|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyarországi Rabbikar felhívása
"A Magyarországi Rabbikar is
felemeli a Romániában kialakult rendkívül súlyos helyzet miatt
tiltakozó szavát, és papi kötelességének tartja, hogy a vérontás és
mészárlás azonnali végetvetését követelje. Egyúttal pedig kéri a
kedves hittestvéreket, hogy siessenek a súlyos szorongattatásban
lévők segítségére. Gyógyszer, kötszer, élelmiszer, ruha vagy
bármilyen más küldeményeiket adják le a Budapest, VII. kerület
Wesselényi u. 7. szám alatti Talmud-Tóra helyiségben. Ügyeleti órák:
naponta 7.30-12 és 16.30-18 óráig."
SZER, A munka világa:
Elítéltek sorsa a magyarországi börtönökben
"Hajnóczy Árpád
közlései szerint, idézünk: "A magyar bűntetés-végrehajtás
vállalatai 9 ipari és 3 agár célgazdaság, tavaly 4,4 milliárd
forint értéket termelt, amelyből a nyereség összege elérte a 307
milliót. A költségvetési támogatás 1988-ban 2 milliárd 376 millió
forint volt és a társadalombiztosításra pedig 110 millió forint
áramlott vissza."
|
|
|
|
|
|
|
Senna mesterhármasa (1. rész)
|
1990. július 29. vasárnap (Reuter) - A Forma 1-es autós gyorsasági világbajnokság idei 9. futamát az NSZK Nagydíjáért vasárnap nagy hőségben és magas páratartalmú levegőben rendezték meg a Hockenheimringen. Részben az időjárási körülmények miatt mindössze 11 versenyző tudta teljesíteni a 45 körös távot. Közvetlenül a rajt után az olasz Emanuele Pirro balesete okozott izgalmakat. Dallarájával nekiütközött a francia Philip Alliot Ligier-jének, és csak nagysokára tudták kimenteni kocsijából. Szerencséjére komolyabb sérülés nélkül került ki szorult helyzetéből.
A győzelmet a McLaren pilótája, a brazil Ayrton Senna szerezte meg, aki így igazolta, hogy nem érdemtelenül indulhatott az első rajtkockából. A két évvel ezelőtti világbajnok sorrendben harmadszor diadalmaskodott a hockenheimi pályán. Senna pályafutásának 24. Grand Prix-sikerével a pilóták pontversenyében is átvette a vezetést nagy ellenlábasától, a címvédő francia Alain Prosttól.
Senna a startot követően rögtön az élre állt, de később kerékcsere miatt visszaesett, így csak a 34. körben tudta visszavenni a vezetést Alessandro Nanninitől. A Benetton olasz pilótájának második helye azért is figyelemre méltó, mert Nannini a pénteki edzésen egy kanyarban kivágódott a pályáról, kocsija kigyulladt, és csak hihetetlen szerencsével úszta meg a komolyabb sérülést.
Az előző három Grand Prix-n győztes Prost ezuttal nem tudott beleszólni az elsőség kérdésébe, és több mint 40 mp-es hátránnyal 4. lett.
Az NSZK Nagydij végeredménye:
1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20:47.164 ó 2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 6.520 mp hátrány 3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 8.553 mp h 4. Alain Prost (francia, Ferrari) 45.270 mp h 5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 48.028 mp h 6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:21.490 p h
A pontverseny állása:
1. Senna 48 pont 2. Prost 44 3. Berger 29 4. Nelson Piquet (brazil) és Boutsen 18-18 6. Nannini, Nigel Mansell (brit), Jean Alesi (francia) 13-13 (folyt.köv.)
1990. július 29., vasárnap 16:48
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Újabb néhány perces latyakszlalomozás után egy kicsony, fával borított, szép templomhoz értünk. Megálltunk. A templom mellett puritán paplak állt. Sehol egy lélek, csak madárfütty a téli tavaszban. Aztán, mintha a ház ablakában árnyék mozdult volna. Kisvártatva kinyílt a templomot és a házat körülvevő kerítés deszkakapuja, s ott állt egy fiatal, sovány, felkete öltönyös férfi. Tőkés László!Épségben, egészségben."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|