|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A magyarországi cigányok szövetségeinek felhívása
"A magyarországi cigányok
szövetségei (Magyarországi Cigányok Kulturális Szövetsége, a
PHRALIPE Független Cigányszervezet, a Cigány Ifjúsági Szövetség és a
Magyarországi Zenész Cigányok Szövetsége) segélyezési bizottságot
hozott létre Románia népének megsegítésére. A szövetségek felhívják
a magyarországi cigánylakosságot, hogy adományaikkal járuljanak
hozzá a szabadságukért harcoló romániai népek megsegítéséhez. A
jelentkezőktől elsősorban pénzt és tartós élelmiszereket várunk. A
bejelentéseket a következő címekre és telefonszámon kérjük megtenni:
Budapest V., Guszev u. 21. Telefon: 1-326-130; Budapest VI.,
Felsőerdősor 16-18 sz. Telefon: 1-214-913; Budapest XIII., Váci út
90. V. emelet 23. sz. Telefon: 1-401-818."
SZER, Magyar híradó:
Kolozsvári Rádió
"... az aláírók
azoknak a riportereknek, szerkesztőknek, rádiós műszakiaknak a
sorából származnak, akik a Ceausescu-rendszer nemzetiségi kulturánk
megsemmisítésére irányuló politikájának közvetlen szenvedőiként 1985
januárjában éhezőkké. Ekkor zárattak be Erdélyben a magyar,
német, szerb nyelveken működő területi rádióstúdiókat. A döntés
eredményeként egyik napról a másikra kiürítették az épületeket,
leszerelték a berendezéseket, elhurcolták a felbecsülhetetlen
hangdokumentumokat őrző szalagtárakat. Ezeknek a felvételeknek minden
bizonnyal oly nagy volt a bűnük, hogy méltán megérdemelték sorsukat.
Az egyébként hirhedt politikai foglyokkal tömött illavai börtön
pincéjébe szállították őket, és azóta nyomuk veszett."
|
|
|
|
|
|
|
Megbénult a belga légiközlekedés (tudósítói, Jeszenszkyvel)
|
Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. június 29. péntek (MTI-tud.) - Megbénította
a belga légiközlekedést a repülésirányítók pénteki sztrájkja. Az
,,égi váltóállítók,, az ellen tiltakoznak, hogy - állításuk szerint
- 1974. óta nem változtatták besorolásukat. A légiközlekedés
felelősei ezt tagadják, szerintük erre csak a legfelsőbb fizetési
kategóriákba esők hivatkozhatnának.
Mivel a sztrájk egybeesett a nyári szabadságidő kezdetével, a gép nélkül maradt utasokat a szomszédos nagy nemzetközi repülőterekre, Párizsba és az amszterdami Schiphol repülőtérre sem lehetett átirányítani. A kis belga repülőterek sem nyújtottak alternatívát, mivel ott is sztrájkoltak a repülésirányítók. Csak néhány kisebb hollandiai és francia repülőtérről indulhattak az utasok.
Jeszenszky Géza külügyminiszter, mivel a MAlÉV menetrendszerű gépe el sem indult Budapestről Brüsszelbe, a magyar nagykövetség gépkocsiján Kölnbe indult brüsszeli tárgyalásai után, hogy ott érje el a Malév gépét.
A brüsszeli Zaventem repülőtér időközben egyetlen hatalmas táborra alakult át, ahol hoppon maradt utasok tömegei próbáltak jegyet szerezni máshonnan induló gépekre, visszaváltatni jegyüket, vagy egyszerűen visszajutni a városba.
A Brüsszelben működő légitársaságok mindegyike átlagban már 25 millió frankot vesztett azóta, hogy a repülésirányítók sztrájkmozgalma a múlt héten megkezdődött, először naponta kétszer két órás munkabeszüntetéssel. A legnagyobb vesztes a SABENA, a belga légitársaság, amely járatait mind Brüsszelből indítja.+++
1990. június 29., péntek 19:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|