|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Játékszín művészeinek nyílt levele
"Fájdalmas, hogy csak a nagy történelmi drámák hozzák össze a
népeket, de reméljük, hogy most már nemcsak a bajban tartunk össze,
hanem valódi tartalommal töltődik meg a román-magyar barátság oly
sokszor elcsépelt fogalma.
A mi feladatunk, hogy a művészet eszközeivel őrizzük meg ezt az
egységet. Fogadjuk meg, hogy mi színészek nem engedjük soha többé,
hogy külső vagy belső erő elnyomja a művészetet. Legyen a művészet
végre szabad, mint a gondolat."
SZER, Világhíradó:
A második nagy nemzeti megmozdulás
"Az volt az ember érzése, hogy most végre itt egy olyan esemény,
amelyben a pártok, a vallások, a származások, a társadalmi
különbségek nem játszhatnak szerepet, mert tényleg azt lehetett
tapasztalni, hogy a szegény nyugdíjas néni éppúgy megmozdult, mint a
vállalatok dolgozói, mint ahogy a véradók sorban álltak, a
konzerveket dobálták bele a kosarakba, tehát tényleg 1956 jelenségei
mellett ez volt talán a második olyan nagy nemzeti megmozdulás,
amely mindenkit egyformán megmozgatott.
Mégis azt kell mondani, hogy ez az esemény bizonyos belpolitikai
motívumokat hozott felszínre, ezeket pedig én úgy értem, hogy miután
március 25-ikén választások lesznek, azok a pártok, amelyek ezeket a
választásokat nagyon komolyan veszik - bár ki ne venné komolyan -,
ezt az eseményt is felhasználták."
|
|
|
|
|
|
|
Készül az M0-ás budapesti autópálya félgyűrű
|
1990. április 24., kedd - Megfelelő ütemben épül az M0-ás
autópálya félgyűrű, amely Budapest alatt, az M5-ös - Kecskemétre
futó - utat, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd
össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Balogh Attila, az Autópálya
Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a szigetet
érintő két, együttesen csaknem 2 kilométer hosszú Duna-hídon a
gyalogjárda kialakításán, a szigetelés előkészítésén dolgoznak a
beruházók. A Csepel-szigeten a 6 kilométer hosszú út már meglévő két
burkolati rétegére most húzzák rá a legfelső, úgynevezett
kopóréteget; az érdesített homok-aszfalt, kőzúzalék keverék
terítését a technológiai előírás szerint akkor kezdik majd meg,
amikor a napi középhőmérséklet tartósan eléri a 15 fokot. A betonozó
és aszfaltozó gépláncok a pesti oldalon is dolgoznak; a soroksári és
az 50-es utat összekötő szakaszon pedig már a padkarendezés, illetve
a vízelvezető-rendszerek építése ad munkát. Hozzáláttak a Duna-Tisza
csatornát átívelő híd építésének előkészítéséhez is.
Az ütemterv szerint októberben adják át a 14,9 kilométeres M0-ás útszakaszt, s ez már valamelyest tehermentesíti a főváros közúti forgalmát. (MTI)
1990. április 23., hétfő 21:30
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|