Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 04.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél Kárpáti Ferenc honvédelmi miniszterhez

"Tiltakozunk az ellen, hogy a román diktátor testvére, aki számtalan cikkében és úgynevezett tanulmányában a magyar népet, mint etnikumot súlyosan megsértette, hazánk földjére lépjen."
DLF, Hírek:

Keletnémet menekültek

" A bonni kancellári hivatali miniszter tekintettel a keletnémet menekültek egyre növekvő számára, felszólította az NDK vezetőségét, ne szigetelje el önmagát saját államában."

Félmegoldás született az autóbuszgyártás körüli árvitában - Bankhitel a termelés finanszírozásához (2. rész)

Eddig a vállalatok általában központi támogatást kaptak ha az
szükségessé vált, így az Ikarus is, amely még a múlt évben 5,5
százalékos termelési támogatásban részesült. Ma már nincs ilyenre
lehetőség egyetlen területen sem. Ezért a járműiparban is szükséges
megvizsgálni a szervezeti váltás feltételeit. Erről az érintett
tárcák bevonásával a kormány számára előterjesztést tesznek. Ez
azért is sürgető, mert a közúti járműgyártás a magyar gépipar
egynegyedét öleli fel, s ez az alágazat 100 ezer munkavállalót
foglalkoztat.

    Ugyanakkor a kormány kerülni akarja még a látszatát is annak,
hogy a mostani árvita körüli egyeztetések precedenst teremtsenek,
hiszen alapvetően vállalatok közötti vitáról van szó.

    Semsey András, az Ikarus vezérigazgatója szerint a mostani
félmegoldás meghagyta az alapproblémát. A belföldi infláció és a
szocialista országok árucseréjében érvényesülő árak között
folyamatosan és visszatérően veszteség keletkezik. Ez az Ikarus-nál
- ahol évi 20 milliárd forint a termelési érték - jelentős gond.
Persze a belföldi partnerek áremeléseit nem szabadna kritika nélkül
elfogadni, ám az a helyzet, hogy a beszállítók jó része
monopolhelyzetben van. Egy olyan szervezeti forma kialakítása,
amelyben minden nagy- és kistermelő érdekelt a végtermék, tehát a
buszok exportjában, egyfajta megoldás lehet. Egyelőre azonban az
árharc a következő hónapokban is folytatódik.

    Lukácsi Gábor, a Csepel Autógyár vezérigazgatója közölte, hogy a
buszalvázak szállítását kedden megkezdték az Ikarus-ba. Ugyanakkor
nekik mintegy 250 kooperációs partnerrel kell még ár- és elszámolási
egyeztetéseket folytatniuk, több céggel hosszab ideje tartó árvitáik
vannak. Továbbra sem szállít számukra néhány üzem, például a Taurus
vagy a Soroksári Vasöntőde és a Szegedi Vas- és Fémipari
Szövetkezet, mert több tízmillióra rúgnak követeléseik a Csepel
Autógyárral szemben. Így az sem lehetetlen, hogy rövidesen előről
kezdődik minden.

    Semsey András közölte, hogy a budapesti gyárban szerdán munkába
állhatnak a dolgozók, a fehérvári üzemben lehet, hogy fele
kapacitással, szintén szerdától dolgoznak majd, de lehet, hogy csak
jövő hétfőtől, valamennyi gépsoron; még vizsgálják, melyik a
gazdaságosabb. Tény, hogy az eddigi leállás csaknem 300 millió
forintnyi termeléskiesést jelentett, 190 busz nem készült el.
(folyt. köv.)


1989. április 11., kedd 18:00


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jónapot kivánok. Elég régen foglalkoztat a kivándorlás gondolata és egy olyan rendkivűli lehetőség adódott az életemben, hogy kijuthatok Ausztráliába. Az a kérdésem,hogy ha már ott vagyok kaphatok-e letelepedési engedélyt, vagy esetleg leszállhatok-e a repülőgépről Kanadában?, hogy ott kapjak egy engedélyt, vagy egy ideiglenes tartózkodási engedélyt, máig onnan elintézem a kivándorlásomat, vagy vissza kell jönnöm Európáig?Köszönöm."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD