Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 06.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Erdélyi Szövetség állásfoglalása

"Megengedhetetlen, hogy Bukarestből kívánják megszabni azokat a normákat, amelyekhez a budapesti tájékoztatáspolitikának igazodnia kell. Külösen felháborító ez egy olyan kormány részéről, amely következetesen semmibe veszi a hírközlés iránt megnyilvánuló elemi követelményeket."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:

Mennyit ér a kelet-európai pénz?

"Két évvel ezelőtt még 100 korona Bécsben 49 schillingbe került. Ma már 33 schillingért lehet kapni. Még rosszabb a sorsa a lengyel zlotyinak. 100 zloty 2 schilling 30 groschenba került, ma már 55 groschenért lehet kapni. A jugoszláv dinár pedig teljesen a mélybe zuhant. Két évvel ezelőtt még 2 schilling 5 groschent kellett fizetni 100 dinárért, ma már csupán 10 groschent."

Megbénult a belga légiközlekedés (tudósítói, Jeszenszkyvel)

Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. június 29. péntek (MTI-tud.) - Megbénította a belga légiközlekedést a repülésirányítók pénteki sztrájkja. Az ,,égi váltóállítók,, az ellen tiltakoznak, hogy - állításuk szerint - 1974. óta nem változtatták besorolásukat. A légiközlekedés felelősei ezt tagadják, szerintük erre csak a legfelsőbb fizetési kategóriákba esők hivatkozhatnának.


Mivel a sztrájk egybeesett a nyári szabadságidő kezdetével, a
gép nélkül maradt utasokat a szomszédos nagy nemzetközi
repülőterekre, Párizsba és az amszterdami Schiphol repülőtérre sem
lehetett átirányítani. A kis belga repülőterek sem nyújtottak
alternatívát, mivel ott is sztrájkoltak a repülésirányítók. Csak
néhány kisebb hollandiai és francia repülőtérről indulhattak az
utasok.

    Jeszenszky Géza külügyminiszter, mivel a MAlÉV menetrendszerű
gépe el sem indult Budapestről Brüsszelbe, a magyar nagykövetség
gépkocsiján Kölnbe indult brüsszeli tárgyalásai után, hogy ott érje
el a Malév gépét.

    A brüsszeli Zaventem repülőtér időközben egyetlen hatalmas
táborra alakult át, ahol hoppon maradt utasok tömegei próbáltak
jegyet szerezni máshonnan induló gépekre, visszaváltatni jegyüket,
vagy egyszerűen visszajutni a városba.

    A Brüsszelben működő légitársaságok mindegyike átlagban már 25
millió frankot vesztett azóta, hogy a repülésirányítók
sztrájkmozgalma a múlt héten megkezdődött, először naponta kétszer
két órás munkabeszüntetéssel. A legnagyobb vesztes a SABENA, a belga
légitársaság, amely járatait mind Brüsszelből indítja.+++



1990. június 29., péntek 19:05


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (06.16-08.15) - A hatalmi kötélhúzás

"Augusztus első vasárnapján az országban néhány helyen képviselői pótválasztásokat tartottak. A választásokon rendre az MDF jelötjei futottak be, néhol más ellenzéki pártok támogatásával. Ez több, mint figyelemre máéltó fejlemény volt. Az EKA-n belül erősítette a Demokrata Fóriumot. Az MSZMP reformereit még inkább a Pozsgay-féle hatalomátjátszási-pozíciómegőrzési modell felé terelte."
SZER-hallgató telefonja:

"Közvéleménykutatást végeztem Kádár halála alkalmából. íme néhány érdekesebb vélemény. Egy harmadéves lakatostanuló véleménye: nem volt rossz fej az öreg csak baj, hogy nem játszott kölyökkorában kézigránáttal. Mire a barátja rávágja, lehet, hogy játszott, csak arra is hülye volt, hogy egy kézigránátot kibiztosítson. Erre a harmadik haver megjegyzi: na azért nem volt olyan ostoba, csak azért nem, mert nem kapott rá Moszkvából utasítást. Egy tiszántúli volt gazdálkodó jelenleg nyugdíjas rakodómunkás. Egy rühes patkányt kellene mellétemetni, különben kidobja magából a föld. Egy 50 éves szaftos megjegyzése: kár ,hogy az anyja .. nem volt szecskavágó, mikor kibújt belőle."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD