|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Játékszín művészeinek nyílt levele
"Fájdalmas, hogy csak a nagy történelmi drámák hozzák össze a
népeket, de reméljük, hogy most már nemcsak a bajban tartunk össze,
hanem valódi tartalommal töltődik meg a román-magyar barátság oly
sokszor elcsépelt fogalma.
A mi feladatunk, hogy a művészet eszközeivel őrizzük meg ezt az
egységet. Fogadjuk meg, hogy mi színészek nem engedjük soha többé,
hogy külső vagy belső erő elnyomja a művészetet. Legyen a művészet
végre szabad, mint a gondolat."
SZER, Világhíradó:
A második nagy nemzeti megmozdulás
"Az volt az ember érzése, hogy most végre itt egy olyan esemény,
amelyben a pártok, a vallások, a származások, a társadalmi
különbségek nem játszhatnak szerepet, mert tényleg azt lehetett
tapasztalni, hogy a szegény nyugdíjas néni éppúgy megmozdult, mint a
vállalatok dolgozói, mint ahogy a véradók sorban álltak, a
konzerveket dobálták bele a kosarakba, tehát tényleg 1956 jelenségei
mellett ez volt talán a második olyan nagy nemzeti megmozdulás,
amely mindenkit egyformán megmozgatott.
Mégis azt kell mondani, hogy ez az esemény bizonyos belpolitikai
motívumokat hozott felszínre, ezeket pedig én úgy értem, hogy miután
március 25-ikén választások lesznek, azok a pártok, amelyek ezeket a
választásokat nagyon komolyan veszik - bár ki ne venné komolyan -,
ezt az eseményt is felhasználták."
|
|
|
|
|
|
|
Rabár Ferenc a válsághelyzetről
|
-------------------------------
Washington, 1990. október 26. (Amerika Hangja, Esti híradó) - Mi a véleménye a magyar kormánynak a közlekedési sztrájkról, a kialakult hangulatról? Thassy Jenő:
- A vonal túlsó végén a budapesti kormánytanács irodája, Rabár Ferenc pénzügyminiszter van a telefonnál. Jelentést kaptunk Budapestről és a vidéki városokból az ottani taxisofőröknek az akciójáról és az elkeseredett hangulatról, amely bizonyos fokig olyan messze elment, hogy a Kádár-rendszer alatti jobb állapotokat emlegetik. Mi az Ön véleménye erről?
- A hangulat valóban nagyon elkeseredett, és ezt a benzináraknak a felemelése okozta. A benzináremelés egy gazdaságilag elkerülhetetlen lépés volt a kormány részéről. Azt hiszem, hogy az egész világon tudják, hogy a kuvaiti válság miatt a benzinárak kétszeresére emelkedtek a közelmúltban. A magyar kormány ezt a lépést nagyon sokáig halasztotta. Magyarországon a benzinár nem szabadár, hanem hatósági ár, és most elkerülhetetlenné vált az áraknak a felemelése, annál is inkább, mert a Szovjetunióból jövő szállítások akadoznak. A harmadik negyedévben egyharmaddal kevesebb olaj érkezett, és a negyedik negyedévben még kevesebbet várunk.
A benzináremelés mértéke az tulajdonképpen nem a jelenlegi igen magas olajárakhoz alkalmazkodott, hanem egy 25-29 dolláros barrelenkénti árra volt alapozva. Olyan mértékű volt, hogy Magyarországon mintegy 60-64 százalékos áremelést tett szükségessé.
A taxivállalat dolgozói, a magántaxisok és általában a szállításból és a fuvarozásból élők érthetően megrázkódtatásként értékelték ezt az áremelkedést. Természetes, hogy tiltakoznak ellene, hiszen arra kényszeríti őket, hogy átgondolják, átkalkulálják a ráfordításaikat és ennek megfelelően tarifaemelésre is fognak kényszerülni. Természetes, hogy a mai feszített gazdasági helyzetben a tarifaemelés egyben egy keresletcsökkenést is fog okozni, és ezt nagyon nehezen tudják elviselni. (folyt.)
1990. október 26., péntek
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|