|
|
|
|
Szovjet részvétel Le Bourget-ban
|
Tamássy Sándor, az MTI tudósítója jelenti:
Moszkva, 1989. május 17. szerda (MTI-tud) - Tizenkét különböző tipusú repülőgéppel és helikopterrel, valamint a Burán űrrepülőgéppel képviselteti magát a Szovjetunió a junius 8-án nyíló, 38. franciaországi repülőszalonon, Le Bourget-ban - közölte keddi moszkvai sajtóértekezletén Apollon Sziszcov szovjet repülőgépipari miniszter. A Burán egyébként idén már nem repül a világűrbe, vizsgálják, hogyan lehetne gazdaságosabban kihasználni szovjet űrrepülőgépet.
Sziszcov bejelentése szerint a Buránt a világ legnagyobb teherszállító repülőgépe, a Mrija szállítja majd Franciaországba. A tehergép eddig 109 világrekordot állított fel. Ugyancsak kiállítási tárgy lesz Le Bourget-ban. Bemutatják az új távolsági utasszállítót, a 300 utassal közlekedő IL-96-300-at, amely 9-11 ezer kilométeres távolságra repülhet. Le Bourget-ban ott lesz a középkategóriájú TU-204-es, és a kisebb TU-334-es is. Bemutatót tart a tavaly Farnborougban már megismert MIG-29-es, s először láthatja a széles közönség a korszerű Szuhoj vadászt, a SZU-27-est (gyakorló változata, a P-42-es 21 világcsúcsot állított fel, 70 másodperc alatt emelkedett 15 kilométeres magasságba, ami hét másodperccel felülmúlja az amerikai F-15-ös eddigi rekordját) és a SZU-25-ös csatarepülőt. Két helikopter lesz a szovjet ,,standon,,: a MI-17-es ,,repülő kórház,,, amelyen magyar orvosi berendezések vannak, és a korszerű harci gépnek számító a MI-28-as helikopter. Sziszcov szerint a szovjet gépek bemutatása kereskedelmi és reklámcélokat szolgál, a fő hangsúlyt a polgári gépek bemutatására helyezik. Egy kérdés kapcsán kitért arra, hogy a harci gépek bemutatása-eladása nincs ellentétben a leszerelést szorgalmazó új politikai gondolkodásmóddal: szükségessé teszik egyrészt a baráti kapcsolatok, másrészt az a körülmény, hogy számos ország nem rendelkezik repülőgép-gyártással, viszont védelmi szükségeleit mindenképpen ki akarja elégíteni. A szovjet miniszter megfogalmazása szerint a szovjet harci gépek kitünő paraméterekkel rendelkeznek, de a piacra bejutni nagyon nehéz. Egy kérdés kapcsán - ami a Norvég-tengen szerencsétlenül járt szovjet tengeralattjáró tragédiájára utal - Sziszcov hangsúlyozta, hogy megkezdték egy korszerű hidroplán tervezését is. +++
1989. május 16., kedd 21:06
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|