|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A magyarországi cigányok szövetségeinek felhívása
"A magyarországi cigányok
szövetségei (Magyarországi Cigányok Kulturális Szövetsége, a
PHRALIPE Független Cigányszervezet, a Cigány Ifjúsági Szövetség és a
Magyarországi Zenész Cigányok Szövetsége) segélyezési bizottságot
hozott létre Románia népének megsegítésére. A szövetségek felhívják
a magyarországi cigánylakosságot, hogy adományaikkal járuljanak
hozzá a szabadságukért harcoló romániai népek megsegítéséhez. A
jelentkezőktől elsősorban pénzt és tartós élelmiszereket várunk. A
bejelentéseket a következő címekre és telefonszámon kérjük megtenni:
Budapest V., Guszev u. 21. Telefon: 1-326-130; Budapest VI.,
Felsőerdősor 16-18 sz. Telefon: 1-214-913; Budapest XIII., Váci út
90. V. emelet 23. sz. Telefon: 1-401-818."
SZER, Magyar híradó:
Kolozsvári Rádió
"... az aláírók
azoknak a riportereknek, szerkesztőknek, rádiós műszakiaknak a
sorából származnak, akik a Ceausescu-rendszer nemzetiségi kulturánk
megsemmisítésére irányuló politikájának közvetlen szenvedőiként 1985
januárjában éhezőkké. Ekkor zárattak be Erdélyben a magyar,
német, szerb nyelveken működő területi rádióstúdiókat. A döntés
eredményeként egyik napról a másikra kiürítették az épületeket,
leszerelték a berendezéseket, elhurcolták a felbecsülhetetlen
hangdokumentumokat őrző szalagtárakat. Ezeknek a felvételeknek minden
bizonnyal oly nagy volt a bűnük, hogy méltán megérdemelték sorsukat.
Az egyébként hirhedt politikai foglyokkal tömött illavai börtön
pincéjébe szállították őket, és azóta nyomuk veszett."
|
|
|
|
|
|
|
Miért késik még mindig a magyar metró gyártása? - Vélemények a gyártóktól és a megrendelőktől (3. rész)
|
Végső soron saját magának okoz gondot a magyar ipar. Előbb-utóbb ugyanis szükség lesz egy korszerű metróra, addigra azonban annyi változás következhet be a műszaki fejlődésben, hogy a Ganz-metró már elavult konstrukcióvá válhat. Az pedig biztos, hogy a Szovjetuniótól egyelőre nem várhatunk korszerűbb szerelvényeket. A szovjet metrójárművekkel kapcsolatban egyébként a metroberes Gábor Péter elgondolkodtató tényeket tárt fel. Elmondta, hogy néhány évvel ezelőtt még szigorúan titkos volt az árakról beszélni, ma már azonban mindenki tudja, hogy a KGST-áraknak semmi közük nincs sem az áru értékéhez és főleg nem a világpiaci árakhoz. A szovjet metró esetében ez természetes is, hiszen a világon már 20 éve nem gyártott konstrukciójú járművek a világpiacon egyszerűen eladhatatlanok. Relatív olcsósága pedig csak az eltérő átszámítású árfolyamoknak köszönhető. Ha az energiafelhasználását tekintjük, az is világos, hogy hosszabb távon a Ganz-vonatok takarékossága visszatéríthetné a szovjet járművekhez mért magasabb árát. A magyar metrójárművek jövője számára kiutat csak az jelenthetne, ha rövid időn belül döntés születne a dél-budai vonalszakasz megépítéséről. A erre vonatkozó francia javaslat elfogadása végérvényesen pontot tehet a Ganz-vállalkozásra, mert a külföldi cég saját szerelvényeit állítaná forgalomba. Ez a megoldás egyébként pénzügyileg és technikailag is kétséges, mert az a szupertechnnika, amit a franciák ígérnek, soha nem térülne meg, legalábbis a magyar beruházó szakemberek szerint. Elképzelhető viszont még egy lehetőség: a szovjet járművek selejtezését előre lehetne hozni, mivel a jelentős ráfordítással járó felújítások már ma is kérdésessé teszik gazdaságosságukat. Megszületett a világkiállításról szóló döntés, van két vállalkozó magyar cég, amely szeretne metrószerelvényt gyártani, a termék jövője már csak a megfelelő kormánydöntéstől függ. Csak remélni lehet, hogy az ország tornyosuló gazdasági nehézségei nem vetnek véget egy európai színvonalú magyar ipari termék sorsának - tették hozzá az ügyben nyilatkozó szakemberek. (MTI)
1989. december 27., szerda 20:06
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|