Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 04.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél Kárpáti Ferenc honvédelmi miniszterhez

"Tiltakozunk az ellen, hogy a román diktátor testvére, aki számtalan cikkében és úgynevezett tanulmányában a magyar népet, mint etnikumot súlyosan megsértette, hazánk földjére lépjen."
DLF, Hírek:

Keletnémet menekültek

" A bonni kancellári hivatali miniszter tekintettel a keletnémet menekültek egyre növekvő számára, felszólította az NDK vezetőségét, ne szigetelje el önmagát saját államában."

Félmegoldás született az autóbuszgyártás körüli árvitában - Bankhitel a termelés finanszírozásához (1. rész)

1989. április 11., kedd - Félmegoldás született az autóbuszgyártás körüli elhúzódó ár- és finanszírozási vitában, amelyet alapvetően az váltott ki, hogy az Ikarus legnagyobb hazai kooperációs beszállító partnere, a Csepel Autógyár a múlt héten leállította a buszalvázak szállítását. Emiatt az Ikarus gyár budapesti és székesfehérvári üzeme napok óta nem termel, a több mint kétezer munkás kényszerszabadságon van. Az egyeztető tárgyalások az Ipari Minisztériumban már hétfőn megkezdődtek, majd kedden folytatódtak, s ebbe bekapcsolódott Berecz Frigyes ipari miniszter mellett Beck Tamás kereskedelmi- és Villányi Miklós pénzügyminiszter, valamint Bartha Ferenc, az MNB elnöke is. Az egyeztetésről és annak eredményeiről Sós Gyula ipari miniszterhelyettes, továbbá az Ikarus és a Csepel Autó vezérigazgatója adott részletes tájékoztatást az MTI munkatársának.

Sós Gyula elmondta: amikor a termelés valahol elakad, a
közvélemény rendszerint a kormányzat határozott beavatkozását várja,
ugyanakkor ellenzi, hogy az intézkedés valamiféle pénzügyi támogatás
legyen. A mostani helyzetet is ilyen kettősség jellemzi. A
minisztériumban folytatott tárgyalásokon a kormány résztvevő tagjai
szükségesnek ítélték a járműipari termékek gyártásában résztvevő
vállalatok hatékonyságának növelését, költségei csökkentését. Arról
nem volt szó, hogy költségvetési juttatásból oldják meg a kérdést.

    A megállapodás szerint - mondotta a miniszterhelyettes -, az
érintett nagyvállalatokkal kapcsolatban álló bankok az első félév
végéig biztosítják a gyártás finanszírozásának feltételeit. Félév
áll a kooperáló partnerek rendelkezésére, hogy rendezzék az
árvitákat. Emellett meg kell vizsgálni olyan szervezeti
korszerűsítés lehetőségét, amely átfogná a járműipar teljes
innovációs körét. Arról van szó, hogy az érintettek körülbelül
300-400 millió forintnyi hitelhez jutnak fizetőképességük
biztosításához. A szervezeti korszerűsítés pedig azt jelenti, hogy
esetleg holding vagy részvénytársaság alakulna, amelyben minden
részegység, illetve alkatrészgyártó érdekeltté válna a végtermék, ez
esetben az autóbusz gyártásában. Ilymódon egyfajta önmérsékletre
kényszerülnek, ha áremelési elképzeléseiket érvényesíteni akarják.
(folyt.köv.)


1989. április 11., kedd 17:44


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jónapot kivánok. Elég régen foglalkoztat a kivándorlás gondolata és egy olyan rendkivűli lehetőség adódott az életemben, hogy kijuthatok Ausztráliába. Az a kérdésem,hogy ha már ott vagyok kaphatok-e letelepedési engedélyt, vagy esetleg leszállhatok-e a repülőgépről Kanadában?, hogy ott kapjak egy engedélyt, vagy egy ideiglenes tartózkodási engedélyt, máig onnan elintézem a kivándorlásomat, vagy vissza kell jönnöm Európáig?Köszönöm."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD