|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
A terv szerint: 1994-re elkészül az M1-es autópálya - Tájékoztató a MTESZ-ben
|
![](../img/spacer.gif)
1989. október 30., hétfő - Javában dolgoznak már az M1-es autópálya Tatabánya és Győr közötti második pályájának építésén, amely várhatóan a jövő évben elkészül. Ezt követően kerülhet az M1-es autópálya győri elkerülő szakaszának kiépítésére; M1-es e szakaszához várhatóan még a jövő évben hozzákezdenek - ezt jelentették be azon a hétfői tájékoztatón, amelyet a MTESZ székházában tartottak az autópálya tervezésével kapcsolatos kérdésekről.
Az UVATERV képviselője elmondta: az M1-es autópálya Győrt elkerülő szakaszának tanulmánytervei már korábban elkészültek, jelenleg az engedélyezési dokumentumokat állítják össze. Az új út Győr városát délről kerüli majd el, és az úgyenevezett közműsáv déli oldalán halad, a 85-ös - Sopronba vezető - útig. E szakasz 23 kilométer hosszú lesz, és várhatóan 1993-ra készül el. A győri úgynevezett elkerülő szakasz építésével párhuzamosan szeretnék elkezdeni a Győr és az országhatár közötti autópálya további 44 kilométeres részének kiépítését is, amely 1994-re készülne el. Ehhez kapcsolódna az M15-ös 15 kilométeres szakasza, amely az M1-es autópályát kötné össze a csehszlovák országhatárral, Rajka irányában. E pálya leágazása az M1-esről Levél községnél lenne. A teljes beruházás költsége a számítások szerint mintegy 16 milliárd forint lesz, amelyre fedezetet az útalapból, valamint a vállalkozásszerű építésből kell előteremteni. Ha Budapesten rendezik meg az 1995-ös világkiállítást, akkor a megfelelő összeg előteremtése, úgy tűnik, nem ütközik komolyabb nehézségbe. Természetesen az M1-es és M15-ös autópálya említett szakaszát a világkiállítás esetleges elmaradása esetén is meg kell építeni, mivel az út már a jelenlegi forgalmat sem tudja kiszolgálni. Emellett - mondta az UVATERV szakértője - a többi magyarországi autópálya építése szintén sürgetővé vált, ugyanis mind az M5-ös, az M3-as, továbbá az M7-es pályák csak részben készültek el, s továbbépítésüket nem lehet elodázni. (MTI)
1989. október 30., hétfő 12:02
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Lovas Zoltán:
Jöttem láttam győztek (06.16-08.15) - A hatalmi kötélhúzás
" Én már 10 nappal augusztus 21. előtt a csehszlovák ügyekkel foglalkoztam. Úgy éreztem, lesz valami, a levegőben lógott, hogy valaminek történnie kell. Igyekeztem alaposan felkészülni, mi is történt 1968. augusztus 21. előtt, azon a napon és utána is, különös tekintettel az akkori események magyar vonatkozására. Megismerkedtem Firon Andrással, a Magyar Hírlap volt újságírójával, akit éppen a '68-as ügyek miatt távolítottak el az akkori Magyar Hírlaptól...."
SZER-hallgató telefonja:
"Én ugyan katolikus vagyok, de szívből örülök Billy Graham eredményes igehirdetésének. A legalább 100.000 emberből több tízezren jelentkeztek, hogy nyilvánosan megvallják megtérésüket, mererősödésüket hitükben. Ez még akkor is rendkivüli eredmény, ha sokakban pillanatnyi fellángolás volt ez csak. Előzőleg a Sportcsarnokban Billy Graham az apostolok cselekedeteiből azt a részt választotta prédikációjának mottójául, amikor Péter és állhatatossága megtérítette a börtönőröket. Pár évre rá már a Népstadionba is alig fértünk be, és voltak közülük nyilvánosan megtért rabtartók is. Adja Isten, hogy megtérésük tartós legyen."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|