak arénává változtak,, - véli Észak-Rajna
Vesztfália belügyi államminisztere.

    A közvéleménykutatások adatai azonban azt mutatják, hogy maguk
az autósok határozottan ellenzik a sebességkorlátozás gondolatát - s
a kormányzat is őket támogatja. Az autóklubok, amelyek a kérdésben
politikai szerepvállalásra kényszerülnek, szintén a korlátlan
száguldásra voksolnak.

    A józan ész érvei ellenére a halálesetek száma a sztrádákon nem
olyan magas, hogy ezzel hatást lehetne gyakorolni a vezetőkre. A
kormányzat is éppen ezt használja ki: Zimmermann szövetségi
közlekedési miniszter statisztikákat lobogtat, amelyek szerint a
nyugatnémet autópályák ma is a legbiztonságosabbak közé tartoznak
Európában. Tavalyi 8213-an haltak meg közlekedési balesetben az
NSZK-ban, ám ebből ,,csak,, 714-en az autópályákon. Ezer közúti
balesetre az NSZK-ban 39 haláleset jutott, míg Nagy-Britanniában,
ahol a sebesség felső határa 112 km/óra, ez a szám 51,
Franciaországban pedig, ahol a korlátozás 130 km/óra, 102.

    A nyolc ezer kilométeres sztráda-rendszer valóban meglehetősen
biztonságos: váza még a hitleri Németország hadiszállítmányai
számára épült, mai mércével mérve is alaposan. Így, nem is a
biztonság, sokkal inkább a pusztuló környezet és hanyatló egészségük
rémével lehet(ne) jobb belátásra bírni az autósokat. De ez sem elég,
mert, úgy vélik katalizátorokkal minden megoldható: maga Kohl
kancellár is inkább ezek beszerelése mint a sebességkorlátozás
bevezetése mellett áll.

    A bölcs érvek és ellenérvek csatájában azonban a legfőbb tényező
a vezetők feltételezett magatartása, hiszen a korlátozó
intézkedéseket nem lenne elég bevezetni, be is kellene tartani. Erre
pedig a szabadsághoz szokott nyugatnémet autósok közül a többség nem
vállalkozna.+++


1989. augusztus 11., péntek 10:34


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (06.16-08.15) - A hatalmi kötélhúzás

" Én már 10 nappal augusztus 21. előtt a csehszlovák ügyekkel foglalkoztam. Úgy éreztem, lesz valami, a levegőben lógott, hogy valaminek történnie kell. Igyekeztem alaposan felkészülni, mi is történt 1968. augusztus 21. előtt, azon a napon és utána is, különös tekintettel az akkori események magyar vonatkozására. Megismerkedtem Firon Andrással, a Magyar Hírlap volt újságírójával, akit éppen a '68-as ügyek miatt távolítottak el az akkori Magyar Hírlaptól...."
SZER-hallgató telefonja:

"Én ugyan katolikus vagyok, de szívből örülök Billy Graham eredményes igehirdetésének. A legalább 100.000 emberből több tízezren jelentkeztek, hogy nyilvánosan megvallják megtérésüket, mererősödésüket hitükben. Ez még akkor is rendkivüli eredmény, ha sokakban pillanatnyi fellángolás volt ez csak. Előzőleg a Sportcsarnokban Billy Graham az apostolok cselekedeteiből azt a részt választotta prédikációjának mottójául, amikor Péter és állhatatossága megtérítette a börtönőröket. Pár évre rá már a Népstadionba is alig fértünk be, és voltak közülük nyilvánosan megtért rabtartók is. Adja Isten, hogy megtérésük tartós legyen."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD