|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyarországi Rabbikar felhívása
"A Magyarországi Rabbikar is
felemeli a Romániában kialakult rendkívül súlyos helyzet miatt
tiltakozó szavát, és papi kötelességének tartja, hogy a vérontás és
mészárlás azonnali végetvetését követelje. Egyúttal pedig kéri a
kedves hittestvéreket, hogy siessenek a súlyos szorongattatásban
lévők segítségére. Gyógyszer, kötszer, élelmiszer, ruha vagy
bármilyen más küldeményeiket adják le a Budapest, VII. kerület
Wesselényi u. 7. szám alatti Talmud-Tóra helyiségben. Ügyeleti órák:
naponta 7.30-12 és 16.30-18 óráig."
SZER, A munka világa:
Elítéltek sorsa a magyarországi börtönökben
"Hajnóczy Árpád
közlései szerint, idézünk: "A magyar bűntetés-végrehajtás
vállalatai 9 ipari és 3 agár célgazdaság, tavaly 4,4 milliárd
forint értéket termelt, amelyből a nyereség összege elérte a 307
milliót. A költségvetési támogatás 1988-ban 2 milliárd 376 millió
forint volt és a társadalombiztosításra pedig 110 millió forint
áramlott vissza."
|
|
|
|
|
|
|
Átadás előtt az MO-ás autóút összekötő szakasza
|
1990. szeptember 17., hétfő - Átadás előtt az M0-ás autóút
14,9 km-es, most elkészült szakasza, amely az M5-ös, illetve a pécsi
6-os utat köti össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Amint Balogh
Attila, az Autópálya Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek
elmondta: a világbanki hitelből, 4,5 milliárd forintból megvalósuló
beruházás az eddigi legdrágább ilyen jellegű hazai építés. A
költségeket megemelte a két, összesen több mint 1 kilométer hosszú
Duna-híd - járdával, kerékpárúttal - és a környezetvédelmet szolgáló
több mű. Közéjük tartozik a Csepel-szigeten, az út közelében
létesített figyelőkút-rendszer, amely a csepeli Duna-part
ivóvízkutjait óvja. Segítségével kontrollálják, hogy a forgalom
szennyezései érintik-e a csepeli vízbázist, ahonnan Budapest az
ivóvíz jelentős részét kapja. A biztonságos közlekedés érdekében a
Duna-hidakon jegesedés előrejelzőket szereltek fel, amelyek mutatják
mikor célszerű a szórógépeket megindítani. A zaj elleni védelemről
is gondoskodtak: a hiiakon üvegfal, a lakott települések mentén fa,
műanyag, betonfal vagy földgát csökkenti az autók keltette zajt.
A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat fővállalkozásában, több mint 100 alvállalkozó részvételével elkészült autóút kétszer kétsávos, burkolata a legkorszerűbb, érdesített homok-aszfalt keverék.
A közlekedés akár meg is indulhatna, ám még hátra van néhány helyen a vízelvezető árkok burkolása, az útpadka kiképzése, a növények, fák, bokrok, cserjék telepítése. Előreláthatóan az eredeti határidőnek megfelelően, október végén lesz a műszaki átadás, novemberben pedig megindulhat a közlekedés. Ez pedig azonnal érezteti majd jótékony hatását a budapesti forgalomban. Az átutazó járművek egy része ugyanis ily módon elkerülheti a belső kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezer autóval tehermentesülnek a budapesti útak, főleg a Mártírok útján és a Petőfi hídon mérséklődhetnek a torlódások. Persze az igazi változást a következő ütem megvalósulása hozhatja, ami majd az M1-es és az M5-ös utat közvetlenül köti össze. E munkára várhatóan nemzetközi versenytárgyalást írnak majd ki. (MTI)
1990. szeptember 16., vasárnap 14:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Újabb néhány perces latyakszlalomozás után egy kicsony, fával borított, szép templomhoz értünk. Megálltunk. A templom mellett puritán paplak állt. Sehol egy lélek, csak madárfütty a téli tavaszban. Aztán, mintha a ház ablakában árnyék mozdult volna. Kisvártatva kinyílt a templomot és a házat körülvevő kerítés deszkakapuja, s ott állt egy fiatal, sovány, felkete öltönyös férfi. Tőkés László!Épségben, egészségben."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|