Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 01.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az egri Ellenzéki Kerekasztal nyilatkozata a Népújságról

"A korrekt megoldás csak az lehet, ha a megye napilapja valóban a megyéé, az itt élő népé lesz. Lapjain egyenlő eséllyel fejtik ki nézeteiket a megyében működő politikai szervezetek."
BBC, Panoráma:

A román király az MTV-ben

"Az interjút Svájcban vették fel, ahol Mihály román király 1947-től fogva él, ugyanis akkor mondott le a trónról. A beszélgetés során az egykori román uralkodó elitélte Ceausescu barbár politikáját, a magyar kisebbség üldözését és a falurombolást. Nézete szerint ez nem más, mint az emberiség elleni bűntett."

Az Érdekegyeztető Tanács ülése (3. rész)


Az egyre élesedő vitában a munkáltatók részéről elhangzott a
továbbiakban, hogy egy korrekten liberalizált üzemanyagár is
megfelel az adótöbblet nélküli árnak. A munkaadók és a
munkavállalók, mint képviselőik hangoztatták, lényegében kockázatot
vállalnak ennek elfogadásával, mert hiszen a világpiaci árakhoz
igazódó benzin és olajárak lehetnek túl magasak is. A munkaadói
oldal képviseletében Palotás János, a VOSZ elnöke azt hangsúlyozta,
s ezzel a munkavállalók is egyetértettek: szerintük a liberalizálás
is lényegében egy átlagosan a jelenleginél 12 forinttal olcsóbb
üzemanyagár kialakulására vezetne.

    A kormány képviselői a tanácskozás közben tartott szünet után a
liberalizáció bevezetését elfogadhatónak tartották, de mint Bod
Péter Ákos és Rabár Ferenc hangsúlyozták a módosítást a Parlament
elé kell vinni. Az ÉT-nek ugyanis, mint mondták, nincs illetékessége
az eldöntendő adókérdésben. Kifejezték azt a meggyőződésüket, hogy a
Parlament néhány nap vagy hét alatt meghozza a döntését. Addig
viszont szerintük a jelenlegi árakt kell fenntartani, ez lehetővé
teszi a fogyasztás korlátozását a készletek feltöltését. A néhány
napos, hetes forgalmiadó többletet a kormány kész visszajuttatni
szociális vagy foglalkoztatási alapba vagy adókedvezményként.

    Az ülésen elnöklő Orbán István, a Magyar Gazdasági Kamara
alelnöke felhívta a vitázók figyelmét, hogy az ország érdekeit
vegyék figyelembe, ne presztizs érdekeiket. Az egyik munkaadói
vélemény szerint olyan döntésről vitatkoznak, amelyet a kormány
hozott, ezért ne a Parlament elé vigyék az ügyet és az ÉT keretei
között most döntsenek az átlagosan 12 forinttal olcsóbb
üzemanyagárról.

    Többen hivatkoztak az ülésen arra, hogy ilyen pszichikai
hangulatban nem lehet tárgyalni. A kormány szerint a fuvarozók a
barrikádok visszaállításával fenyegetőznek. A másik tárgyaló fél
viszont arra muttott rá, hogy az MDF és a kormány mellett tüntetők a
fenyegetettség légkörét vonják a tanácskozás résztvevői és a
fuvarozók közé.

    A kormány delegációja délután 5 órakor három órás szünetet kért.
Nagy Sándor, az MSZOSZ, Palotás János, a VOSZ elnöke, valamint Vajtay
József, a Munkástanácsok Országos Tanácsa Társelnöke - az országban
kialakult helyzetre is hivatkozva - visszautasította ezt és kérte a
kormányt, hogy jóval gyorsabban egyeztesse álláspontját. Többen
garanciáát kértek arra is, hogy ne érhesse atrocitás a blokádoknál
ügyeletet tartó fuvarozókat. Végül hosszas vita után másfélórás
szünetben állapodtak meg. (folyt.köv.)



1990. október 28., vasárnap 18:23


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jóreggelt kivánok Ausztráliából beszélek. Ebben a percben fejeződött be egy műsor, melynek címe Periszkóp. Azt szeretném mndani egy magyar úr azt állította, hogy a magyar ménököket nem ismerik el sehol. Ez nem igaz. Férjem mérnök és igenis elismerték Ausztráliában. Ha valaki disszidál akkor az készüljön fel az illető országnak a nyelvére. Természetesen tenni kell, tanulni, tanulni, és a magyar mérnököket mindenhol szeretettel fogadják és elismerik és a magyar diplomát elismerik. Az a milliomos amerikai úr, aki bemutatkozott nagyon-nagyon sajnálom, hogy ilyen nagyon rossz véleménnyel van a magyar diplomásokról."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD