Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 28.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pénzügyminisztérium felhívása

"A Pénzügyminisztérium kéri a pártokat, hogy az Országgyűlés által 1990. évre jóváhagyott állami költségvetési támogatás felosztása érdekében a Pénzügyminisztérium III. Társadalmi Közkiadások Főosztálya részére (Budapest, V., József nádor tér 2-4.) szíveskedjenek megküldeni a jelenlegi taglétszámukról szóló nyilatkozatot, valamint a pártként való működést igazoló bírósági végzés másolatát."
SZER, Világhíradó:

Új pártok Romániában

"Jelenleg a legszervezettebbnek a Keresztény Nemzeti Parasztpárt látszik. Ami új ebben - elődjével, a Nemzeti Parasztpárttal szemben - az a párt vallásos orientációja: a keresztény etika. A párt a görögkeletieket, a görögkatolikusokat, a római katolikusokat és a protestánsokat akarja tömöríteni. Ami viszont régi a programban, az a paraszti érdekképviselet. Programja a mezőgazdaság újjászervezését, a kollektív gazdaságok megszüntetését tartalmazza, valamint a szabad választás lehetőségének megteremtését az egyéni és a társult gazdálkodás között."

Mégis lesz Suzuki? (1.rész)

Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. október 29. vasárnap /MTI-TUD/ - Lehetséges, hogy mégis lesz Suzuki-gyártó japán-magyar vegyesvállalkozás. Erre lehet következtetni a japán sajtóban a hét végén napvilágot látott hírekből. Eszerint a távol-keleti ország első számú kiskocsigyártó cégének az elnöke, Suzuki Osamu november elején Magyarországra utazik, hogy az érintett járműipari vállalatokkal és a kormány magas rangú képviselőivel dűlőre vigye a négy éve húzódó ügyet. Az Aszahi Simbun szerint a 143 millió dolláros közös vállalkozás 30 százalékát a Suzuki, 10 százalékát a C. Itoh, Japán legnagyobb kereskedőháza, és 60 százalékát magyar konzorcium fedezné.

A Mainichi Daily News szerint az ezer köbcentis Cultus típus
képezné a magyar gyártási feltételekhez kifejlesztett változat
alapját. Évi 50 ezer személyautó gyártásáról lenne szó, amelyben -
az Asahi Evening News szerint - a leginkább az Ikarus lenne érintve.
Éppen négy éve, 1985 novemberében született az első ajánlat, amelyet
többször módosítottak. Ennek ellenére a múlt évben már-már
reménytelennek tűnt a terv megvalósítása, amelynek érdekében most
újabb ajánlattal készül a Suzuki elnöke Budapestre. Az egyik új
elképzelés szerint a motor kivételével minden alkatrészt
Magyarországon gyártanának, három évvel a gyár üzembehelyezése után.
Arról is szó lenne, hogy meghatározott hányadot Magyarország
exportálna Nyugat-Európába. Bartha Ferenc, a Magyar Nemzeti Bank
elnöke a Nihon Keizai Simbunnak adott interjújában szintén pozitívan
nyilatkozott a Suzuki-projekt megvalósítási lehetőségeiről.

    A japán személygépkocsi-gyártás meghonosítása Magyarországon
azonban sokkal többet jelentene a belföldi piaci igények
kielégítésénél. Az MTI tokiói tudósítójának erről Szeki Eidzsi,
japán budapesti nagykövete nemrégiben kifejtette, hogy a
Suzuki-együttműködés csak az első lépés lenne ahhoz, hogy
Magyarország bekapcsolódhasson egy nagyszabású nemzetközi járműipari
együttműködésbe. Amennyiben ugyanis a Suzuki-program részeként
kialakulna a nyugati normáknak megfelelő színvonalú alkatrészgyártás
Magyarországon, beleértve a kis- és középüzemi méretű háttéripart,
úgy a magyar járműipar az angliai japán gépkocsigyártás számára
jelenthetne alkatrész- és részegységgyártó, beszállító bázist. Az
ezredfordulón Angliában már 1 millió japán gépkocsit gyártanak majd,
tehát sokkal többről van szó, mint a korlátozott magyar piaci
igények középtávú kielégítéséről: olyan ipari szerkezetváltásról,
amely a járműipar megizmosodása esetén a nyugati iparhoz való
integrálódást tenné lehetővé - hangsúlyozta Japán budapesti
nagykövete. (folyt.)


1989. október 29., vasárnap 11:17


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Mégis lesz Suzuki? (2.rész)

- Az MTI tudósítójának szöuli értesülései szerint a General
Motors ellenállása miatt több lehetséges elképzelés meghiúsult,
ezért égető szükség lenne arra, hogy a lassan minden idők
leghosszabb döntési eljárása címet kivívó Suzuki-ügy végre tető alá
kerüljön. A négy éve húzódó ügy ugyanis alapjában kérdőjelezi meg a
kormány döntésképességét és a vállalatok modernizálódási készségét.
A Suzuki elnökének magyarországi útja a japán cég részéről az utolsó
kísérlet. Amennyiben most sem járnának sikerrel a tárgyalások, úgy
nagy a valószínűsége annak, hogy a japán cég végérvényesen
visszavonja ajánlatát, mutatnak rá tokiói gazdasági megfigyelők.+++


1989. október 29., vasárnap 11:21


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.24-90.01.31) - Jób

"December 28-án egész nap a Molnár utcában dolgoztam, reménytelennek tűnő harcot folytattam a Fidesz sajtóügyeinek bneindításával. Minduntalan elkalandozott a figyelmem, s JÓB-ra gondoltam. Lelki szemeim előtt a legkülönbözőbb jelenetek úsztak el, hogyan s kik fogják le az őrnagyot, s mit tesznek vele. Lellkifurdalásom volt. Hiszen, ha baja esik, én vagyok a felelős, általam kerülhet bajba. Szörnyű érzés volt, de az ügyet már ha akartam volna sem állíthattam le. S igazság szerint nem is akartam."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD