|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pénzügyminisztérium felhívása
"A Pénzügyminisztérium kéri a
pártokat, hogy az Országgyűlés által 1990. évre jóváhagyott állami
költségvetési támogatás felosztása érdekében a Pénzügyminisztérium
III. Társadalmi Közkiadások Főosztálya részére (Budapest, V., József
nádor tér 2-4.) szíveskedjenek megküldeni a jelenlegi
taglétszámukról szóló nyilatkozatot, valamint a pártként való
működést igazoló bírósági végzés másolatát."
SZER, Világhíradó:
Új pártok Romániában
"Jelenleg a legszervezettebbnek a Keresztény Nemzeti Parasztpárt
látszik. Ami új ebben - elődjével, a Nemzeti Parasztpárttal szemben
- az a párt vallásos orientációja: a keresztény etika. A párt a
görögkeletieket, a görögkatolikusokat, a római katolikusokat és a
protestánsokat akarja tömöríteni. Ami viszont régi a programban, az
a paraszti érdekképviselet. Programja a mezőgazdaság
újjászervezését, a kollektív gazdaságok megszüntetését tartalmazza,
valamint a szabad választás lehetőségének megteremtését az egyéni és
a társult gazdálkodás között."
|
|
|
|
|
|
|
- Lesz-e magyar autógyártás? - 3. folyt.
|
Ezek az egyszerű számítások már évekkel ezelőtt rendelkezésre álltak. Éppen ez magyarázza, hogy az állami gazdasági vezetés egyáltalán tárgyalásokat kezdett külföldi partnerekkel hazai autógyár létesítéséről. Hangsúlyozni kell, hogy ez a vezetés ebben az ügyben is csak kényszerhelyzetben kezdte mérlegelni ezt a lehetőséget, de dönteni mindmáig nem volt képes. Tárgyaltak a szovjet Zaporozseccel, a japán Suzukival, a csehszlovák Skodával, a bulgárokkal, a románokkal, a General Motorssal - a felsorolás korántsem teljes. A jelek szerint a japán autóóriás, a Suzuki most döntésre kívánja vinni az ügyet, és valószínűleg utolsó ajánlatát készül megtenni, mielőtt feladja a további kísérletezést. Bizonyos, hogy a japán cég ajánlata vegyes vállalati formára vonatkozik. A Suzuki részesedése arányában maga gondoskodnék a beruházásról, és valószínűleg meghitelezné a magyar fél beruházási részét is. És ez tetemes előny a jelenlegi tőkehiány viszonyai között. Megoldható lenne a részegységgyártó hálózat kiépítése is úgy, hogy a japán tőke segítségével kis vegyesvállalatok körét hívják életre. De itt természetesen nemcsak a tőke előteremtéséről van szó, arról is, hogy Magyarország a világ élvonalát képviselő autógyártási technológiát és gyártási infrastruktúrát honosíthat meg a Suzuki közreműködése révén, mivel a vegyes vállalati formában a japán partner közvetlenül érdekelt a sikeres meghonosításban és a gyártott széria állandó korszerűsítésében is. Az természetesen igaz, hogy a gyártott kocsik egy része a Suzukit illetné, és csupán kisebb hányad maradna a hazai kereslet kielégítésére, de ha a vállalkozás sikeresnek bizonyul, aligha lehet akadálya az üzem kibővítésének. (folyt.)
1989. november 1., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|