Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 28.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pénzügyminisztérium felhívása

"A Pénzügyminisztérium kéri a pártokat, hogy az Országgyűlés által 1990. évre jóváhagyott állami költségvetési támogatás felosztása érdekében a Pénzügyminisztérium III. Társadalmi Közkiadások Főosztálya részére (Budapest, V., József nádor tér 2-4.) szíveskedjenek megküldeni a jelenlegi taglétszámukról szóló nyilatkozatot, valamint a pártként való működést igazoló bírósági végzés másolatát."
SZER, Világhíradó:

Új pártok Romániában

"Jelenleg a legszervezettebbnek a Keresztény Nemzeti Parasztpárt látszik. Ami új ebben - elődjével, a Nemzeti Parasztpárttal szemben - az a párt vallásos orientációja: a keresztény etika. A párt a görögkeletieket, a görögkatolikusokat, a római katolikusokat és a protestánsokat akarja tömöríteni. Ami viszont régi a programban, az a paraszti érdekképviselet. Programja a mezőgazdaság újjászervezését, a kollektív gazdaságok megszüntetését tartalmazza, valamint a szabad választás lehetőségének megteremtését az egyéni és a társult gazdálkodás között."

Senna mesterhármasa (1. rész)


1990. július 29. vasárnap (Reuter) - A Forma 1-es autós
gyorsasági világbajnokság idei 9. futamát az NSZK Nagydíjáért
vasárnap nagy hőségben és magas páratartalmú levegőben rendezték meg
a Hockenheimringen. Részben az időjárási körülmények miatt mindössze
11 versenyző tudta teljesíteni a 45 körös távot. Közvetlenül a rajt
után az olasz Emanuele Pirro balesete okozott izgalmakat.
Dallarájával nekiütközött a francia Philip Alliot Ligier-jének, és
csak nagysokára tudták kimenteni kocsijából. Szerencséjére komolyabb
sérülés nélkül került ki szorult helyzetéből.

    A győzelmet a McLaren pilótája, a brazil Ayrton Senna szerezte
meg, aki így igazolta, hogy nem érdemtelenül indulhatott az első
rajtkockából. A két évvel ezelőtti világbajnok sorrendben harmadszor
diadalmaskodott a hockenheimi pályán. Senna pályafutásának 24. Grand
Prix-sikerével a pilóták pontversenyében is átvette a vezetést nagy
ellenlábasától, a címvédő francia Alain Prosttól.

    Senna a startot követően rögtön az élre állt, de később
kerékcsere miatt visszaesett, így csak a 34. körben tudta
visszavenni a vezetést Alessandro Nanninitől. A Benetton olasz
pilótájának második helye azért is figyelemre méltó, mert Nannini a
pénteki edzésen egy kanyarban kivágódott a pályáról, kocsija
kigyulladt, és csak hihetetlen szerencsével úszta meg a komolyabb
sérülést.

    Az előző három Grand Prix-n győztes Prost ezuttal nem tudott
beleszólni az elsőség kérdésébe, és több mint 40 mp-es hátránnyal 4.
lett.

    Az NSZK Nagydij végeredménye:

1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20:47.164 ó
2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 6.520 mp hátrány
3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 8.553 mp h
4. Alain Prost (francia, Ferrari) 45.270 mp h
5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 48.028 mp h
6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:21.490 p h

    A pontverseny állása:

1. Senna 48 pont
2. Prost 44
3. Berger 29
4. Nelson Piquet (brazil) és Boutsen 18-18
6. Nannini, Nigel Mansell (brit), Jean Alesi (francia) 13-13
(folyt.köv.)



1990. július 29., vasárnap 16:48


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.24-90.01.31) - Jób

"December 28-án egész nap a Molnár utcában dolgoztam, reménytelennek tűnő harcot folytattam a Fidesz sajtóügyeinek bneindításával. Minduntalan elkalandozott a figyelmem, s JÓB-ra gondoltam. Lelki szemeim előtt a legkülönbözőbb jelenetek úsztak el, hogyan s kik fogják le az őrnagyot, s mit tesznek vele. Lellkifurdalásom volt. Hiszen, ha baja esik, én vagyok a felelős, általam kerülhet bajba. Szörnyű érzés volt, de az ügyet már ha akartam volna sem állíthattam le. S igazság szerint nem is akartam."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD