Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 05.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC, Késő esti panoráma:

Képviselő-választás - interjúk

" - Milyen érzés a választásból győztesen kikerülni, Raffay Ernő úr, most már mint képviselő, Szeged város képviselője? - Az első érzés, amit érzek, a köszönet annak a 6720 szegedi választó polgárnak, akik eljöttek ma, ezen a szép szegedi meleg napon, és a Magyar Demokrata Fórum jelöltjére szavaztak. Én úgy vélem, hogy ma, Szegeden, Magyarországon egy viszonylag jelentős lépést tettünk a magyar demokrácia kiépítése felé. Ugyanakkor éppen arról beszélgettünk most a Demokrata Fórum-beli barátaimmal, hogy el vagyunk arra szánva, hogy azon az úton, amire a MDF rálépett, végig is fog menni. Ez azt jelenti, hogy a következő országgyűlési választásokon is országgyűlési jelölteket fogunk állítani, sőt, a helyhatósági választásokon is."

Autózás Magyaroszágon - A KSH felmérése (1. rész)

1989. február 12., vasárnap - A gépkocsipark jelenleg meghaladja az 1,7 milliót, s míg negyedszázada a személyszállítás háromnegyedrésze a tömegközlekedésre hárult, napjainkra a személygépkocsik már lényegesen nagyobb szerepet kapnak; a közlekedők több mint fele saját gépkocsiján utazik. A dinamikus fejlődés ellenére nemzetközi összehasonlításban Magyarország személygépkocsi-állománya igen szerény, Európában az ezer lakosra jutó gépkocsik számát tekintve a 27. helyen állunk. Ez derül ki abból az összeállításból, amelyet a személygépkocsi-közlekedés helyzete, ipari-kereskedelmi háttere címmel a Központi Statisztikai Hivatal készített a hazai autózással kapcsolatos szerteágazó információkat csokorba gyűjtve. A kötet ismerteti a gépkocsiellátottság, a javítás, az alkatrészellátás és az úthálózat jellemzőit. Részletesen elemzi a hazai gépkocsik futásteljesítményét, üzemeltetési körülményeit és azt is, hogy mindez mibe kerül a lakosságnak. Az összeállítás bemutatja, hogyan alakítja át a gépkocsi időbeosztásunkat, utazási szokásainkat, s számot ad a balesetek alakulásáról is.

A gépkocsik száma nagyobb annál, mint amit a kapcsolódó,
elmaradott infrastruktúra kielégíteni képes. Úthálózatunk hossza 30
ezer kilométer, szerkezete, teherbíróképessége nem elégíti ki a
megfelelő sebességgel és biztonsággal szervezhető áru- és
személyszállítás követelményeit. Kevés az autópálya - hossza alig
haladja meg a 200 kilométert - és a korszerű burkolatú, megfelelő
szélességű országos közút.

    A személygépkocsi-állomány és az infrastruktúra közötti
feszültséget tovább növeli, hogy a személygépkocsik átlagos életkora
az elmúlt hét év alatt 2,5 százalékkal nőtt, s jelenleg már 9 év. A
tíz évnél idősebb gépkocsik képviselik az állomány csaknem felét. Ez
jelentősen megnöveli a gépkocsik javítás- és alkatrészigényét. Az
alkatrészellátásra a mennyiségi és választékbeli hiányok a
jellemzőek, abroncsköpenyekből és tömlőkből - amelyekből hazai
termelés nincs - az elmúlt hat év alatt mintegy 9 százalékkal
csökkent a forgalom, elsősorban a kínálat hiánya miatt.

    A javítókapacitás nem kielégítő, annak ellenére, hogy a
telephelyek, illetve a magánvállalkozók száma az utóbbi években
jelentős mértékben gyarapodott. (folyt.köv.)


1989. február 11., szombat 20:55


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jónapot kivánok. Takács vagyok, szeretném megköszönni Szép úrnak az adását, amig leadott nekem és nagyon meg vagyok vele elégedve. Köszönöm szépen és további sok sikereket kivánok, a viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD