|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pénzügyminisztérium felhívása
"A Pénzügyminisztérium kéri a
pártokat, hogy az Országgyűlés által 1990. évre jóváhagyott állami
költségvetési támogatás felosztása érdekében a Pénzügyminisztérium
III. Társadalmi Közkiadások Főosztálya részére (Budapest, V., József
nádor tér 2-4.) szíveskedjenek megküldeni a jelenlegi
taglétszámukról szóló nyilatkozatot, valamint a pártként való
működést igazoló bírósági végzés másolatát."
SZER, Világhíradó:
Új pártok Romániában
"Jelenleg a legszervezettebbnek a Keresztény Nemzeti Parasztpárt
látszik. Ami új ebben - elődjével, a Nemzeti Parasztpárttal szemben
- az a párt vallásos orientációja: a keresztény etika. A párt a
görögkeletieket, a görögkatolikusokat, a római katolikusokat és a
protestánsokat akarja tömöríteni. Ami viszont régi a programban, az
a paraszti érdekképviselet. Programja a mezőgazdaság
újjászervezését, a kollektív gazdaságok megszüntetését tartalmazza,
valamint a szabad választás lehetőségének megteremtését az egyéni és
a társult gazdálkodás között."
|
|
|
|
|
|
|
Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi-
gyártási kooperációkról (1. rész)
|
1990. január 12., péntek - Mind a General Motors, mind a
Suzuki vegyesvállalat alapítási törekvései jelentősek Magyarország
számára, mert mindkettő működő tőkét hoz be az országba egy korszerű
ipari ágazatban, emellett enyhítenek a következő évek
foglalkoztatási gondjain, amikor is az ismert szaldóproblémák miatt
piacaink szűkülnek a KGST-országokban. Ugyanakkor ezek a
fejlesztések összhangban vannak szerkezetátalakítási
törekvéseinkkel, mivel a feldolgozóiparban, ebben a tipikusan
versenyágazatban valósulnak meg - mondotta Sós Gyula ipari
miniszterhelyettes az MTI munkatársának. Mint ismeretes, az elmúlt
napokban a Suzuki japán autógyár közzétette, hogy Magyarországon
személygépkocsi összeszerelő vegyesvállalatot hoz létre, és
ismeretessé váltak az amerikai General Motors magyarországi
vegyesvállalat alapítási törekvései.
Sós Gyula hangsúlyozta, hogy az Ipari Minisztérium már évek óta tanulmányozza, milyen lehetőségek vannak a személygépkocsik gyártására, illetve összeszerelésére Magyarországon. A napjainkban közismertté vált vegyesvállalat alapítási szándékokat alapvetően a vállalkozók, vagyis az érintett vállalatok ügyének tekinti az Ipari Minisztérium. Az ipari tárca szakemberei azonban jelenleg is folyamatosan figyelemmel kísérik a tárgyalásokat, és a vállalkozások közgazdasági szabályozási feltételrendszerét egyeztetik a társ főhatóságokkal.
Az iparpolitika oldaláról megközelítve mindkét tervezett beruházás hasznosnak ítélhető meg, a két fejlesztés inkább kiegészíti, mint zavarja egymást. A General Motors-Rába Magyar Vagon- és Gépgyár tervezett együttműködés előnye, hogy a legértékesebb járműfőegység, a motor gyártását célozza meg évi 100-200 ezres mennyiségben, amely optimális üzemméretet biztosít a gyártáshoz. A GM-Rába tervezett vegyesvállalat egyértelműen a General Motors többségi részesedésével jönne létre, és a gyártott 1.400-1.600 köbcentis motorok döntő többségét visszavásárolja a tervek szerint a GM. Így a GM-Rába vegyesvállalat esetében - a motorok visszavásárlása miatt - a konvertibilis devizaegyensúllyal nem lehet gond. Emellett a General Motors olyan gépsorokat fog telepíteni, amelyek hosszú távon biztosítják a vegyesvállalat termékeinek, azaz a személygépkocsi motoroknak a magas műszaki színvonalát és versenyképességét. (folyt. köv.)
1990. január 12., péntek 16:39
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|