|
|
|
|
|
|
|
|
BBC, Késő esti panoráma:
Képviselő-választás - interjúk
" - Milyen érzés a választásból győztesen kikerülni, Raffay Ernő
úr, most már mint képviselő, Szeged város képviselője?
- Az első érzés, amit érzek, a köszönet annak a 6720 szegedi
választó polgárnak, akik eljöttek ma, ezen a szép szegedi meleg
napon, és a Magyar Demokrata Fórum jelöltjére szavaztak. Én úgy
vélem, hogy ma, Szegeden, Magyarországon egy viszonylag jelentős
lépést tettünk a magyar demokrácia kiépítése felé. Ugyanakkor éppen
arról beszélgettünk most a Demokrata Fórum-beli barátaimmal, hogy el
vagyunk arra szánva, hogy azon az úton, amire a MDF rálépett, végig
is fog menni. Ez azt jelenti, hogy a következő országgyűlési
választásokon is országgyűlési jelölteket fogunk állítani, sőt, a
helyhatósági választásokon is."
|
|
|
|
|
|
|
Kényszerszabadságon a székesfehérvári Ikarus dolgozói
|
1990. június 13., szerda - Egyhetes fizetett szabadságra
küldte szerdától dolgozóinak 75-80 százalékát az Ikarus
Székesfehérvári Gyára. Továbbá úgy döntöttek, hogy júniusban minden
péntek szabad lesz, a plusz pihenőnapokat az év második felében
szombatonként dolgozzák le a munkások. Az intézkedésekre azért
került sor, mert a székesfehérvári gyárban kedden az utolsó raktáron
levő autóbuszalvázat is felhasználták. A szállítások pedig - az
Ikarus és szállítópartnereinek problémái miatt - akadoztak.
A gyár vezetői arra számítanak, hogy a következő napokban, valamint a júniusi egyműszakos termelés miatt sikerül annyi alvázat ,,összegyűjteniük,, hogy az év második felében már folyamatosan, zavartalanul tudnak majd dolgozni. Erre szükség is lesz, ugyanis míg az első hat hónapban össszesen 2268 autóbuszra volt megrendelése a székesfehérvári gyárnak, a másidik félévben 4076-ra van biztos vevője. Ha pénzügyi problémái megoldódnak - vagyis, ha a kormány a kért milliárdokkal ,,kisegíti,, a nagyvállalatot júliustól ismét két műszakban, naponta 28-30 autóbuszt gyártanak majd a székesfehérvári szerelőcsarnokban.
A kényszerszabadság nem érintette a fejlesztésben a jövő autóbuszainak tervezésén dolgozókat, a nagy karbantartást végző üzemfenntartási munkásokat, valamint azokat, akik a nyugat-európai piacra induló buszok szerelésének befejező műveletein dolgoztak. (MTI)
1990. június 13., szerda 15:40
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|