|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A magyarországi cigányok szövetségeinek felhívása
"A magyarországi cigányok
szövetségei (Magyarországi Cigányok Kulturális Szövetsége, a
PHRALIPE Független Cigányszervezet, a Cigány Ifjúsági Szövetség és a
Magyarországi Zenész Cigányok Szövetsége) segélyezési bizottságot
hozott létre Románia népének megsegítésére. A szövetségek felhívják
a magyarországi cigánylakosságot, hogy adományaikkal járuljanak
hozzá a szabadságukért harcoló romániai népek megsegítéséhez. A
jelentkezőktől elsősorban pénzt és tartós élelmiszereket várunk. A
bejelentéseket a következő címekre és telefonszámon kérjük megtenni:
Budapest V., Guszev u. 21. Telefon: 1-326-130; Budapest VI.,
Felsőerdősor 16-18 sz. Telefon: 1-214-913; Budapest XIII., Váci út
90. V. emelet 23. sz. Telefon: 1-401-818."
SZER, Magyar híradó:
Kolozsvári Rádió
"... az aláírók
azoknak a riportereknek, szerkesztőknek, rádiós műszakiaknak a
sorából származnak, akik a Ceausescu-rendszer nemzetiségi kulturánk
megsemmisítésére irányuló politikájának közvetlen szenvedőiként 1985
januárjában éhezőkké. Ekkor zárattak be Erdélyben a magyar,
német, szerb nyelveken működő területi rádióstúdiókat. A döntés
eredményeként egyik napról a másikra kiürítették az épületeket,
leszerelték a berendezéseket, elhurcolták a felbecsülhetetlen
hangdokumentumokat őrző szalagtárakat. Ezeknek a felvételeknek minden
bizonnyal oly nagy volt a bűnük, hogy méltán megérdemelték sorsukat.
Az egyébként hirhedt politikai foglyokkal tömött illavai börtön
pincéjébe szállították őket, és azóta nyomuk veszett."
|
|
|
|
|
|
|
Miért késik még mindig a magyar metró gyártása? - Vélemények a gyártóktól és a megrendelőktől (2. rész)
|
A Metrober főosztályvezetője, Gábor Péter elmondta: a Szovjetunióval érvényben lévő államközi szerződésben már lekötött szerelvények vásárlásától a Metrober csak akkor tekinthetett volna el, ha a magyar metrókocsik próbafutása időben befejeződik és lezárul. Ez viszont 1987-ben éppen hogy csak megkezdődött A fejlesztés elhúzódása elsősorban a két Ganz-gyár akkori csődhelyzetével magyarázható. Ráadásul a szovjet importról hozott döntés után a próbafutások üteme is érthetően lelassult, hiszen a kialakult helyzetben egyik cégnek sem érte meg, hogy akár egy fillért is fordítson a további munkálatokra. Bereczky Géza, a Ganz Vasúti Járműgyár Rt. vállalkozási főmérnöke némileg másképpen értékeli a kialakult helyzetet: szerinte is a fejlesztés késett, de ehhez a Ganz pénzügyi nehézségei mellett az is hozzájárult, hogy a megrendelő Metrober, a tervezés megkezdése után sorozatosan különböző változtatásokat, kiegészítéseket kért, amelyek jelentősen lassították a munkát. Végül is megszületett egy európai színvonalú metró, amely azonban a nagy mértékű importanyag-felhasználás miatt drága lett a Metrobernek. Végül is az akkori szovjet metró és a Ganz árainak összehasonlítása alapján döntött a Metrober a szovjet kocsik behozatala mellett. A Ganz gyár most kissé becsapva érzi magát - mondotta a főmérnök -, hiszen óriási tervezési költséggel kifejlesztett egy korszerű terméket, a bizonytalan gazdasági helyzetben azonban a kormány, a Metrober s a BKV egyaránt cserbenhagyta a Ganz vállalatot. Figyelembe véve azt - tette hozzá -, hogy a Ganz évi 200-250 kocsit tud előállítani, a BKV és a Metrober attól való félelme, hogy a Ganz nem képes időben legyártani a szükséges mennyiséget, teljesen alaptalan. Olyan helyzet állt elő, amelyben kiszolgáltatottá vált az eladó, hiszen az érdekek már csak azért sem lehettek azonosak, mert nem a megrendelő a termék felhasználója és üzembentartója. (folyt.köv.)
1989. december 27., szerda 20:06
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|