|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Líbiai Népi Iroda nyilatkozata
"A Líbiai Arab Szocialista Népi
Nagy Dzsamahirija budapesti Népi Irodája az alábbi nyilatkozatot
juttatta el az Országos Sajtószolgálathoz:
A Líbiai Népi Iroda szeretné felhívni a magyar közvélemény és a
különböző magyar tájékoztatási orgánumok figyelmét arra, miszerint
az a magyar sajtóban megjelent hír, hogy a Líbiai Nagy Dzsamahirija
támogatja Ceausescu diktátor különleges alakulatait
1. minden reális alapot nélkülöz, s semmi valóságos alapja
nincs. Ezek az információk puszta hazugságon alapulnak és szándékos
álhírek.
2. A Líbiai Nagy Dzsamahirija törekszik a baráti kapcsolatok
fejlesztésére a baráti magyar és román néppel.
3. A Líbiai Nagy Dzsamahirija elítéli mindezeket a szándékosan
híresztelt hazugságokat és híresztelőit, mert a Népi Dzsamahirija
mindig támogatja a népek szabadságra való törekvéseit, és a jobb
élet megteremtése érdekében a Földön és a Nap alatt.
Bízunk abban, hogy a győzelem mindig a Népek mellett lesz a
végén, és a diktátori rezsimek a vesztesek.
Budapest, 1989. december 24.
Líbiai Népi Iroda
Budapest"
SZER:
A magyar katolikus egyház helyzete
"Örvendetes tudat, hogy az
értékes adományt nem gyárosok és bankárok finanszírozták, hanem
iskolásgyermekek - karácsonyi ajándékuknak egy részéről lemondva -
tették lehetővé, hogy a menekültek karácsonyfája alá gyermekeknek és
felnőtteknek egyaránt értékes ajándék kerüljön.
A katolikus papok hézagpótló munkát végeznek a menekültek
gondozásában, és Gyulai Endre szeged-csanádi megyéspüspök
vezetésével példás tevékenységet fejtenek ki. Munkájukat a
szervezetünk immár két esztendeje támogatja, és legalább egymillió
nyugatnémet márkát kitevő adományt juttattunk el hozzájuk."
|
|
|
|
|
|
|
Választási kampány
|
London, 1989. július 24. (BBC, Londoni panoráma) - Az MSZMP nem lustálkodik. A magyar hatóságok egy brit reklámvállalatot alkalmaznak, hogy a többpártrendszerű választási hadjárat során tanácsadóként közreműködjék. Az MSZMP részéről ugyanakkor cáfolták, hogy a vállalat a pártot - mondhatnánk - új külsővel segítse felruházni, és közölték, hogy a cég szakértői minden párt rendelkezésére állnak. Budapesti tudósítónk, Sally Ackroyd jelenti erről: - A kiválasztott cég Charles Parker londoni hirdető ügynöksége, amely átadja majd szaktudását a politikai reklámkampányok terén, s az MSZMP egyik szóvivője szerint a cég kitűnő ajánlólevéllel rendelkezik. A spanyol kormányról alkotott kép rendezésében közreműködött Franco bukása után, Thatcher brit miniszterelnök konzervatív pártjának közönségkapcsolatait is ez a cég igazgatta. Nyers Rezső hétvégi nyilatkozata szerint a brit ügynökség készíti fel az MSZMP-t a jövő évi, többpártrendszerű választásokra. Az MSZMP szóvivője azonban kijelentette, hogy félreértésről van szó, s a reklámügynökséget arra kérték fel, hogy szemináriumokat tartson a politikai tájékoztatószolgálatról. A szeminárium pedig minden magyar politikai párt számára hozzáférhető, nem kizárólag az MSZMP részére tartják. Magyarországon nem létezik politikai kultúra, s ezekben az ügyekben hiányzik a szakértelem. A szóvivő szerint mindenkinek szüksége van az ilyen típusú szakmai tudásra. Az MSZMP mindeddig agitációs és propagandairodájára bízta, hogy ez ezt a feladatot ellássa. Az osztályt korábban megszüntették, mondván, hogy divatjamúlt intézmény. MSZMP egy másik szóvivője: Dégen István pedig leszögezte, hogy az új politikában új eszközökre van szükség, s aggályok nélkül alkalmazhatnak egy olyan céget, amely Margaret Thatcher konzervatív pártja számára biztosította szolgálatait. A szóvivő szerint az ideológia a pártok dolga, az ügynökségé pedig a tájékoztatás. +++
1989. július 24., hétfő
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|