|
|
|
|
Matematika és reform (1. rész)
|
1989. augusztus 8., kedd - Felmérés szerint az egyetemeken egyre csökken az érdeklődés a matematikai szakok iránt; éppen ezért nem meglepő, hogy nemrégiben a Bólyai János Matematikai Társulat által készített egyik jelentés nem fest túl rózsás képet a hazai matematika-tudomány helyzetéről. A lényeg: a tanárok elégedetlenek jelenlegi körülményeikkel, amelyek végső soron meghatározzák munkájuk eredményességét, a tudomány területén tevékenykedő szakemberek pedig a romló kutatási feltételekkel nincsenek kibékülve.
A mintegy 2000 tagot - fele részben tanárokat, fele részben pedig kutatókat - tömörítő szervezet a helyzet orvoslása érdekében programtervezetet dolgozott ki, miként javíthatna a maga sajátos eszközeivel a jelenlegi viszonyokon. Az alsó- és középfokú matematikaoktatás színvonalának emelésére, a tehetségek kiválasztására és gondozásának segítésére a társulat programot dolgozott ki. Eszerint felül kell vizsgálni az óraszámok elosztását, mivel megítélésük szerint a középiskola első két osztályában a matematikát nagyobb óraszámban szükséges tanítani. A zsúfolt középiskolai tananyagot, a tanulók terhelhetőségét figyelembe véve - természetesen az új matematika-oktatás szemléletének megtartásával - egészében véve csökkenteni kell. Ezen kívül nagyobb intézményes segítségre van szükség ahhoz, hogy a tárgyat tanító tanárok megismerhessék az általuk választható tankönyveket és segédanyagokat, mert ezek ismeretében végezhetnek csak megfelelő munkát; ugyanis rendkívül aggasztó az új matematikakönyvek háttérbe szorulása az általános iskolákban. Szeretné a társulat azt is, hogy rendszeresen adják ki a különféle régebbi versenyfeladat-gyűjteményt, valamint más, a középiskolák által is használható szakkönyveket. Szükséges a matematikai diákolimpiára történő felkészülés rendszerének átalakítása, mert az utóbbi időben magyar fiatalok nem szerepelnek olyan eredményesen a versenyeken, mint néhány évvel ezelőtt. Erősíteni kell a matematika-szakkörökben folyó munkát, s szerintük az itt tevékenykedő tanárok munkáját is jobban el kellene ismerni, mindenekelőtt anyagilag. (folyt.köv.)
1989. augusztus 7., hétfő 21:39
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|